TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Karius ir prezidentą skraidins "Gediminas"

2006 12 28 0:00
Nors lėktuvas pavadintas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino vardu, įsigyjant šį orlaivį daugiau prisidėjo buvęs krašto apsaugos ministras, dabartinis premjeras Gediminas Kirkilas.
Alfredo Pliadžio nuotrauka

Kunigaikščio Gedimino vardu pavadintas transportinis lėktuvas C-27J "Spartan" karius ir šalies vadovus pradės skraidinti pavasarį

Sveria 30 tonų, yra 22 metrų ilgio ir 2,5 metro pločio, 28 metrų sparnų mostais pasiekia 500 km/val. greitį, ore gali išbūti 10 valandų - tai naujas Lietuvos karinis lėktuvas "Gediminas".

Lietuvos didžiojo kunigaikščio vardu pavadintas karinio transporto lėktuvas C-27J "Spartan" vakar pristatytas Vyriausybės nariams karinių oro pajėgų (KOP) aviacijos bazės Šiaulių kariniame aerodrome. Į tikras misijas - karines ir šalies vadovų vizitus - orlaivis pakils pavasarį, kai bus pasirengusi įgula ir visiškai sukomplektuotas salonas.

Mokysis iki pavasario

Vakar naują lėktuvą išbandė premjeras Gediminas Kirkilas, krašto apsaugos ministras Juozas Olekas, laikinai kariuomenės vado pareigas einantis lauko (sausumos) pajėgų vadas brigados generolas Arvydas Pocius.

"Norint skristi į misijų rajonus dar reikia pasirengti skraidyti taktinėje aplinkoje, kur vyksta koviniai veiksmai. Tam čia būtina skraidyti mažiausiai po 150 valandų, o paskui vykti į gamyklą. Ten karius treniruos lakūnai bandytojai", - LŽ pasakojo KOP aviacijos bazės vadas Audronis Navickas.

Italijos bendrovės "Alenia Aeronautika S.p.A." mokymo centre Turine jau parengta 12 Lietuvos karinių oro pajėgų karių, keturi jų - lakūnai. Dar dvi įgulos ir techninis personalas mokysis Turine kitais metais.

Pavasarį tikimasi orlaivį panaudoti pagal tikrąją paskirtį - skraidinti karius į misiją Afganistane. Šiuo lėktuvu taip pat galima transportuoti krovinius, pritaikyti jį desantui, medicininei evakuacijai.

Tinka ilgoms kelionėms

Apie orlaivio parametrus LŽ pasakojęs aviacijos bazės vadas dar pridūrė, kad 30 tonų svorio "Gediminui" pakilti užtenka 500 metrų trasos. C-27J "Spartan" dar gali gabenti 11 tonų krovinių, 12 tonų degalų, o svarbiausia - be sustojimo 25 karius skraidinti į tolimus kraštus, pavyzdžiui, į Afganistaną. "Tai didelis laimėjimas. Kad įveiktų tokį atstumą, dabar eksploatuojami An-26 turi 3-4 kartus tūpti", - pabrėžė pranašumą Navickas.

Iš viso į lėktuvą gali tilpti 50 karių su specialia ekipuote, bet pritaikius jį aukščiausių šalies pareigūnų delegacijoms bus įmanoma susodinti iki 68 žmonių. Bazės vadas pripažino, kad pagal komfortą "Gediminas" neprilygs keleiviniams lėktuvams, tačiau bus kur kas pažangesnis už iki šiol retkarčiais naudotus karinius orlaivius. "Propelerinis lėktuvas niekada nepasieks 1000 km/val. greičio, bet šis yra gana greitas, varikliai - galingi, - sakė Navickas ir pridūrė, kad triukšmo taip pat juntama mažiau: - Per apžvalginį skrydį svečiams išdalijome ausų kamštukus, bet jų neprireikė, lengvai buvo galima susikalbėti."

Komforto teks palaukti

Šiuo metu 11 metrų ilgio lėktuvo salonas karinis - be krėslų. Iš gamintojo Italijoje iki kovo turėtų atkeliauti papildoma įranga, būtina kėdėms įtaisyti.

"Jei tenkina grynai karinis komfortas, galima skristi nors ir rytoj. Tačiau norint vežti svarbius valstybės pareigūnus taip, kaip dera, reikia pakeisti salono konfigūraciją. Yra toks mistinis pasakymas - įdėti kapsulę. Paprasčiau kalbant, tiesiog sumontuoti minkštas sėdynes, stalelius, įrengti papildomą radijo ryšio aparatūrą, telefonus, - paaiškino Navickas. - Kiek laiko užtruks permontavimas, sunku pasakyti. Tačiau apie vizitus pranešama iš anksto, todėl iš vakaro tikrai bus spėta pasirengti".

C-27J "Spartan" - pirmas iš trijų Lietuvos kariuomenės perkamų tokių karinių transporto lėktuvų. Antras bus pristatytas 2008-aisiais, trečias - 2009 metais. Lietuvos kariuomenės ir Italijos bendrovės "Alenia Aeronautika S.p.A." sutarties vertė - 75 mln. eurų (258,75 mln. litų), įskaitant atsargines detales, logistinę ir specialią svarbių asmenų salono įrangą, pilotų ir techninio personalo mokymus. Lietuvos kariuomenės ginkluotės, įrangos ir infrastruktūros projektuose sutartis dėl lėktuvų įsigijimo pagal savo vertę yra didžiausia.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"