TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Klaipėdiečiai pasigedo navigacinio bokšto

2008 01 18 0:00
Pagal Klaipėdos miesto bendrąjį planą, šioje vietoje, kur stovėjo navigacinis ženklas, numatoma pratęsti Naująją Uosto gatvę.
Autoriaus nuotrauka

XX amžiaus pradžioje Klaipėdoje pastatyto navigacinio ženklo sunaikinimas sukėlė miesto praeitimi besidominčių gyventojų pasipiktinimą. Uostamiesčio valdininkai tikina, kad objektas istorinės vertės neturėjo.

Pasak Lietuvos jūrų muziejaus istoriko Dainiaus Elerto, tai buvo unikalus, vienintelis toks Klaipėdoje likęs navigacinis ženklas. "Jis Klaipėdos priemiestyje Bomelsvitėje stovėjo apie 100 metų. Sutvirtintas metalinėmis kniedėmis metalinių konstrukcijų bokštas su kryžiumi ir žibintu buvo orientyras laivams. Šioje vietoje mediniai navigaciniai bokštai stovėjo dar XVII-XVIII amžiais. XIX amžiaus pabaigoje vietoj medinio buvo pastatytas metalinis navigacinis ženklas. Pirmojo pasaulinio karo metais, 1915-aisiais, į tuometinį Memelį įsiveržę rusų kariai jį susprogdino. Tačiau po karo klaipėdiečiai bokštą atstatė toje pačioje vietoje, kur jis ir stovėjo iki praėjusio antradienio. Apmaudu, kad nė viena institucija nepasidomėjo jo likimu", - pasakojo D.Elertas.

Nurašyti ir utilizuoti šį ir kitus nusidėvėjusius, negalimus naudoti pagal tiesioginę paskirtį, valstybei priklausiusius ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos patikėjimo teise valdomus nekilnojamuosius daiktus Vyriausybė nusprendė dar 2004-ųjų rugsėjį.

Praėjusių metų pabaigoje KVJU direkcija paskelbė šio bokšto griovimo darbų konkursą. Jį laimėjusi bendrovė "Subarė" praėjusį antradienį ženklą supjaustė ir išvežė į metalo laužą.

Trikampės formos, į viršų smailėjančio 32 metrų aukščio bokšto viršuje buvo kryžius. Dėl jo kai kurios pamaldžios Švyturio gatvės gyventojos šį ženklą laikė beveik šventu.

Klaipėdos uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius negalėjo pasakyti, kodėl ženklo būta su kryžiumi: "Tiesą sakant, niekada tuo nesidomėjau. Be šio navigacinio ženklo, arčiau uosto vartų stovėjo dar vienas, tad į Klaipėdą atplaukiančio laivo kapitonas pagal juos galėjo spręsti, kad laivą veda teisingu kursu - tiedu ženklai turėjo būti vienoje linijoje. Tačiau jau daug metų šis bokštas nenaudotas. Turime pastatę keliskart aukštesnius navigacinius bokštus, kuriuose sumontuota sudėtinga lazerinė įranga. Pagal ją laivavedžiai ir nustato kursą."

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Paveldosaugos skyriaus specialistai patvirtino, kad nugriautoji metalinė konstrukcija nebuvo įrašyta į istorinę vertę turinčių objektų registrą. Juoba kad ji buvo nusidėvėjusi ir surūdijusi. Į bokšto viršūnę mėgdavo ropštis aplinkinių kvartalų vaikėzai. Ši jų pramoga suaugusiuosius labai gąsdindavo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"