TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Kelyje pavojai kvėpuoja į nugarą

2011 10 05 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Pavojingai gatvėse manevruojantys maršrutiniai taksi gąsdina ne tik aplinkinius, bet ir savo keleivius. Tačiau šie, net rizikuodami sveikata, nelinkę skųstis vežėjų daromais pažeidimais ir gina mikroautobusų vairuotojus nuo tvarkos sergėtojų.

Miestuose zujantys maršrutinių taksi, vadinamųjų mikriukų, vairuotojai - kelių patrulių bei Kelių eismo taisykles (KET) gerbiančių eismo dalyvių galvos skausmas. Šiais metais užfiksuotas ne vienas atvejis, kai maršrutiniuose taksi susižalojo keleiviai. Antai Telšiuose prieš keletą savaičių staigiai stabdant maršrutiniam autobusui parkrito ir sunkiai susižalojo juo važiuojanti moteris, vėliau ji ligoninėje mirė.

Prispaudė ranką

Nors nemažai gyventojų, užuot važiavę lėtu ir dažnai nepatogiu viešuoju transportu, mieliau linkę važinėti maršrutiniais taksi, dažnas ne kartą savo kailiu patyrė šių transporto priemonių vairuotojų neprofesionalumą.

Policijos pareigūnai juokauja, kad "mikriukų" vairuotojams galioja kitokios nei Lietuvoje - Indijai ar Egiptui būdingos - eismo taisyklės.

Į aštuntą dešimtį įkopusi vilnietė Zofija Juškevičiūtė - viena iš tų keleivių, kuriai teko patirti nuolat skubančių mikroautobusų vairuotojų "profesionalumą". Moteris LŽ pasakojo važiuodama maršrutiniu taksi iš Vilniaus geležinkelio stoties į Žvėryną iš karto pajutusi, kad mašina lekia didesniu nei leidžiama greičiu, vairuotojas pavojingai manevruoja, staigiai stabdo. Tačiau senutė į tai nelabai kreipė dėmesį, nes jau buvo pratusi prie tokių viražų. "Ne pirmą kartą važiavau "mikriuku" ir puikiai žinau, kad tie vyrukai turi "įtilpti" į grafiką, todėl mėgsta palakstyti. Bet to, kas įvyko tądien, nepamiršiu niekada. Sustojus transporto priemonei, pasiruošiau išlipti, tačiau pravėrusi duris ir lipdama laukan pajutau stiprų smūgį. Pasirodo, "mikriukas" pajudėjo man nespėjus išlipti ir masyvios mašinos durys prispaudė ranką. Nors rimtesnių sužalojimų išvengiau, tačiau ranką maudė visą savaitę, vieta virš alkūnės buvo nusėta mėlynėmis. Skaudžiausia, kad vairuotojas nė nesustojo ir neatsiprašė", - LŽ skundėsi garbaus amžiaus moteris.

Nelaukė, kol išlips

Dar viena keleivė, jauna mama Edita V., LŽ dievagojosi, kad daugiau su mažu vaiku į maršrutinį autobusą nesės net su šakėmis genama. Moteris skundėsi, jog kartą įlipusi į jį ir pasisodinusi dvejų metų mažylį ant kelių pasijuto nesaugiai, vos tik transporto priemonė pradėjo judėti. "Tai, kad "mikriukai" nėra pritaikyti mažiems vaikams, pernelyg nenustebino. Čia ne Vakarai, kad tokiuose automobiliuose būtų sumontuotos specialios kėdutės mažyliams. Tačiau bent saugos diržai galėtų būti. Bet labiausiai išsigandau tada, kai paprašiau sustoti reikiamoje stotelėje. Paėmiau vaiką ant rankų ir dar nespėjusi išlipti pajutau, kaip mašina staigiai pradėjo važiuoti. Vos spėjau sveiką kailį išnešti. Dar akimirka, ir būčiau kritusi su vaiku ant asfalto. Iš to išgąsčio nespėjau net transporto priemonės valstybinio numerio įsidėmėti. Žodžiu, daugiau į "mikriukus" kojos nekelsiu, nes tai tikrai nesaugu", - LŽ pasakojo vilnietė.

Stebina keleivių abejingumas

Keleivių istorijos apie maršrutiniuose taksi patirtus nemalonumus nenustebino Vilniaus kelių patrulių rinktinės vado pareigas laikinai einančio Audriaus Šeškevičiaus. Tačiau pareigūnas nesupranta žmonių abejingumo ir požiūrio į saugumą. Jis neslėpė, kad "mikriukų" vairuotojai yra viena rimtesnių eismo sistemos vočių. "Vieša paslaptis, kad dalis mikroautobusų vairuotojų gatvėse elgiasi itin nekultūringai ar net pavojingai. Mes juos stabdome, baudžiame, pažeidimus fiksuojame tiek patruliuodami viešai, tiek specialiais skiriamaisiais ženklais nepažymėtais automobiliais. Tačiau labiausiai mane stebina "mikriukų" keleivių abejingumas. Sustabdome chuliganiškai vairuojantį mikroautobuso vairuotoją, pradedame pildyti pažeidimo protokolą, o keleiviai ima garsiai reikšti nepasitenkinimą, esą gaišiname jų laiką, be priežasties kabinėjamės prie vairuotojo. Bet apie tai, kad pavojingas manevravimas gatvėse jiems patiems gali baigtis tragiškai, jie kažkodėl nesusimąsto", - LŽ sakė A.Šeškevičius.

