Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Kaunas spartina krovininio uosto viziją

 
2006 06 01 0:00

Po trejus metus trukusių ginčų valstybės įmonės "Vidaus vandens kelių direkcija", Kauno miesto savivaldybės ir ekspertų atstovai pagaliau nusprendė toliau svarstyti krovininio uosto Kaune statybų klausimą.

Iki šiol nebuvo vieningos argumentuotos nuomonės, kur toks uostas turėtų rastis. Bendrovių "Kauno hidroprojektas" ir "Projektų gama" specialistų atlikta galimybių studija patvirtino, kad šiuo metu geriausia statyti uostą Marvelėje. Šios vietos šalininkai, tarp jų ir "Vidaus vandens kelių direkcija", tvirtina, kad dėl tokio pasirinkimo projektas būtų ne tik pigesnis. Marvelėje nėra tiltų, be to, galiojantys įstatymai netrukdytų uosto statybai.

Tačiau miesto tarybos narys Gediminas Petrauskas ir Kauno mero patarėjas profesorius Algirdas Avižienis kategoriškai tvirtina, kad kur kas perspektyvesnis ir naudingesnis būtų uostas Petrašiūnuose. Kita vertus, galimybes čia statyti tokį objektą sunkina skirtingas Vandens įstatymo interpretavimas.

Per vakarykštę audringą diskusiją paaiškėjo, kad abiejų galimų projektų vertė beveik vienoda. Marvelėje uosto statyba kainuotų 87 mln. litų. Tačiau dar mažiausiai 190 mln. litų reikėtų geležinkeliui iki Marvelės nutiesti. Uostas Petrašiūnuose kainuotų 116 mln. litų. Šiuo atveju apie 15 mln. litų reikėtų Aleksoto tiltui pertvarkyti, kad po juo galėtų plaukti laivai. Apie 170 mln. litų atsieitų patvankų įrengimas.

Pasak uosto statybos Petrašiūnuose šalininko Petrausko, ji išspręstų didumą kylančių problemų - Nemune būtų įmanoma laivyba, išnyktų seklumos, išsivalytų pakrantės, neužsistovėtų vanduo. "Tai - ekologinė, socialinė ir estetinė problema, todėl patvankos yra būtinos", - reziumavo Petrauskas.

Kauno mero Arvydo Garbaravičius siūlymu bus sukurta darbo grupė, kurios nariai nustatys ne tik Kauno krovinių uosto statybos vietą, bet ir tirs vidaus vandens kelio E 41 Kaunas-Klaipėda infrastruktūros plėtros galimybes. Be to, būsimoji darbo grupė turėtų inicijuoti Vandens įstatymo pakeitimą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"