TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

K.Komskis: "Ministrui teks atsakyti"

2010 10 21 0:00
K.Komskis surinktą medžiagą apie "Star1 Airlines" veiklą žada perduoti teisėsaugos institucijoms.
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Seimo Antikorupcijos komisijos, tiriančios oro vežėjo "Star1 Airlines" veiklos ir bankroto aplinkybes, vadovas Kęstas Komskis neatmeta, kad bendrovė galėjo būti sužlugdyta tyčia.

Vakar Seimo Antikorupcijos komisija, nors ir nesulaukusi atsakymų į Susisiekimo ministerijai (SM) pateiktus klausimus, pradėjo nagrinėti nacionaliniu oro vežėju norėjusios pasivadinti "Star1 Airlines" bankroto aplinkybes.

Vos vieną lėktuvą turėjusi bendrovė rugsėjo pabaigoje nutraukė skrydžius, taip padarydama nuostolių tūkstančiams keleivių, o spalio pradžioje pranešė bankrutuojanti.

SM iki paskutinės minutės nesiėmė griežtų priemonių keleiviams apsaugoti. Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, vadovaujantis veiklos leidimus suteikiančiai Licencijavimo komisijai, likus vos kelioms dienoms iki įmonės žlugimo aiškino, esą SM neturi duomenų apie "Star1 Airlines" finansinę situaciją, todėl "gali tik pasitikėti" bendrovės teiginiais, kad jos padėtis nėra kritinė.

Po ministerijos atlikto audito pagrindiniu susiklosčiusios situacijos kaltininku šiuo metu įvardijamas Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas Kęstutis Auryla, nes CAA esą "ne visiškai tinkamai atliko pagal kompetenciją numatytus veiksmus".

"Atsakyti pirmiausia turėtų pats susisiekimo ministras. Kol kas negalime teigti, kad ši situacija susiklostė su SM žinia, tačiau klausimų kyla įvairių, o atsakymų į juos iš jos dar negavome", - interviu LŽ teigė Antikorupcijos komisijos pirmininkas K.Komskis.

- Ar komisija, pradėdama tyrimą dėl "Star1 Airlines" veiklos aplinkybių, turėjo duomenų apie galimą korupciją?

- Be abejo. Dar daugiau: tokia situacija, kai bankrutuoja nacionalinio vežėjo statusą deklaruojanti bendrovė, nusinešdama žmonių pinigus, stebima jau antrąkart - juk prieš dvejus metus beveik analogiškai žlugo bendrovė "FlyLAL". Mūsų gaunama informacija rodo, kad nuogąstavimai pasitvirtina.

- Kas leidžia manyti, kad "Star1 Airlines" žlugimo procesas buvo lydimas korupcijos pasireiškimų?

- Tai, kad procesą prižiūrėti turėjusios valstybinės įstaigos, pirmiausia SM, "nematė", kad bendrovės skolos didėja, už paslaugas nemokama Vilniaus tarptautiniam oro uostui (skola - 1,4 mln. litų), kad nebuvo atsižvelgta į licencijavimo taisyklėse numatytus geros reputacijos reikalavimus, kelia klausimą, ar tai buvo aplaidi veikla, ar vis dėlto korupcijos apraiškos.

- Viešojoje erdvėje svarstoma, ar "Star1 Airlines" bankrotas nebuvo tyčinis. Ką rodo jūsų turimi dokumentai?

- Griežtai teigti, kad tai buvo tyčinis veiksmas, dabar būtų sunku. Bet pagal visą įvykių scenarijų tokią prielaidą galima daryti.

- Kontrolę vykdyti turėjusi SM ir jai pavaldžios įstaigos iki paskutinės minutės tvirtino, kad naikinti "Star1 Airlines" licenciją nėra realaus pagrindo. Ar SM tikrai galėjo nežinoti, kas vyksta?

- Tokiu atveju būtų galima manyti, kad SM apskritai nežino, kas darosi jai patikėtuose sektoriuose. Tačiau Europos Sąjungos dokumentuose ministerijai priskiriama nuolatinė proceso stebėjimo funkcija.

- Kuruoti aviacijos sektorių SM pavesta viceministrui R.Vaštakui. Ar komisija išgirdo jo įvykių versiją?

- Į posėdį kvietėmės ir R.Vaštaką, ir CAA vadovą K.Aurylą. Jų pasisakymai paliko labai slogų įspūdį, nes komisija žinojo gerokai daugiau, negu atsakingi pareigūnai.

Šiuo metu SM leidžia suprasti, kad dėl susiklosčiusios situacijos kalčiausia CAA. Jau sakiau ir susisiekimo ministrui: niekas manęs neįtikins, kad dėl to atsakingas tik K.Auryla. Pagal turimus dokumentus matome, kad CAA atsakė tik už skrydžių bendrovės orlaivių techninę būklę ir personalo kvalifikaciją. Tam, beje, komisijos posėdyje neprieštaravo ir viceministras R.Vaštakas. Dabar nežinia kodėl atsiranda nauja nuostata, kad K.Auryla atsakė už viską. Manau, kad atsakomybė dėl susiklosčiusios padėties pirmiausia tenka pačiam susisiekimo ministrui.

- Ar jūs, savo ruožtu, kelsite ministro atsakomybės klausimą?

- Besąlygiškai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"