TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Kariuomenė reklamuos patriotizmą

2008 02 19 0:00
Filmuojant pavojingas reklaminio filmuko scenas niekas rimčiau nenukentėjo.
RGB nuotrauka

Reklamuoti profesinę karo tarnybą sukurtas pirmasis reklaminis filmukas. Ir užsakovai, ir gamintojai liko patenkinti kūriniu, dabar su televizijomis deramasi dėl jo transliavimo.

Šiomis dienomis baigtas pirmojo reklaminio filmuko, skirto žadinti patriotizmą ir kelti susidomėjimą profesine karo tarnyba, kūrimas. Pasak kariuomenės vado generolo leitenanto Valdo Tutkaus, artėjantį perėjimo prie profesionalios kariuomenės procesą reikia pristatyti visuomenei.

"Esame atsakingi už savo istoriją. Atkūrėme XIV amžiaus karių ginklus, šarvus ir aprangą. Garbės sargybos kuopa papildyta senovės karių būriu, kuris dalyvauja vėliavų pakėlimo ceremonijoje prie prezidentūros. Reklaminio filmuko idėja kilo jauniems karininkams - taip norime priminti visuomenei mūsų kariuomenės šaknis", - pasakojo V.Tutkus.

Pinigų transliuoti reklaminį filmuką per televizijas bus atseikėta iš Karo prievolės administravimo tarnybos lėšų, skirtų kario profesijai reklamuoti, patriotizmui ugdyti ir jauniems žmonėms pritraukti. Įspūdingo reklaminio filmuko gamyba kainavo palyginti nedaug. Tačiau tiksli suma neskelbiama.

Autentiška kalvė

Filmuką kūrusios reklamos studijos RGB vadybininkas Martynas Mickėnas LŽ sakė, kad buvo pasirinktos trys pagrindinės siužeto linijos: senovinė kalvė, XIV amžiaus karių mūšiai ir dabartiniai kariai.

Filmuojant į pagalbą pasitelktas garsusis kalvis Algirdas Stonkus su sūnumis. Lietuvos kino studijos paviljone buvo pastatyta autentiška viduramžių kalvė. Net pavyko rasti tikrus 500-600 metų senumo priekalus: Stonkai vieną už 15 litų nupirko turguje, kitą rado pas ūkininką. Dumplės buvo atvežtos iš Kernavės, kalviai sumeistravo anų laikų žaizdrą (naudojo molį, linus ir kt.).

Reklaminio filmuko režisierius Ričardas Matačius pasakojo, kad kalviai taip įsijautė į autentiką, kad net ugnį žaizdre įskėlė titnagu.

Filmavimo grupei ėmus svarstyti, kad reikėtų daugiau žiežirbų iš kalamo kalavijo, kalviai ant priekalo uždėjo ketaus, kad būtų įspūdingiau. Ir, pasak R.Matačiaus, kiek persistengė. "Mums net balta akyse pasidarė! Taip davė! Operatoriaus asistentas iškart nulėkė tikrinti, ar nenukentėjo kameros optika", - prisiminė režisierius.

Teko apsieiti be rusų

Mūšio scenoms filmuoti buvo pasirinktas Punios piliakalnis. Kautynėse dalyvavo 70 karių (50 šauktinių atsiuntė kariuomenė, 20 vyrų atvyko iš Trakų pilies brolijos "Viduramžių pasiuntiniai"): po 35 "lietuvius" ir "kryžiuočius". Kariškiai pageidavo reklaminiame filmuke parodyti, kad kadaise kovota ir su Vakarais, ir su Rytais. Tačiau paaiškėjo, kad Lietuvoje nepavyks rasti viduramžių rusų aprangos ir šarvų, tad šio sumanymo teko atsisakyti.

Pirmuosiuose planuose buvo filmuojami "Viduramžių pasiuntiniai". "Jie tikri profesionalai, moka kautis", - sakė filmuko vadybininkas. Antruosiuose planuose matyti perrengti šauktiniai. Vėliau kariai buvo "dublikuoti" kompiuteriu, tad mūšis tapo masinis.

Operatorius - už skydų

Filmavimo metu niekas rimčiau nenukentėjo. Nors buvo sulaužyta 12 skydų, sugadinta 10 Lietuvos kino studijos rekvizitinių kalavijų (tikrais kalavijais naudojosi tik "Viduramžių pasiuntiniai"). Prieš susirėmimą save kovos šūksniais kaitinę kariai keliskart net nesulaukė komandos ir puolė kautis dar neįjungus kameros.

"Viduramžių pasiuntinių" vadovas Karolis Jankauskas LŽ teigė, kad brolijos nariai filmavimu liko patenkinti: "Mūsų vyrai profesionalai. Be to, čia ne sportinės kovos, kur rezultato siekiama bet kokiu būdu."

"Filmavimas mums buvo iššūkis. Juk Lietuvoje nuo "Herkaus Manto" laikų senovės mūšių beveik niekas nefilmavo", - sakė M.Mickėnas. Jis pats kartu su kolega skydais dengė operatorių Rolandą Leonavičių, kai šis su itin brangia kamera veržėsi filmuoti kautynes. "Aktoriai nemato operatoriaus - šalmai leidžia žiūrėti tik į priekį, o mostas kalaviju - platus. O dar ten dviese dvirankiais kalavijais kovėsi..." - aiškino režisierius.

Nebijokime didžiuotis

Pasak reklaminio filmuko kūrėjų, bendradarbiavimas su kariškiais buvęs labai malonus. "Man labai patiko dirbti su kariuomene. Sužavėjo tvarka. Jei taip filmavimo aikštelėje visi klausytų, kaip Garbės sargybos kuopos kariai klauso savo vyresniųjų! Pasakė ir daro!", - susižavėjimo neslėpė režisierius R.Matačius. Jam antrino ir vadybininkas M.Mickėnas: "Netarnavau kariuomenėje. Tai ką apie ją žinau? Kai patenki į jos vidų, matai, kad kiekvienas viršesniojo žodis yra įsakymas. Aikštelėje viskas vyksta dvigubai greičiau."

Režisieriaus manymu, iki šiol Lietuvoje nebuvo sukurta nieko panašaus. "Lietuva tarsi bijo pabrėžti, kad turi savo vėliavą, istoriją. Viską, kuo galima didžiuotis", - įsitikinęs jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"