TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

IT sprendimai rinkimų kampanijoje – retenybė

2015 02 13 6:00
Prieš kurį laiką retas kandidatas tikėjo socialinių tinklų galia, tad neabejojama, kad modernių IT sprendimų eilė dar ateis. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Naujosios informacinės technologijos (IT) savivaldos rinkimuose dalyvaujančioms partijoms dar neįkandamos. Jos nėra patrauklios ne tik dėl didelių finansinių išlaidų, bet ir dėl baimės, kad nestandartinės priemonės „nesuveiks“.

Interaktyvūs informaciniai stendai, trimačiai vaizdai, skaitmeninės technologijos internete, elektroninės skrajutės ir kiti netipiniai sprendimai daugumos rinkimuose dalyvaujančių partijų nežavi. Tik viena kita į rinkėjų širdis besibeldžianti politinė jėga, be įprastų savireklamos priemonių, renkasi ir anksčiau neišmėgintas.

Išsiskiria retas

Savitai IT pritaikė partijos „Tvarka ir teisingumas“ Kauno skyrius. Visose skrajutėse ir stenduose matyti brūkšninis kodas. Parsisiuntusieji į išmaniuosius telefonus specialią mobiliąją programą ir nukreipę ryšio priemonę į šį kodą išvysta vaizdo klipą. Jame matyti akimirkos iš politikų dviračio žygio ir skamba Kauno "tvarkiečių" himnu vadinama daina.

„Paįvairinti stendus ir skrajutes brūkšniniu kodu nebuvo sudėtinga. Tai turbūt viena iš nedaugelio IT priemonių, kurios papildomai nekainuoja“, - LŽ sakė Kauno "tvarkiečių" lyderė Aušra Ručienė. Ji teigė, kad yra ir daugiau idėjų, kaip IT panaudoti, tačiau kol kas jos paliekamos ateičiai.

Laikinosios sostinės socialdemokratai apsiėjo be įmantrybių. „Norėjome savo partiją, jos programą, kandidatus pristatyti interaktyviame stende, bet dėl jo kainos šios idėjos atsisakėme“, - LŽ pasakojo socialdemokratė Orinta Leiputė. Anot jis, toks stendas, pirminiais skaičiavimais, būtų atsiėjęs apie 7500 eurų. Šiuo metu reklama standartiniame 18 kvadratinių metrų stende yra daugiau nei 10 kartų pigesnė.

Darbo partijos atstovė Andželika Banevičienė tikino, kad tradicines priemones, kurias "darbiečiai" kaskart naudoja per rinkimus, šiemet paįvairins autobusiukas, ant jo šonų bus pritaisyti specialūs ekranai, rodantys vaizdo informaciją. „Transporto priemonė, kuri važinės po įvairias Kauno vietas, skiriasi nuo kitų panašaus pobūdžio informacinių priemonių. Jos nepamatyti neįmanoma, nes tai tarsi judantis, aktyvus lauko ekranas“, - aiškino pašnekovė.

Visuomeninės organizacijos „Vieningas Kaunas“ narys Povilas Mačiulis pasakojo, kad bene moderniausia per rinkimų kampaniją jų naudojama priemonė yra internetinis Kauno žemėlapis, informuojantis, kokie konkretūs darbai bus nuveikti seniūnijose. „Jį sukūrėme patys. Kadangi tai nėra moderniausias technologinis sprendimas, jam įgyvendinti IT specialistų nesamdėme - pakako mūsų organizacijos narių kompetencijos ir žinių“, - sakė jis.

Varžytuvės internete

Laikinosios sostinės meras, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų Kauno skyriaus lyderis Andrius Kupčinskas tvirtino, kad konservatoriai nestandartine reklama, galima sakyti, nesiremia. Prie neįprastų priemonių, galinčių sudominti rinkėjus, jis priskirtų daugkartinės servetėles akiniams valyti. Jos dekoruotos politine atributika.

Visuomeninio judėjimo „Dirbam Kaunui“ iniciatorius Gintautas Labanauskas pabrėžė, kad šiemet dauguma kandidatų „apsigyveno“ internete ir socialiniuose tinkluose. Jis ironizavo, kad kai kuriuose portaluose jau vyksta mero rinkimai, o juose pirmaujantys politikai yra pasiekę neįtikėtinas politines viršukalnes.

„Tokias varžytuves, kurių rezultatai yra labai neobjektyvūs, laikyčiau nestandartine ir ne itin sąžininga reklamos priemone. Juk ne visi miestiečiai supranta, kad sudėjus esą visų savo nuomonę internete išreiškusiųjų skaičių išeina toks rinkimų aktyvumo rezultatas, kokio Kaune niekuomet nėra buvę“, - aiškino G. Labanauskas.

Eksperimentuoti nesiryžta

LŽ kalbinti politikai sutartinai tvirtino negalintys atsisakyti tradicinių reklamos priemonių, nes jos, nors ir nusibodusios ir nemodernios, yra laiko patikrintos, patikimos. Esą veiksmingiausia skelbti informaciją lauko stenduose, skrajutėse ir žiniasklaidos priemonėse.

„Esant tokiai politinei rinkai, nesiviešinti įprastais metodais negalime. Kitaip liksime visai nepastebėti“, - pažymėjo socialdemokratė O. Leiputė.

Jai pritarė ir "darbietė" A. Banevičienė. Ji pripažino, kad politikams stinga ne tik naujų savireklamos idėjų, bet ir ryžto rizikuoti. „Apie netradicines priemones kalbėjome, bet atsisakėme minčių jas analizuoti ne tik dėl gerokai didesnių finansinių išlaidų, bet ir neaiškaus rezultato“, - sakė politikė.

LŽ kalbintas Liberalų sąjūdžio Kauno skyriaus lyderis Rimantas Mikaitis neabejojo, kad IT sprendimų eilė rinkimuose dar ateis. Jo teigimu, prieš ketverius metus retas politikas tikėjo socialinių tinklų galia. Dabar be bendravimo internetu neįsivaizduojama nė vieno kandidato agitacinė kampanija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"