TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Į virtualią erdvę - vaikytis populiarumo

Įkandin po interneto erdvę nardančių pavienių politikų į socialinius tinklus pamažu klimpsta ir didžiosios politinės partijos, taip siekiančios populiarumo bei ieškančios potencialių balsuotojų rudenį įvyksiantiems rinkimams.

Socialiniai tinklai virsta šiuolaikine politinių žaidimų arena, nes vis didesnė visuomenės dalis šiandien tampa pasiekiama vien per internetą. Į virtualią erdvę keliasi ir valdžios institucijos, ir politinės partijos. LŽ kalbinti partijų atstovai vienbalsiai tvirtina taip siekiantys priartėti prie žmonių ir sužinoti jų problemas. Tačiau politinės komunikacijos specialistai tokį staiga padidėjusį politikų "geranoriškumą" vertina skeptiškai, o mėginimus per socialinius tinklus užkariauti balsuotojų širdis vadina nelabai sėkmingais dėl komunikavimo vienpusiškumo.

Vis dėlto politologai primena praėjusius JAV prezidento rinkimus, kai socialiniai tinklai buvo vienas stipriausių Baracko Obamos rinkimų kampanijos "arkliukų".

Liberalai nesnaudžia

Liberalų sąjūdis (LS) iš visų politinių partijų virtualioje erdvėje kol kas reiškiasi aktyviausiai. Savo partijos puslapius liberalai sukūrė net dviejuose didžiuosiuose socialiniuose tinkluose "Twiter" ir "Facebook". Simpatijas šiai politinei jėgai juose jau yra išreiškę per 7,7 tūkst. virtualių gerbėjų. Populiariame socialiniame tinkle "Facebook" susitelkė ir kone visi rajoniniai LS partijos skyriai.

"Virtualiuose tinkluose pristatome save ir savo nuveiktus darbus. Juk turime būti aktyvūs ir rodytis žmonėms", - LŽ tikino partijos atsakingasis sekretorius Raimondas Imbrasas. Jis taip pat neslėpė, kad tai ir priemonė telkti savo partijos elektoratą. Matyt, dėl šios priežasties socialiniuose tinkluose aktyviai skelbdami partijos naujienas liberalai kartkartėmis pamalonina savo virtualiuosius draugus - surengia jiems lošimą, o jo metu padalija bilietų į teatrą.

LS atstovams beveik nenusileidžia ir liberalcentristai, jų gerbėjų "Facebook" tinkle - apie 6 tūkstančius. "Esame už naujoves, nes kaip ir kitose gyvenimo srityse, taip ir politikoje internetas tampa vis svarbesnis. Tai yra nauja komunikacijos priemonė, todėl socialiniams tinklams skiriame daug dėmesio", - LŽ tvirtino Liberalų ir centro sąjungos rinkimų štabo tarybos pirmininkas Artūras Melianas.

Paklaustas, kokios naudos tai duoda partijai, politikas kaip didžiausią pranašumą įvardija betarpiškas žmonių diskusijas ir jų greitą reakciją į politinius sprendimus. Tačiau net ir labai įdėmiai žvalgantis "Facebook" šios partijos socialiniame tinkle diskusijų aptikti nepavyko, vien kolegų sveikinimus jubiliejų proga, kvietimus į renginius, nuorodas į kitus tinklalapius. 

Arčiau žmonių ar rinkėjų?

Populiarumo internete siekia ir "darbiečiai", socialiniuose tinkluose telkiantys savo partijos gerbėjų grupes. "Facebook" tinkle jau sutelkta per 2,8 tūkst. šios partijos gerbėjų ir entuziastų. "Norime būti arčiau žmonių. Kadangi jiems patogu taip su mumis susisiekti, mes šią priemonę ir naudojame. Į socialinius tinklus žvelgiame labai rimtai, nes į kiekvieno žmogaus prašymą, nesvarbu, kaip jis būtų pateiktas - internetu, raštu, telefonu, - turi būti operatyviai sureaguota", - LŽ tvirtino Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Vytautas Gapšys. 

Parlamentaras neslėpė, kad nemažai kreipimųsi jį pasiekia būtent "Facebook" tinklu. "Labai džiaugiuosi, nes tai yra patogi priemonė būti drauge", - sakė politikas. Išties "darbiečių" socialinio tinklo "Facebook" puslapis nenuobodus, nes partijos nariai čia pat atvirai dalijasi savo asmeninėmis nuotraukomis, ištaigingų partijos sąskrydžių ir renginių vaizdais. Juk kur kitur dar galėtume išvysti Seimo vicepirmininkę Virginiją Baltraitienę, scenoje nuotaikingai trypiančią bugivugį!

