TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ilgai lauktas įstatymas laiminamas

2007 11 21 0:00
Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas S.Skvernelis įsitikinęs, kad įstatymo rengėjai į eismą keliuose pasižiūrėjo kompleksiškai.
LŽ archyvo nuotrauka

Beveik po pusės metų taisymų, svarstymų ir diskusijų Seimas vakar iš esmės pritarė naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymui.

Parlamentarams beliko susitarti dėl vieno straipsnio ir balsuoti. Tai ketinama padaryti jau rytoj. Įstatymas turėtų įsigalioti nuo kitų metų liepos 1 dienos.

Seimas vakar toliau svarstė Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisas, numatančias kur kas griežtesnes baudas kelių chuliganams, ir joms po svarstymo pritarė.

Nesutarė dėl komisijos

Parlamentarų nuomonės vakar išsiskyrė tik dėl vieno Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo straipsnio. Projekte numatyta, kad valstybinės eismo saugumo užtikrinimo politikos įgyvendinimą mūsų šalyje kontroliuoja nuolat veikianti Valstybinė eismo saugumo komisija, kurią steigia, reorganizuoja ir paleidžia Seimas. Komisiją sudaro šeši nariai, skiriami penkerių metų kadencijai. Dėl komisijos sudėties Seimo nariai nutarė pamąstyti iki ketvirtadienio.

"Darbo grupės teikimu komisijoje būtų pusė Vyriausybės. Komiteto nuomone, tokia komisija būtų nedarbinga. Dabar formuluojamas variantas, kad komisijos pirmininkas bus premjeras, joje dirbs vidaus reikalų ir susisiekimo ministrai, o kitų ministerijų - tik atstovai", - aiškino Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas. Pasak jo, komisijos funkcijos bus parengti saugaus eismo programą, teikti siūlymus prezidentui, Seimui, Vyriausybei dėl saugaus eismo užtikrinimo keliuose. "Komisijai suteikiamas šiek tiek aukštesnis statusas negu iki šiol (dabar jai vadovauja susisiekimo ministras)", - sakė komiteto vadovas.

Parlamentarai vakar balsavo už tai, kad pradedantiesiems vairuotojams būtų išduodamas dvejus metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas. Pakeisti jį į nuolatos galiojantį vairuotojo pažymėjimą jaunas vairuotojas galės tik užbaigęs papildomus mokymus - tiek teorinius, tiek praktinius.

Numatyta, kad vienas įstatymo straipsnis, kai automobilis avarijos metu stipriai apgadinamas ir po remonto turi gauti leidimą važinėti keliais, įsigalios nuo 2009-ųjų liepos 1 dienos.

Nauja kokybė

"Manau, kad naujasis įstatymas, palyginti su senuoju, yra kokybiškai naujas", - vakar po posėdžio sakė Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis. Jo teigimu, projekto rengėjai į eismą keliuose pasižiūrėjo kompleksiškai. "Įstatymas apima eismo kontrolę, funkcijų pasiskirstymą, atskiria kontroliuojančiųjų kompetenciją, pagaliau - keičiasi teisės vairuoti suteikimo filosofija, atsiranda papildomas tęstinis mokymas, ko Lietuvoje iki šiol nebuvo, o yra Vakarų Europos valstybėse. Liko svarbiausias klausimas dėl komisijos - kokio lygmens ji bus", - vardijo S.Skvernelis.

Pareigūno nuomone, įstatymo įsigaliojo terminas yra pakankamai ilgas, todėl visos institucijos, kurios privalės jį vykdyti, turės laiko pasirengti.

Vakar Seimas priėmė protokolinį nutarimą, kuriuo pasiūlė Vyriausybei įvertinti Kelių policijos, kaip specializuotos už eismo saugumo priežiūrą atsakingos policijos įstaigos, turinčios padalinius teritorinėse policijos įstaigose, steigimo galimybę bei pagrįstumą. Išvadų ir, jei bus nuspręsta, kad toks padalinys iš tiesų reikalingas, jo steigimo projektų Seimas tikisi sulaukti iki 2008-ųjų kovo 10 dienos.

Griežtos baudos

Po pietų parlamentarai svarstė ATPK pataisas. Pagrindinis jų tikslas - mažinti kelių eismo įvykių, kuriuose nukenčia bei žūsta žmonės, skaičių, atsisakyti policijai nebūdingų funkcijų, didinti policijos veiklos skaidrumą. Taip pat siekiama diferencijuoti administracinę atsakomybę už padarytus pažeidimus. Nedrausmingiems, girtiems ar nuo narkotikų apsvaigusiems vairuotojams teks mokėti tūkstantines baudas, sėdėti areštinėje ir net atsisveikinti su automobiliu.

Projektuose siūlomos dvi nuobaudos, kurių anksčiau nebuvo. Neblaiviems, nuo narkotikų ar kitų medžiagų apsvaigusiems vairuotojams, sučiuptiems ne pirmą kartą, gali būti taikomas administracinis areštas bei konfiskuojama jo transporto priemonė.

Dabar galiojanti tvarka neblaiviems vairuotojams numato galimybę rinktis - arba sumokėti piniginę baudą, arba netekti teisės vairuoti. Naujosiose pataisose šias dvi nuobaudas siūlomos taikyti kartu.

Pataisų projekte numatyta bausti ir tuos, kurie važiuos per draudžiamą šviesoforo signalą, perėjoje nepraleis pėsčiųjų, stovės neapšviestuose kelio ruožuose tamsoje ir t.t. Tokie atvejai bus įvertinti 100-200 litų bauda arba iki pusės metų iš vairuotojo bus atimtas pažymėjimas. Teisės vairuoti galima netekti arba gauti baudą (200-400 litų) ir nepraleidus transporto priemonių su įjungtais raudonos ir mėlynos spalvos švyturėliais.

Pataisų rengėjai siūlo atsisakyti šiuo metų galiojančios baudos balų sistemos, kai tam tikri kelių eismo taisyklių pažeidimai vertinami balais. Juos keisti siūloma alternatyvia nuobauda - tam tikram laikui atimti teisę vairuoti.

Statistika rodo, kad daugiausia nelaimių keliuose nutinka dėl per didelio greičio, o žmonių žūsta, nes avarijos metu nebūna prisisegę saugos diržų. Trečia nelaimių priežastis - neblaivūs vairuotojai.

Pernai per metus Lietuvos keliuose žuvo 899 žmonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"