TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Jachta išsklaidė saugumo iliuziją

2016 08 10 6:00
Tomas Žilinskas: "Šis įvykis tik patvirtina, kad investicijos į sienos apsaugos sistemą - būtinos." Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Neblaivaus vokiečio pasiplaukiojimas jachta Baltijos jūroje, šalia Būtingės naftos terminalo, atskleidė strateginių objektų apsaugos spragų. Specialistai atkreipė dėmesį, kad panašūs incidentai gali grėsti kur kas didesniais nemalonumais.

Dėl prastų oro sąlygų Vokietijos piliečio vairuojamos jachtos, praėjusio šeštadienio naktį pavojingai priartėjusios prie Būtingės terminalo, nepastebėjo nė viena už saugumą toje zonoje atsakinga tarnyba. Oficialioji valdžia incidentą teisina pasenusia radarų sistema, objektą sauganti bendrovė ramina nebuvus realaus pavojaus. Ekspertų teigimu, ir mažiausias laivas be leidimo neturi teisės net priartėti prie strateginio objekto. Jei taip nutinka, vadinasi, yra saugumo problemų. „Kas, jei jachta būtų buvusi prikrauta sprogmenų, o ją valdęs teroristas?“ – kėlė hipotetišką klausimą ekspertai. Galimybės aptarti incidentą Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete (NSGK) neatmetė jo pirmininkas Artūras Paulauskas. „Palaukime visų žinybų paaiškinimų, tuomet matysime“, – sakė jis.

Radarai nematė

NSGK narys Arvydas Anušauskas įsitikinęs, kad įvykis vertas komiteto narių dėmesio. „Suskaičiavau penkias organizacijas, kurios vienaip ar kitaip dalyvauja šiame konkrečiame įvykyje jį fiksuojant, tiriant, reaguojant. Mano nuomone, visos tos funkcijos turėtų būti vienos žinybos rankose“, – „Lietuvos žinioms“ sakė A. Anušauskas. Anot politiko, reikia nustatyti aiškias taisykles, kaip suinteresuotos tarnybos turi reaguoti panašių incidentų atveju.

Vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas sutiko, jog įvykis Būtingėje iš tiesų nemalonus, atskleidžiantis „tam tikrų saugumo spragų“. Kartu jis atkreipė dėmesį, kad už Būtingės naftos terminalo apsaugą yra atsakinga bendrovė „Orlen Lietuva“, turinti savo saugos kampaniją. „Kitas dalykas, verčiantis susirūpinti, kad dėl prastų oro sąlygų Valstybės sienos apsaugos tarnybos, kariuomenės radarai neužfiksavo, nepastebėjo šio laivelio. Tai tik patvirtina, jog investicijos į sienos apsaugos sistemą – būtinos. Kad ateityje išvengtume liūdnesnių pasekmių, nei buvo savaitgalį“, – „Lietuvos žinioms“ tvirtino ministras. Jo žiniomis, atnaujinti radarų sistemą planuojama kitąmet. T. Žilinskas priminė, kad bendrovei „Orlen Lietuva“ buvo siūlyta naftos terminalo apsaugą perleisti Viešojo saugumo tarnybai, tačiau įmonė atsisakė.

Pavojaus nebuvo

„Orlen Lietuvos“ atstovas spaudai Tomas Digaitis „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad šeštadienį 2 val. 20 min. prie Būtingės naftos terminalo pastebėtos mažos jachtos vairininkas „nereagavo į perspėjimus, nesilaikė saugaus atstumo ir Būtingės terminalo teritorijoje stuktelėjo į tanklaivį“. „Pagal procedūras jachta palydėta Klaipėdos uosto link. Mūsų žiniomis, jos kapitonas buvo neblaivus. Per preliminarų vidinį tyrimą nustatyta, kad visi veiksmai atlikti pagal numatytas procedūras“, – aiškino T. Digaitis.

Pasak bendrovės atstovo spaudai, taikyti griežtesnių procedūrų nebuvo reikalo, nes situacija, atsižvelgus į laivo dydį, jo greitį ir kitas aplinkybes, pavojaus nekėlė. „Būtingės terminalas yra tinkamai saugomas. Taip pat nuolat bendradarbiaujame su Pakrantės apsaugos rinktine“, – tikino T. Digaitis.

Oras – ne pasiteisinimas

Buvusio Valstybės saugumo departamento vadovo, nepriklausomo saugumo eksperto Gedimino Grinos žodžiais, tai, kad bet kas, nors ir neturėdamas blogų ketinimų, gali priplaukti prie strateginio objekto, kelia nerimą. „Vadinasi, yra rimtų šio objekto saugos problemų“, – pabrėžė jis. Ir pridūrė, kad oro sąlygos, dėl kurių jachta esą prasprūdo pro apsaugininkų akis, ne pasiteisinimas. „Karas vyksta bet kokiomis sąlygomis. Tai tiesiog blogai atliktas darbas“, – „Lietuvos žinioms“ sakė ekspertas. Jo nuomone, NSGK turėtų atlikti šio incidento tyrimą, nes strateginis objektas susijęs su nacionaliniu saugumu. „Jokių atsitiktinių priplaukimų negali būti, bet kokį laivą, valtį privaloma sustabdyti. Jei to nedaroma, yra blogai“, – kalbėjo G. Grina.

Kaip pranešė žiniasklaida, šeštadienio naktį Vokietijos piliečio valdoma jachta atsitrenkė į tanklaivį, prisišvartavusį prie Būtingės terminalo. Pamatyti nedidelį laivelį sutrukdė prastos oro sąlygos. Rytą prie jachtos priplaukę pasieniečiai išvydo joje miegantį buriuotoją. Krante vokiečiui buvo nustatytas 1,5 promilės girtumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"