TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Karo lakūnas netiki pilotų klaida

2010 04 15 0:00
Įvairių sričių ekspertai pateikia skirtingas tragedijos versijas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pulkininkas Vytautas Eidukaitis, į atsargą išėjęs patyręs karinės aviacijos lakūnas, kategoriškai nesutinka su Rusijos aviacijos ekspertų išvada, kad Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofa įvyko dėl orlaivio pilotų klaidos.

Pasaulyje netyla diskusijos, kodėl praėjusį savaitgalį Smolenske sudužo Lenkijos prezidento lėktuvas Tu-154. Įvairių sričių ekspertai pateikia skirtingas tragedijos versijas. Įvykį tyrę Rusijos aviacijos ekspertai pareiškė, kad lėktuvo pilotai iki paskutinės sekundės galėjo išvengti susidūrimo su žeme, tačiau apmaudžiai suklydo.

Afganistano ir pirmojo Čečėnijos karo dalyvis, patyręs karo lakūnas V.Eidukaitis LŽ teigė, kad kaltinti lėktuvo pilotus padarius klaidą - tiesiog absurdiška. "Šiuo metu formuojama visuomenės nuomonė, jog Lenkijos prezidento lėktuvas sudužo dėl apmaudžios lakūnų klaidos. Ir tokią nuomonę dėsto politikai, neturintys nieko bendra su aviacija. Peršasi išvada, kad taip elgiamasi siekiant išgelbėti savo kailį ir reputaciją", - LŽ piktinosi patyręs karo lakūnas.

V.Eidukaičio teigimu, jeigu skraidymo zonoje oro sąlygos tampa sudėtingesnės nei oro uosto meteorologinis minimumas, tuomet oro uostas laikinai uždaromas, o visi lėktuvai nukreipiami į atsarginius uostus. Tiesa, tūpti leidžiama tais atvejais, kada lėktuvui nepakanka degalų nuskristi iki atsarginio oro uosto, gaisro atveju arba sugedus orlaivio varikliams. Tuo metu sprendimą leistis kitame nei planuota oro uoste priima ne ekipažo vadas, bet skrydžių valdymo centro vadovas, kuris privalo suteikti lakūnams visą įmanomą pagalbą. V.Eidukaičio nuomone, sprendžiant iš oficialių pranešimų, skrydžių valdymo centro vadovas to nepadarė.

"Nežinau, koks yra Smolensko oro uosto "Severnyj" meteorologinis minimumas, tačiau įvertinęs tragiškas pasekmes manau, kad šiuolaikinės lėktuvų tūpimo sistemos šiame oro uoste nebuvo. Nesant reikiamos įrangos, padedančios tūpti lėktuvams sudėtingomis oro sąlygomis, skrydžių valdymo centro vadovas neturėjo jokios teisės net bandyti leisti pilotams tupdyti lėktuvą. Ir visai nesvarbu, kad juo skrido Lenkijos valdžios elitas", - LŽ dėstė patyręs karo lakūnas. V.Eidukaitis pridūrė, kad skrydžių valdymo centro vadovo veiksmai lėktuvo Tu-154 ekipažą įstūmė į tokią situaciją, dėl kurios orlaivio pilotai negalėjo priimti teisingo sprendimo.

Rusijos aviacijos ekspertai, įvertinę katastrofos medžiagą, lėktuvo nusileidimo trajektorijos rekonstrukciją ir ištyrę juodųjų dėžių informaciją vakar pranešė, kad ekipažo vadovas, nepaisydamas išankstinių įspėjimų apie prastas oro sąlygas, pats nusprendė leistis. "Lėktuvas sparnu užkabino medžių viršūnes ir pilotai nesuvaldė orlaivio, dėl to žuvo visi juo skridę 96 asmenys", - vakar sakė neįvardytas Rusijos aviacijos ekspertas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"