TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Kaunas tebegeidžia koncesijų

2006 06 30 0:00
M.K.Čiurlionio tilto kairiojo prietilčio transporto mazgas paskirstys visų rūšių automobilių transporto srautus ir išspręs daugumą kylančių problemų.
Richardo Kybarto nuotrauka

Kauno miesto taryba pritarė M.K.Čiurlionio tilto kairiojo prietilčio transporto mazgo projektavimo, statybos ir eksploatavimo koncesijos sutarčiai. Jos bendra vertė - 140 mln. litų.

Seimas veikiausiai jau liepą pakoreguos Koncesijos įstatymą, kuriame turėtų rastis daug suvaržymų. Vienas jų - kad koncesijai naudojami pinigai būtų įtraukti į skolinimosi limitą. Tokios pataisos Kauno planams būtų pragaištingos, nes šių metų skolinimosi limitas jau išnaudotas.

Todėl nenuostabu, kad Laikinosios sostinės politikai vakar pritarė koncesijos sutarčiai su bendrove "Hidrostatyba" dėl M.K.Čiurlionio tilto transporto mazgo statybos. Iš 33 balsavime dalyvavusių tarybos narių 22 balsavo "už", 4 - "prieš", 7 susilaikė. Miesto meras Arvydas Garbaravičius po sėkmingo balsavimo rėžė audringą kalbą, padėkojo net tiems, kurie "perėmė Seimo praktiką stabdyti viską, ką ne patys pasiūlė".

Darbams - dveji metai

Pagal sutartį bendrovė "Hidrostatyba" pastatys apie 300 metrų ilgio estakadą virš geležinkelio bėgių, įrengs kelio pylimus ir nuovažas. Taip bus sujungtas M.K.Čiurlionio tiltas su baigiamu rekonstruoti Europos prospektu. Darbus numatyta atlikti per dvejus metus, vėliau bendrovė dar 23 metus prižiūrės ir remontuos transporto mazgą.

Pasak savivaldybės Ekonomikos departamento direktoriaus Arvydo Gineito, jei projektui nebūtų pritarta, iškiltų pavojus nebaigti Europos prospekto įkalnės statybos, liktų nepanaudota dalis tam skirtų lėšų, nebūtų išspręstas transporto pralaidumo klausimas.

Antras bandymas

Pernai Kauno savivaldybė jau buvo sutarusi dėl tos pačios koncesijos gerokai palankesnėmis sąlygomis, tačiau paskutinę akimirką be jokių paaiškinimų Vokietijos bendrovė pasirašyti sutartį atsisakė. Pagal naująjį projektą savivaldybė koncesijos sutarties įsipareigojimams vykdyti 25 metus turės skirti po 6 mln. litų.

Projekte nurodoma, kad 80 mln. litų kainuos paties objekto statyba, 45 mln. litų teks projektą finansuosiančiam SEB Vilniaus bankui, kitos lėšos bus panaudotos transporto mazgo priežiūrai.

2005 metais vokiečiai darbus planavo atlikti už 70 mln litų. Pasak Gineito, iš dokumentus įsigijusių penkių bendrovių tik 2 pateikė siūlymus. "Kamestos" buvo kur kas brangesnis. Mūsų žiniomis, "Kamestos" sąmata būtų viršijusi 200 mln. litų.

Abejoja naudingumu

Nuo antradienio miesto Tarybos nariai frakcijose ir komitetuose nagrinėjo sutarties projektą ir didesnių pretenzijų sutarčiai nereiškė. Vieninteliai socialdemokratai apsisprendė balsuoti prieš. Lietuvos socialdemokratų partijos Kauno skyriaus pirmininkas Gintautas Labanauskas iškart po balsavimo pareiškė, kad tokia koncesijos sutartis miestui tikrai nereikalinga. "Niekas neginčija objekto svarbos ar būtinumo, tačiau tarybos nariai turėtų atsakingiau žiūrėti į įsipareigojimus - dabar per lengvai žarstomi milijonai! Ar kas paskaičiavo, kiek kainuotų objektas, jei miestas pats skolintųsi lėšų ir samdytų rangovą? Joks verslininkas šitaip su pinigais nesielgtų. Vienareikšmiškai tvirtinu, kad tokia sutartis miestui yra nenaudinga", - LŽ sakė Labanauskas. Pasak socialdemokratų, iš tokio objekto 8 proc. pelnas yra per didelis.

Išspręs problemas

Situacija Kaune buvo gana kebli. Europos prospekto rekonstrukcijos darbus atlikusi bendrovė jau baigė tiesti gatvę, tačiau neįmanoma įvažiuoti į šią gatvę nuo transporto mazgo. M.K.Čiurlionio tilto kairiojo prietilčio transporto mazgas paskirstys visų rūšių automobilių transporto srautus ir išspręs daugumą kylančių problemų. Bus visiškai baigta Europos prospekto įkalnės dalis ir sujungta su M.K.Čiurlionio tiltu, išnaudotas rekonstruotų Europos prospekto, H.ir O.Minkovskių bei Marvelės gatvių pralaidumas, pagreitės susisiekimas tarp miesto centro ir magistralės "Via Baltica", pagerės automobilių srautų pralaidumas renginių metu Nemuno saloje.

Iki šiol sėkmingai baigėsi tik Aleksoto tilto koncesijos konkursas. Tačiau viešojo ir privataus kapitalo partnerystės būdu tikimasi pasinaudoti Kaune statant sporto rūmus Nemuno saloje ir požeminę transporto stovėjimo aikštelę Vienybės aikštėje. Kaune pernai žlugo sumanymas švietimo įstaigas tvarkyti 25 metams išnuomoti privačiai bendrovei.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"