TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Internetu perkančiųjų tyko pavojai

2010 07 12 0:00
Internete galima sužinoti ne tik apie parduodamas prekes, bet ir apie tai, ar pardavėjas - ne sukčius.
LŽ archyvo nuotrauka

Įvairius daiktus ir paslaugas svečiuose kraštuose perkantys lietuviai neretai patenka į nesąžiningų verslininkų, o kartais ir į sukčių spąstus.

Neseniai Ignas J. tinklalapyje Mobile.de išsirinko automobilį. Pardavėjo paprašytas pervedė dalį pinigų, bet automobilis jam nebuvo atgabentas. Pardavėjas dingo.

Nesulaukęs interneto svetainėje išsirinkto automobilio vyriškis kreipėsi į Europos vartotojų centro (EVC) atstovybę Lietuvoje. Tačiau jos darbuotojai padėti jau nebegalėjo. "Tai buvo akivaizdus sukčiavimas, todėl žmogui patarėme nieko nelaukti ir kreiptis į teisėsaugą", - LŽ pasakojo EVC teisininkas patarėjas Saulius Linkevičius. Jis atkreipė dėmesį, kad daugėja apgautų žmonių, bandžiusių įsigyti prekes būtent šioje ypač populiarioje Vokietijos interneto svetainėje.

Neįvertina rizikos

Anot teisininko, vartotojai nukenčia pirkdami ir kitose visame pasaulyje žinomose interneto svetainėse. "Jeigu nepasidomima pardavėjo patikimumu, sumokama, pardavėjas gali dingti kaip į vandenį - neatsakyti nei į laiškus, nei į skambučius, kaip atsitiko minėtam automobilio pirkėjui", - sakė jis.

EVC pastaruoju metu gauna daug skundų dėl Europos Sąjungos (ES) šalyse pirktų ar internetu įsigytų daiktų. Pasak centro teisininkės patarėjos Jaunės Dalinkevičiūtės, mūsų valstybės piliečiai dažniausiai skundžiasi dėl Didžiojoje Britanijoje ir Estijoje įsigytų pirkinių. "Buvo skundų dėl vėlavimo atsiųsti prekes arba visai nesulaukta internetu pirkto daikto. Pasitaikė atvejų, kai žmogus internetu pirko vieną prekę, o jam buvo atsiųsta kita", - LŽ pasakojo teisininkė.

"Dažnai neatsižvelgiama į pirkimo sąlygas, nepasidomima prekių pristatymo tvarka. Ši sritis dar nėra tiek išplėtota, kad visi vartotojai žinotų savo teises", - kalbėjo S.Linkevičius. Perkantiesiems internetu jis patarė pirmiausia pasidomėti interneto svetaine, paskaityti atsiliepimų, paieškoti informacijos apie konkretų pardavėją. "Jeigu pardavėjas yra sukčius, apie tai galima sužinoti internete", - tikino pašnekovas.

S.Linkevičiaus teigimu, prieš ketindamas įsigyti prekę internetu vartotojas turėtų žvilgtelėti į kairįjį interneto svetainės kampą. Jeigu ten yra spynelės ženklas, tai reiškia, kad svetainė apsaugota.

Pakanka konsultacijos telefonu

EVC įsipareigojęs ginti ES, Norvegijoje bei Islandijoje nuo verslininkų nukentėjusius Lietuvos ir kitų ES valstybių piliečius. Pasak atstovybės Lietuvoje darbuotojų, pagalbos prašančiųjų skaičius nuolat didėja. Per pirmąjį šių metų pusmetį centras gavo 135 skundus, nors per visus praėjusius metus jų tebuvo 179.

"Vartotojams dažnai pakanka vien konsultacijos telefonu. Tačiau jeigu žmonės susiduria su sukčiavimu, mes padėti nebegalime ir tepasiūlome kreiptis į teisėsaugą", - LŽ sakė J.Dalinkevičiūtė.

Vis dėlto šiemet į centrą daugiausia kreipėsi oro linijų keleiviai. Pagalbos prašymų sulaukta dėl atšauktų ar atidėtų skrydžių, dingusio ar sugadinto bagažo. Tai siejama su pavasarį išsiveržusiu Islandijos ugnikalniu, kai jo pelenai sutrikdė daugelio Europos oro uostų darbą: vienas po kito buvo atšaukiami skrydžiai, dešimtys tūkstančių žmonių dienas leido oro uostuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"