TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Kelionės traukiniu į Vakarus tampa realybe

2015 10 28 6:00
Lietuvos gyventojams būtų patogu, kad Kaune įsėdus į traukinį iš jo išlipti būtų galima Varšuvoje, tačiau kol kas - tai derybų objektas. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" nuotrauka

Jau kitąmet įsėdę į traukinį Kaune galėsime atsidurti Suvalkuose, Balstogėje, Varšuvoje ar Krokuvoje. Mat užbaigus „Rail Balticos“ ruožo nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno rekonstrukciją, bus atnaujintas ir keleivinių traukinių eismas.

Tačiau geležinkelio ruožą rekonstravo tik Lietuva, o Lenkija geležinkelį nuo Lietuvos sienos iki Balstogės numačiusi rekonstruoti po 2020 metų. Tad besiruošiantieji traukiniu keliauti į Vakarus turės apsišarvuoti kantrybe – Lenkijoje nuo pasienio iki Suvalkų – 30 km – traukiniai riedės vos greičiau už dviratį.

Lietuvos ir Lenkijos atstovai šią savaitę pasirašė ketinimų protokolą dėl tarpvalstybinio susisiekimo traukiniu. Lenkijos geležinkelių atstovai prognozuoja, kad traukiniai šiuo maršrutu pradės kursuoti kitų metų pradžioje. Tačiau „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas sakė, kad įmonė tikisi, jog maršrutą pavyks atidaryti dar gruodį, kaip ir prognozuota anksčiau.

Tik iki Mockavos

Iki šiol Lenkijos vietinių traukinių tvarkaraštyje buvo numatyta, kad iš Kauno bei Vilniaus, tiesa, persėdant vieną arba du kartus, jau nuo gruodžio 13 dienos bus galima pasiekti net Krokuvą, o keleivinis traukinys į šį turistams itin patrauklų kaimynės šalies miestą važiuos per Trakiškes, Suvalkus, Balstogę, Varšuvą. Tačiau tiesiogiai į Lietuvą atvyksiantys traukiniai „Hancza“ senąją Lenkijos sostinę Krokuvą sujungs ne su Kaunu, bet su vietove Lietuvos ir Lenkijos pasienyje – Mockava (Kalvarijos sav.).

„Kodėl taip yra, neaišku. Gal tai politinis ar ekonominis sprendimas, bet jis tikrai negrindžiamas techninėmis kliūtimis“, – stebėjosi Lenkijos lietuvių tinklalapio Punskas.pl vyriausiasis redaktorius Sigitas Birgelis. Punske gyvenantis lietuvis teigė, kad Lenkijos traukinių tvarkaraštyje jam kol kas nepavyko aptikti traukinio, kuris tiesiogiai jungtų Kauną ir Balstogę, nors daug kas tikėjosi, kad Lietuvoje rekonstravus geležinkelio ruožą iki Kauno toks maršrutas iškart atsiras.

Patys neveš

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas spaudai V. Gudas skuba nuraminti potencialius keliautojus, kad keleiviniai traukiniai turėtų nuolat kursuoti tarp Kauno ir Balstogės, nes Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių bendrovių darbo grupės pasirašytu ketinimų protokolu patvirtinama, kad Lietuvą ir Lenkiją domina toks maršrutas. Tačiau dar vyks derybos dėl stotelių, kelionės trukmės, finansinių reikalų. Baigusios derybas įmonės pasirašys bendradarbiavimo sutartį.

„Patys „Lietuvos geležinkeliai“ neturi traukinių, kurie galėtų važiuoti europine vėže“, – teigė V. Gudas. Visi traukinių maršrutai paaiškės artėjant gruodžio 13 dienai, kai įsigalios nauji keleivinių traukinių eismo tvarkaraščiai. Juose būsimi keleiviai ras ir naujus keleivinių traukinių maršrutus iš Lietuvos į Lenkiją ir atgal. Taip pat bus paskelbta, kuriose stotyse šie tarptautiniai traukiniai sustos, kiek truks kelionė ir kiek ji kainuos. „Kelionės traukiniais turėtų būti konkurencingos keleivių vežimui autobusais“, – žadėjo jis.

Beje, naujienų portale wrotapodlasia.pl jau teigiama, kad minėto maršruto trasa drieksis per Balstogę, Sokulką, Augustavą, Suvalkus iki Kauno. Kelionė gali trukti apie keturias valandas, o bilietas į vieną pusę kainuos 10–11 eurų.

Patrauklumo stigs

Tačiau ar tikrai keliaujantieji į Vakarus rinksis ir pamėgs tiesioginę kelionę traukiniu į Balstogę ar net Varšuvą, kol kas neaišku. Nes net ir rekonstravus geležinkelio ruožą Lietuvos pusėje, kelionės laikas tikrai nebus labai trumpas.

Mat geležinkelio ruožas tarp Balstogės ir Lenkijos sienos su Lietuva yra labai senas, ir juo traukiniai taip greitai kaip Lietuvoje dar negalės važiuoti. Negana to, atkarpoje nuo Lietuvos sienos iki Suvalkų vidutinis traukinio greitis bus tik 30–50 kilometrų per valandą, nes ten senas kelias labai vingiuotas.

„Kiek mums žinoma, ir Lenkija ateityje yra numačiusi geležinkelio ruožo iki Lenkijos ir Lietuvos sienos rekonstrukciją“, – LŽ teigė susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus patarėjas Ričardas Slapšys. Pirmiausia iki 2020 metų ketinama rekonstruoti geležinkelį tik nuo Balstogės iki Varšuvos, o nuo Lietuvos sienos iki Balstogės rekonstruos vėlesniais Europos Sąjungos finansiniais metais. „Po rekonstrukcijos ten bus pasiektas iki 160 kilometrų per valandą greitis, bet ne 240. Tai tikrai nebus greituminis ruožas“, – pabrėžė R. Slapšys.

Nuo gruodžio vidurio

Prieš porą metų pradėjus buvusios geležinkelio vėžės rekonstrukciją į „Rail Balticą“, buvo nutrauktas keleivinių traukinių susisiekimas ne tik su kaimyne Lenkija. Traukiniai iš Kauno nevažinėjo ir į Marijampolę, Šeštokus. Mat tarp Kazlų Rūdos ir Šeštokų buvo nutiesti tik vieni geležinkelio bėgiai, ir juos demontuoti bei pakeisti kitais, nesustabdant traukinių eismo, niekaip nebuvo įmanoma. Be to, reikėjo sustiprinti ir paties geležinkelio sankasą, nutiesti antrą bėgių liniją, atlikti kitus su eismo saugumu susijusius darbus. Mat naująja vėže traukiniai galės pasiekti 120 kilometrų per valandą greitį. Tad rekonstruoti geležinkelį nenutraukus keleivinių traukinių eismo nebuvo įmanoma.

Nutrauktą susisiekimą keleiviniais traukiniais labiausiai pajuto tarpmiestinių keleivių vežimo bendrovės. Jos buvo priverstos paleisti daugiau autobusų arba atidaryti naujus maršrutus, nes į autobusus, ypač prieš šventes bei po jų, nesutilpdavo visi norintys važiuoti. Tačiau vežėjai geležinkeliu ketina susigrąžinti savo keleivius. Anot „Lietuvos geležinkelių“ atstovo spaudai V. Gudo, bendrovė yra numačiusi nuo gruodžio 13 dienos atnaujinti vietinį susisiekimą keleiviniais traukiniais su Marijampole, Kalvarija bei Šeštokais. „Keleiviniai traukiniai važinės, kaip važinėjo iki 2013 metų rudens“, – pabrėžė V. Gudas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"