TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Keliaujančiųjų į Kaliningradą srautai nesenka

2014 07 04 6:00
Brangstantys rusiški degalai lietuviams tebėra patraukli prekė. LŽ archyvo nuotrauka

Kaliningrado srityje nuolat brangsta degalai, tačiau kelionių į kaimynų šalį dar neatsisakoma.

Vis dėlto vis daugiau keliautojų iš Lietuvos pripažįsta, kad ši vasara galbūt yra paskutinė, kai važiuoti į Kaliningrado sritį esą dar verta. Tačiau kaliningradiečiai kelionių į mūsų šalį tikina neatsisakysiantys.

Daugiau keliautojų

Nuo gegužės pabaigos Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities pasienio punktuose pastebimas keliautojų pagyvėjimas. Pavasarį Kybartuose per parą sieną kirsdavo apie 400–500 lengvųjų automobilių, o dabar jau kurį laiką šis skaičius išaugo iki 600. Kai kuriomis dienomis jų būna ir 620-640. Kituose mūsų šalies ir Rusijos Kaliningrado srities pasienio postuose – situacija panaši.

Pasienyje dirbantys muitininkai neslepia, kad dauguma vykstančiųjų yra lietuviai. Rusijos piliečių - tik nedidelė dalis. „Tie, kurie važinėjo iš Kaliningrado srities apsipirkti į Lietuvą, važinėja ir dabar, taip pat kaip ir pailsėti į Druskininkus ar kitus mūsų šalies kurortus. Politinė įtampa Ukrainoje nuo kelionių jų neatgraso“, - pastebėjimais su LŽ dalijosi muitininkai.

Šiuos žodžius patvirtino ir Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Raimondas Šapoka. Pasak jo, kelionėms per sieną didžiausią įtaką turi ne politiniai įvykiai Ukrainoje ir Rusijoje, o pasienio regionų ekonominė situacija bei kaimynų šalies pasienyje dirbančių pareigūnų veiksmai. „Kai Rusijos pareigūnai buvo pradėję lietuvių automobilius tikrinti labai ilgai, ir važinėjančiųjų srautai buvo sumažėję. Kai tikrinama įprastu tempu, vėl visi važiuoja, kaip važiavę", - pasakojo R. Šapoka.

Domina degalai

Patraukliausia prekė Kaliningrado srityje lietuviams vis dar yra automobilių degalai. „Tai vienintelė prekė, kurią galima parsigabenti. Cigarečių jau neparsivežame, mat gresia įkliūti. Tad net neverta rizikuoti. Na, dar vaistų galima parsivežti“, - LŽ atvirai dėstė gana dažnai į Kaliningrado sritį važinėjantis marijampolietis Juozas L. Tiesa, jis pabrėžė, kad gali būti, jog su rudens darganomis ir pirmaisiais šalčiais kelionės gali baigtis. Ne tik dėl to, kad tuo metu turėtų baigtis jo turimos Rusijos vizos galiojimo laikas, bet ir dėl nuolat Kaliningrado srityje brangstančio benzino. Šiomis dienomis grįždamas iš Kaliningrado jis pastebėjo, kad litras benzino kai kuriose degalinėse jau kainuoja daugiau kaip 35 rublius (2,6 lito), nors prieš mėnesį tekainavo apie 30 rublių (2,22 lito). Tad tokioms tendencijoms išlikus iki vasaros pabaigos bei rudenį, jo paprasčiausiai nebeapsimokės pirkti. Dyzelino kainos Kaliningrado srityje yra kiek stabilesnės – svyruoja apie 33 rublius (2,44 lito). Tačiau ir jos turi tendenciją didėti.

Marijampolietis teigė, kad palankiausios sąlygos kelionėms į Kaliningrado sritį buvo šių metų pavasarį, kai prasidėjus Ukrainos įvykiams labai krito Rusijos rublio vertė, todėl keisti eurus į rublius buvo itin palanku – už eurą gaudavo net po 50 rublių. Tad degalus Kaliningrado srityje pirkdavo 20 proc. pigiau. Dabar valiutų kursas jau ne toks palankus – euras kainuoja apie 47 rublius.

Kainos - tik į viršų

Vis dėlto kelionės į Kaliningrado sritį lietuviams vis dar atrodo patrauklios dėl gana palankaus euro ir rublio santykio. Tačiau realiai mažėjant rublio perkamajai galiai, daugelio net ir būtiniausių prekių kainos kaimynų krašte kyla. Kaip LŽ teigė Kaliningrado srityje gyvenantis Igoris R., jau sunku rasti prekių, nebrangusių per praėjusius mėnesius. Todėl jis, kaip ir daugelis kitų Kaliningrado srities gyventojų, galinčių sau leisti išvažiuoti į Lietuvą bei Lenkiją, grįždami parsigabena maisto produktų, buitinių prekių. „Perkame mėsos gaminius, nes pas mus jų - labai menkas pasirinkimas, be to, jie labai brangūs“, - prisipažino pašnekovas. Tai, kad iš Lietuvos bei Lenkijos į Kaliningrado sritį masiškai plūsta kiauliena bei jos gaminiai, kuriuos, baimindamasi afrikinio kiaulių maro Rusijos vyriausybė uždraudė įvežti į savo šalies teritoriją, patvirtina ir Rusijos veterinarijos tarnybos skelbiami duomenys. Pastarosiomis savaitėmis pasienyje su Lenkija bei Lietuva buvo sulaikyta apie 20 tonų įvairių kiaulienos gaminių, juos į Kaliningrado sritį bandė įvežti ne tik Kaliningrado srities gyventojai, bet ir Lietuvos piliečiai.

Toks nelegaliai bandomos įvežti mėsos antplūdis nestebina, nes Kaliningrado srities statistikos specialistai skelbia, kad vidutinė mėsos produktų kaina šiemet, palyginti su praėjusiais metais, išaugo iki 25 proc., o sviesto, bulvių – net beveik trečdaliu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"