Per reidus tampa pavyzdingi

Pareigūno teigimu, per mėnesį sostinėje už KET pažeidimus nubaudžiami mažiausiai keli maršrutinių taksi vairuotojai. Tačiau vien tik patruliavimas arba specialūs reidai duoda mažai naudos. Mat "mikriukų" vairuotojai itin greitai su kolegomis pasikeičia informacija apie pareigūnų gatvėse vykdomas prevencines priemones. Be to, jie mintinai žino specialiais skiriamaisiais ženklais nepažymėtų policijos automobilių valstybinius numerius. "Per reidus visi maršrutinio transporto vairuotojai stebuklingai tampa pavyzdingais eismo dalyviais. Manau, sutramdyti KET pažeidinėjančius "mikriukų" vairuotojus pavyktų tada, jei mieste jų viražus fiksuotų specialios vaizdo stebėjimo kameros. Tada ir pažeidimus būtų paprasčiau įrodyti, ir keleivių laiko nereikėtų gaišinti. Užtektų išsikviesti vairuotoją į policijos įstaigą ir surašyti protokolą pagal užfiksuotą faktą", - kalbėjo A.Šeškevičius.

Važiuoti stovint - pavojinga

Maršrutinius taksi kontroliuojantys policijos, savivaldybių bei Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) pareigūnai LŽ pripažino, kad dėl pelno vaikymosi šių transporto priemonių vairuotojai smarkiai rizikuoja. Tvarkos sergėtojams nuolat įkliūva vairuotojai, kurie veža daugiau keleivių, nei mikroautobuse yra sėdimų vietų. Tačiau kontrolierių patirtis rodo, kad vien tik baudos problemos neišsprendžia.

"Keista, bet keleiviai patys rizikuoja ir važiuoja maršrutiniais taksi net stovėdami, nors taisyklės tai griežtai draudžia. Įvykus eismo įvykiui, mašinoje stovintis žmogus patirtų sunkių sužalojimų. Kai per reidus baudžiame vairuotojus, leidžiančius žmonėms važiuoti stovint, keleiviai stoja mūru vairuotojo pusėn. Toks jų elgesys nepateisinamas, nes važiuoti "mikriuku" stovint ne tik rizikinga, bet ir pavojinga", - LŽ sakė Vilniaus savivaldybės Miesto transporto skyriaus poskyrio vedėju laikinai dirbantis Egidijus Anulis.

Kledarų netrūksta

"Mikriukais" važinėjantys keleiviai neretai skundžiasi šių transporto priemonių technine būkle. Esą važiuojant mikroautobusai smarkiai dreba, jie nestabilūs kelyje. Tai, kad apie pusę visų maršrutinių taksi turi vienokių ar kitokių techninių problemų, LŽ neneigė ir Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis. Anot jo, iš pirmo karto palankų techninės apžiūros įvertinimą gauna kiek mažiau nei 60 proc. maršrutinių taksi mikroautobusų. Likusieji "serga" CO2 išmetimo, važiuoklės, šviesų ligomis.

"Pasitaiko, kad į technines stotis atvažiuoja ir tokių "mikriukų", kuriuos eksploatuoti tikrai pavojinga, bet kai kurie vežėjai to nesupranta ir, matyt, gaili pinigų remontui. Tokių transporto priemonių šeimininkai ieško būdų, kaip, nepašalinus visų trūkumų, kuo greičiau gauti techninės apžiūros lapą. Pasitaiko, kad vairuotojai net po 5-7 kartus tą patį "mikriuką" gabena į skirtingas apžiūros stotis tikėdamiesi, jog atsiras kontrolierių, kurie į jo trūkumus pažiūrės pro pirštus. Tokius vairuotojus mes vadiname turistais", - LŽ pasakojo G.Šlėderis.

Bildesys - dar ne diagnozė

VKTI viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas LŽ teigė, kad barškantys, prastos estetinės išvaizdos "mikriukai" dar nereiškia, jog jais važiuoti pavojinga. Anot jo, iš įvairių transporto priemonės skleidžiamų garsų, kurie dažniausiai ir gąsdina keleivius, negalima spręsti apie mašinos techninę būklę. Tačiau pašnekovas neneigė, jog VKTI sulaukia gyventojų skundų ir pranešimų apie įtartinus maršrutinius taksi automobilius. "Per metus gauname iki 100 keleivių pranešimų, jie dažniausiai susiję su "mikriukų" technine būkle. VKTI į juos reaguoja ir galiu pasakyti, kad apie 70-80 proc. tokių pranešimų pasitvirtina", - dėstė R.Vilčinskas.

VKTI viršininko pavaduotojo teigimu, jei inspektoriai nustato, kad mikroautobuso techninė būklė neatitinka keliamų reikalavimų, iš vairuotojo atimami transporto priemonės dokumentai. Juos vežėjas gali atgauti tik tuomet, kai pašalins visus trūkumus ir VKTI pristatys tai patvirtinančią pažymą, kurią išduoda techninės apžiūros stotys.

Patyrei traumą? Kviesk policiją!

LŽ kalbinti pareigūnai patarė keleiviams nesitaikstyti su pavojingai "mikriukus" vairuojančiais vairuotojais ir apie galbūt pažeidžiamas KET pranešti policijai. Be to, patyrus traumą maršrutiniame taksi, taip pat vertėtų kreiptis į policiją. "Jeigu keleiviai dėl neatsargių vairuotojo veiksmų susižaloja važiuodami mikroautobusu, jie turėtų apie incidentą nedelsdami pranešti policijai. Tačiau svarbu, kad nukentėję keleiviai išsaugotų važiavimo bilietą, nes tai svarus įrodymas, kuris padeda greičiau išnagrinėti bylą. Todėl įsėdus į "mikriuką" patarčiau visada prašyti vairuotojo, kad šis duotų bilietą, nes niekada nežinai, kas gali įvykti važiuojant net ir nedidelį atstumą lygiu keliu", - patarimais dalijosi A.Šeškevičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"