TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Keleivių kontrolė kaitina aistras

2006 10 14 0:00
Kaune tarp troleibusų keleivių greitai pasklido kalbos, kad kurį laiką baudos "zuikiams" negresia.
Richardo Kybarto nuotrauka

Nuo lapkričio keleivių kontrolės funkcijas Kaune perims privati saugos bendrovė. Darbo vietų jau netekę kontrolieriai žada kovoti dėl savo teisių ir teigia, kad pereinamuoju laikotarpiu "zuikių" laikinojoje sostinėje niekas negaudo.

Kaune besimokantys ir dažnai visuomeniniu transportu važinėjantys studentai šią savaitę pirmieji pastebėjo, kad miesto troleibusuose keleivių nebetikrina kontrolieriai. Pasklido kalbos, kad netrukus jų nebus matyti ir autobusuose.

Apkaltino pažeidimais

Kauno tarybos narys jaunalietuvis Audrius Skimborauskas įsitikinęs, jog beveik dvejus metus transporto kontrolieriams buvo leidžiama suprasti, kad jie bus atleisti. Esą kontrolieriais galiausiai atsikratyta panaudojus prieš juos psichologinį smurtą. Tačiau, anot Skimborausko, konkursą laimėjusi saugos tarnyba negalės pakeisti Kauno transporto kontrolierių. "Pažeisdami Transporto kodeksą ir kitus įstatymus jie negalės tinkamai užtikrinti transporto keleivių kontrolės. Spalį saugos darbuotojai net techniškai negalės perimti kontrolės funkcijų dėl paprasčiausios priežasties - dar nepagaminti nauji pažymėjimai. Įvertinus tokius "unikalius" Kauno transportininkų sprendimus telieka prognozuoti, kad mieste "zuikių" skaičius gali šoktelėti dešimteriopai", - LŽ sakė jaunalietuvis.

Neigė pranešimus

Tačiau bendrovių "Autrolis" ir "Kauno autobusai" administracijos

suskubo informuoti, kad pasirodę pranešimai, neva nuo spalio vidurio dėl bendrovių vykdomos keleivių kontrolės sistemos reorganizavimo Kauno viešajame transporte nevykdoma keleivių kontrolė, neatitinka tikrovės ir klaidina gyventojus. "Per radiją išgirdome vieną Kauno miesto tarybos narį pareiškiant, kad nuo šiol Kaune autobusais ir troleibusais galima važiuoti nemokamai, nes atleidome visus kontrolierius. Tai neteisybė. Rugsėjo 27-ąją pasirašėme sutartį su saugos tarnyba "Argus", kurios darbuotojai nuo lapkričio 1 dienos pradės vykdyti keleivių kontrolę. Iki to laiko "Kauno autobusų" ir "Autrolio" kontrolieriai tikrins keleivius ir autobusuose, ir troleibusuose, o neturinčiuosius bilieto baus", - tvirtino "Autrolio" komercijos direktorius Vytas Bancevičius.

Kontrolieriai pasipiktinę

Bancevičiaus žodžiai sukėlė darbo netekusių kontrolierių pasipiktinimą. Jų brigadininkė Nijolė Rutkis LŽ tikino, kad bendrovė tiesiog imituoja veiksmus. "Jokios kontrolės nėra ir būti negali! Iš 24 kontrolierių šiuo metu neatleisti vos 3. Jų negalėjo atleisti, nes vienas vyras išlaiko mažus vaikus, o dar du turi nedarbingumo lapelius. Tai kas tikrina? Absurdas, juoba kad "Kauno autobusų" kontrolieriai neturi teisės tikrinti troleibusų keleivių, rašyti protokolų ir bausti", - teigė darbo ne savo noru netekusi moteris. Ji prisipažino labai nerimaujanti dėl savo ateities.

Įžvelgia klastą

Kontrolieriai žada ne tik kovoti dėl darbo vietų, bet ir siekti, kad nebūtų ardomas miesto troleibusų parkas. Kauno transporto įmonių darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Ona Butkevičienė LŽ sakė, kad požiūris į pelningai dirbusį kontrolierių padalinį yra netoleruotinas. "Kažkodėl tvirtinama, kad jis nuostolingas, tačiau mes išsiaiškinome, kad per dieną vien grynojo pelno kontrolieriai duoda mažiausiai 30 tūkst. litų! Esmė visai kita, kažkas nori perimti visą veiklą. Žmonės atleidžiami neišmokėjus jiems žadėtų kompensacijų, neva šalių susitarimu. Kai kuriems jų, taip pat ir man, buvo grasinama", - tikino Butkevičienė. Moteris pareiškė, kad profsąjunga turi parengusi kovos dėl darbuotojų strategiją, tačiau jos detalių atskleisti nepanoro.

Beje, neatmetama galimybė, kad Kauno troleibusų parkas patirs rimtų finansinių nuostolių, per parą jie siektų apie 50 tūkst. litų. Dėl to gali būti sustabdytas naujų troleibusų pirkimas, nes savivaldybė mokesčių mokėtojų sąskaita negalės mokėti už visus, važiuojančius be bilieto.

Ar "Autrolio" vadovybės veiksmai vertintini kaip sąmoningas siekis padaryti įmonei turtinės žalos, gali tekti tirti prokuratūrai. Į teisėsaugininkus žada kreiptis keli miesto tarybos nariai. Apie situaciją jie greičiausiai informuos Europos plėtros ir rekonstrukcijos banką, suteikusį paskolą naujiems troleibusams pirkti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"