TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Įtampa dėl SGD terminalo slūgsta

2014 10 02 6:00
Laivas „Independence“ Klaipėdos uostą pasieks jau spalio 27 dieną, o jam įkandin plaukiantis dujų tiekimo laivas bus švartuotas po paros. "Hoegh LNG" nuotrauka

Į Klaipėdą beplaukiančiam suskystintų gamtinių dujų laivui saugyklai „Independence“ priartėjus prie Baltijos jūros, locmanai mokomi įvesti į Klaipėdos uostą dujovežius.

Premjeras Algirdas Butkevičius Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos Jūrininkų mokymo centre vakar stebėjo, kaip navigaciniu modeliavimo prietaisu simuliatoriumi locmanai praktikuojasi įvesti į uostą dujovežius, niekad nematytus Klaipėdos uoste. Navigacinių treniruoklių salėje jis laikė dujovežio šturvalą, tačiau įvesti laivo pro vartus nemėgino. O komentuodamas statybos aikštelėje ir monitoriuose matytus vaizdus sakė esąs ramus dėl SGD terminalo statybos pabaigos.

Derinimas – pagal planą

Premjeras tikisi, kad laivas „Independence“ Klaipėdos uostą pasieks jau spalio 27 dieną, o jam įkandin plaukiantis dujų tiekimo laivas bus švartuotas po paros. Jis atgabens 100 mln. kubinių metrų dujų. Pusė šio kiekio nupirkta sistemų bandymams, o kiti 50 mln. kubų bus įskaityti pagal tiekimo sutartį, kuri numato dar 401 mln. kubų tiekimą iki 2015 metų spalio. Planuojama, kad artimiausiais metais Lietuva per terminalą atsigabens arti 1 mlrd. kubų dujų. Vienu metu laive saugykloje tilps 170 mln. kubų dujų.

„Visą laikotarpį jautėme įtampą. Šiandien po pasitarimo įtampa atslūgo. Nebeliko jos ir tarp generalinio rangovo bei subrangovų. Visi galėsime stebėti, jeigu bus geri orai, kaip laivas „Independence“ atplauks spalio 27 dieną, o spalio 28-ąją atplauks laivas su dujomis terminalui testuoti, kad galėtume įgyvendinti visas procedūras. Tikimės, kad lapkričio viduryje prasidės dujotiekio testavimo darbai. Pradėję objektą naudoti galėsime teikti pasauliui kaip pavyzdį, ką galima padaryti per tokį trumpą laikotarpį. Uoste gilinimo darbai prasidėjo 2013 metų vasarį, sutartis dėl statybos pasirašyta gegužę. Kai tarptautinėje aplinkoje sakydavome, kad objektas bus baigtas 2014-ųjų pabaigoje, kai kurių užsienio kolegų veiduose matydavome šypsenėles. Netikėdavo“, - sakė A. Butkevičius, negailėdamas pagyrimo žodžių jį lydinčiam naujajam energetikos ministrui Rokui Masiuliui.

Šiuo metu SGD terminale vyksta įrangos jungimas ir bandymai, iškelta užduotis darbus įforminti, kol atplauks laivas. Kad nereikėtų paskutinę dieną komisijoms atvežti krūvos dokumentų, objektas „priduodamas“ etapais, į komisijų darbą įtraukti premjero patarėjai.

Pavyko sutaupyti

A. Butkevičius pasidžiaugė, kad SGD terminalo infrastruktūra atpigo 100 mln. litų – iki 350 mln. litų. Jo nuomone, gerai padaryta, kad dalis rangovų konkursų buvo sustabdyti ir jų rezultatai panaikinti, tai leido sumažinti projekto kainą.

R. Masiulio teigimu, Lietuvos terminalo statybos kaina – viena mažiausių Europoje. Pagal bendrovės „Klaipėdos nafta“ parengtą ir ekspertų patvirtintą planą buvo sudarytas 450 mln. litų projekto biudžetas atsižvelgiant į nenumatytų darbų, kurie siekia iki 15 proc., praktiką . „Mums šių darbų pavyko išvengti, pirmiausia – gerai nusiderėti įkainius už statybos darbus. Aišku, „Klaipėdos naftai“ teko kentėti, nes rangovai vis ieškojo būdų, kaip pinigų gauti daugiau. Kiekviena įmonė žiūri savo pelno, bet ir valstybinė „Klaipėdos nafta“ turi ginti interesus. Teisininkų parengtų oficialių raštų, kuriais apsikeista su rangovais, buvo daugiau kaip keli tūkstančiai. Bet tą procesą pavyko suvaldyti“, - pasakojo naujasis energetikos ministras, iki tol vadovavęs "Klaipėdos naftai."

Latvijos rangovai yra pateikę užsakovams nemažai pretenzijų dėl papildomų darbų apmokėjimo, tačiau su Viešųjų pirkimų tarnyba yra suderinta, R. Masiulio teigimu, 1,6 mln. eurų mokėjimas. Nors jis tikisi, kad daugiau mokėti neteks, neatmeta teisminių ginčų su rangovais galimybės, kaip neretai būna statant didelius objektus.

Buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas teigė, kad statant terminalą yra sunkiausia koordinuoti daugybę vienu metu vykstančių darbų. Dėl šios priežasties naujasis įmonės direktorius Mantas Bartuška esą taip pat negalės atsipalaiduoti iki gruodžio pabaigos, kai bus pradėtas fizinis dujų tiekimas į dujotiekį.

Už laivo „Independence“ nuomą „Klaipėdos nafta“ mokės SGD saugyklos operatorei, norvegų kompanijai „Hoeg LNG“ po 43 mln. eurų per metus. M. Bartuška mano, kad SGD terminalo veikla užtikrins sklandų paskolos terminalui statyti grąžinimą per dujų tarifus, be to, „Klaipėdos naftos“ ekonominiai rodikliai kitąmet turėtų gerėti dėl sutarties su „Litasco“, ji galioja iki 2015-ųjų pabaigos. Vėliau įmonė sieks ir kitais būdais užtikrinti krovą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"