TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Keliautojus pasitinkame nesvetingai

2012 10 24 8:28
Per Kalvarijos pasienio postą vykstančius žmones stebina, kad šie vartai į Lietuvą tokie apleisti. /LŽ archyvo nuotrauka

Duobės, apleisti pastatai ir apšnerkštos pakelės pasitinka į Lietuvą iš Lenkijos per Kalvarijos pasienio postą atvykstančius keliautojus. Valdininkai tikina, kad dar bent trejus metus situacija nesikeis - iš esmės sutvarkyti teritorijos neketinama.

Dažniau važinėjantieji per Kalvarijos postą stebisi didžiuliais kontrastais Lietuvos ir Lenkijos pasienyje. Vos kirtus valstybės sieną žyminčią liniją, gretimoje valstybėje galima pamatyti, kaip tiesiami nauji keliai, tvarkoma buvusio Budzisko posto teritorija.

Kontrastai didėja

"Šiomis dienomis lenkai turėtų baigti lieti paskutinį kelio į pasienį asfalto sluoksnį. Tuomet tie kontrastai bus dar ryškesni. Deja, ne mūsų naudai", - LŽ sakė ne vienas marijampolietis.

Anot jų, lietuviai dar ne taip seniai piktindavosi prastai tvarkomais keliais, kuriais tekdavo dardėti vos įvažiavus į Lenkiją. Dabar tenka patiems raudonuoti iš gėdos. Svečius pasitinkame ne tik duobėtais keliais, bet ir apleistais, jau seniai nebenaudojamais statiniais, krūvomis šiukšlių.

Nemalonu, bet rankos surištos

"Ne mes pasienyje esame šeimininkai. Mums toje teritorijoje niekas nepriklauso - nei pastatai, nei keliai. Todėl ir stengiamės į posto reikalus nesikišti", - LŽ tvirtino Kalvarijos meras Valdas Aleknavičius. Tačiau jis pripažino, kad savivaldybės vadovams nemalonu matyti, koks vaizdas atsiveria keliaujantiesiems magistraliniu keliu "Via Baltica".

Apie tai V.Aleknavičius ne kartą yra kalbėjęs su Susisiekimo ministerijos vadovais, kitų institucijų valdininkais, bet nelabai kas nori girdėti apie apleistą teritoriją. "Gal jie dažniau lėktuvais skraido ir nemato, kokie yra tie mūsų vartai į Europą?" - spėliojo meras.

Jis vylėsi, kad jau artimiausiu metu tvarkant Kalvarijos pasienio posto teritoriją kas nors bus daroma. Neseniai čia lankėsi Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento laikinasis direktorius Tomas Pilukas. Po šios viešnagės kalvarijiškiai pastebėjo pirmų progreso ženklų - šalikelėse nebeliko metalinio surūdijusio tvorų tinklo. Tikimasi, kad bus pašalinti ir tvorų stulpai. Tuomet keliautojai nesijaus tarsi įvažiuojantys į kažin kokią abejotinos paskirties stovyklą.

Siūlymas liko popieriuje

Euroregiono "Nemunas", įgyvendinančio įvairius projektus ir Lietuvoje, ir Lenkijoje, Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius LŽ teigė dar prieš keletą metų siūlęs mūsų šalies Vyriausybei įkurti specialų fondą, kurio lėšomis galėtų disponuoti ir tvarkymo darbus finansuoti pasienio savivaldybės ar pasienio objektus valdančios institucijos. Juk nuo to, ką keliautojai pamato pirmiausia, labai priklauso jų nuomonė apie visą Lietuvą. Tačiau siūlymas taip ir liko tik popieriuje.

"Kai nėra specialaus fondo, lėšų rezervo, iš kurio būtų galima finansuoti neatidėliotinus darbus, taip ir atsitinka, kaip yra dabar", - tvirtino G.Skamaročius. Ne itin kokie vaizdai ir kvapai pasitinka įvažiuojančiuosius ne tik per Kalvarijos, bet ir per Lazdijų pasienio postą.

Teks palaukti

Kaip LŽ aiškino pasienio postų pastatais ir teritorijomis besirūpinančios Pasienio punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos vadovas Arnoldas Tvaronavičius, neverta tikėtis, kad Kalvarijos poste netrukus bus imtasi darbų. Mat vis dar rengiamas Kalvarijos pasienio kontrolės punkto infrastruktūros detalusis planas. Pagal jį visa 25 hektarų teritorija bus suskirstyta į tris dalis. Vidurinę planuojama skirti būsimam greitkeliui, kraštinėse teritorijose ketinama plėtoti ūkinę veiklą.

Iš vidurinės dalies jau pašalinti ten stovėję nameliai ir stoginės. Parengus detalųjį planą visas magistralinio kelio ruožas bus perduotas prižiūrėti Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Ji ir rūpinsis greitkelio tiesimo darbais. Tokio pat, kokį lenkai jau nutiesė iki Lietuvos sienos. Šie darbai, pirminiais skaičiavimais, dabartinėmis kainomis gali atsieiti apie 12 mln. litų. Europos Sąjungos lėšų tikimasi gauti tik iš būsimo finansinio laikotarpio.

Kol detalusis planas rengiamas, visas objektas yra užkonservuotas. Būsimų nuomininkų laukia 13 pastatų, kurių bendras plotas viršija 3 tūkst. kvadratinių metrų.

Nuomininkų nesėkmingai ieškoma ir Lazdijų pasienio posto statiniams. Kai kurie jų jau nugriauti, septyni pastatai, kurių bendras plotas sudaro apie 800 kvadratinių metrų, laukia naujų šeimininkų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"