Augina partijos gerbėjus

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) "Facebook" socialiniame tinkle savo partijos puslapį kasdien papildo naujienomis. Tačiau konservatoriams populiarumo stinga ir internete - kol kas savo simpatijas jiems išreiškė tik 560 gerbėjų. "Dirbtinai į savo puslapį pritraukti daugiau žmonių nesiekiame. Nekuriame savo puslapių su jau nupirktais "draugais", kaip kitos partijos. Mūsų puslapio lankytojų daugėja pamažu, tad auginame tikrąjį savo partijos gerbėją", - LŽ tvirtino konservatorių partijos atstovė spaudai Estela Mažonaitė.

"Facebook" tinkle galima rasti ir rajoninių TS-LKD skyrių puslapius. Gausiausias gerbėjų gretas subūrė Kretingos skyriaus konservatoriai - net 12 tūkst. internautų. Tačiau šiame puslapyje paskutiniai įrašai baigiasi kartu su pernai vykusių savivaldybių tarybų rinkimų data. Akivaizdu, kad politikų aktyvumas tiesiog proporcingas artėjantiems rinkimams...

Socialinių tinklų nesureikšmina

Populiarumu socialiniuose tinkluose pasigirti negali ir socialdemokratai. Jų "Facebook" puslapyje palankumą kol kas išreiškė tik 553 gerbėjai. Tačiau socialdemokratai tikina to nesureikšminantys. Partijos informacijos centro vadovas Gediminas Kirkilas įsitikinęs, kad interneto erdvė didesnės reikšmės turi nebent tose valstybėse, kur patvirtintas elektroninis balsavimas. Parlamentaras taip pat prasitarė, kad šiuo metu kuriamas ir visiškai naujas virtualusis partijos tinklas. "Yra keletas idėjų ir sumanymų, juos dabar mėginame įgyvendinti. Tačiau kol kas to viešai neskelbiame", - LŽ sakė G.Kirkilas.

Partija "Tvarka ir teisingumas" oficialaus savo puslapio socialiniuose tinkluose išvis neturi. "Facebook" tinkle galima rasti tik pavienių rajonų skyrių sukurtas grupes ar partijai priklausančių pavienių politikų profilius. "Jokie tinklai neatstos gyvo, betarpiško bendravimo su žmogumi, todėl mes teikiame pirmenybę tiesioginiams kontaktams", - LŽ tikino šios partijos informacinio centro vadovas Romas Jankauskas.

Tik "dėl mados"

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto lektorius dr. Andrius Šuminas, tyrinėjantis politinę komunikaciją socialinių tinklų svetainėse, pastebi, kad vis daugiau partijų virtualiuosiuose tinkluose mėgina "sugaudyti" potencialius rinkėjus. "Tačiau politikai nelabai supranta socialinių tinklų ypatybes ir bent jau kol kas nesugeba panaudoti visų jų teikiamų galimybių. Jų bendravimas su žmonėmis apsiriboja siunčiamais pranešimais. Tačiau žmonių balso jie dažniausiai negirdi ir net nesistengia išgirsti", - LŽ tikino A.Šuminas.

Tad esą galima įtarti, kad dauguma politinių partijų socialiniuose tinkluose atsiduria tik "dėl mados". "Partijos nenori pasirodyti atsilikusios nuo gyvenimo, susikuria savo puslapius socialinių tinklų svetainėse. Tačiau jos nė nesusimąsto, ko tuo siekia. Laikomasi nuostatos, kad tiesiog reikia būti tinkle "Facebook", nes jame yra visi politiniai konkurentai", - ironizavo politinės komunikacijos specialistas.

A.Šuminas taip pat skeptiškai vertina akivaizdų politinių partijų aktyvėjimą prieš artėjančius rinkimus. "Socialinėje erdvėje turi vykti ilgalaikis dialogo kūrimas. Prieš pat rinkimus susigriebus ir pažėrus didžiulį kiekį informacijos naudos bus mažai. Juk ir socialinių tinklų naudotojai nėra kvailiai, jų taip lengvai nepapirksi", - LŽ pabrėžė A.Šuminas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"