TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Klaipėdoje aštrinama giljotina vairuotojams

2012 03 28 6:03

Artėjant vasaros sezonui Klaipėdos valdžia prasitarė norinti dar labiau sugriežtinti automobilių statymo tvarką ir padidinti vietų, už kurias mašinas paliekantiems vairuotojams tenka susimokėti, skaičių.

Jei Klaipėdos politikams pavyks įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, uostamiestyje vairuotojams darbo dienomis teks mokėti už automobilių statymą namų kiemuose, o šiltuoju metų laiku senamiesčio teritorijoje - ir savaitgaliais. Pagal dabartinę tvarką bendro naudojimo daugiabučių kiemai mokamose zonose nėra apmokestinti, atsiskaityti nereikia ir automobilius statant savaitgaliais bei švenčių dienomis.

Klaipėdos merija siūlomas naujoves grindžia noru vietinės rinkliavos už mašinų statymą tvarką padaryti lankstesnę, patogesnę vairuotojams ir socialiai teisingesnę. Kol kas naujos taisyklės - tik idėja. Pakeitimus žadama pristatyti visuomenei viešai svarstyti, reikės gauti ir uostamiesčio tarybos pritarimą.

Nusitaikė į kiemus

Teigiama, jog naujovių tikslai - pagerinti miesto ekologinę būklę ir sumažinti automobilių srautus vadinamosiose raudonojoje, geltonojoje bei žaliojoje zonose. "Dabar dalis vairuotojų gudrauja, siekdami išvengti rinkliavos mokėjimo mašinas stato kur pakliūva: kiemuose, neapibrėžto statuso teritorijose. Naudojimasis tokiomis "pilkosiomis zonomis" diskriminuoja sąžiningus rinkliavos mokėtojus, miesto centras prigrūdamas automobilių. Tad "pilkosios zonos" bus apmokestintos", - aiškino Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas.

Padaugėjus legaliai prieinamų automobilių statymo vietų nebe dalis, o visi konkretaus daugiabučio gyventojai galėtų gauti leidimus, kad kieme nebebūtų nemokamai statomos ne to namo gyventojų mašinos. Žmonės, turintys ne vieną automobilį, taip pat galėtų įsigyti leidimus. Jų kaina metams būtų apie 70 proc. mažesnė nei komercinių leidimų: raudonojoje zonoje (senamiestyje) kainuotų 400 litų pigiau, geltonojoje (miesto centrinėje dalyje) - 200 litų pigiau.

Smūgis verslininkams?

Tačiau ketinimus nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos automobilių statymą raudonojoje zonoje apmokestinti visą savaitę nuo 8 iki 18 val. itin nepalankiai vertina senamiestyje įsikūrę verslininkai. "Tame senamiestyje ir taip tuščia, o dar norima žmones iš jo ir savaitgaliais išguiti. Valdžia galvoja tik apie tai, kaip surinkti pinigų į miesto iždą, bet ne apie pasekmes. Jau gėda. Klaipėdos istorinė dalis apleista, lankytojų nėra, turistų srauto požiūriu atsiliekame nuo Šilutės, Plungės, Palangos", - kalbėjo Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininkė Eugenija Odebrecht.

Jai antrino ir Klaipėdos tarybos opozicijos atstovas Arūnas Barbšys. Jo teigimu, uostamiesčio valdžia tik deklaruoja norą atgaivinti istorinę Klaipėdos dalį, padėti čia įsikūrusiems verslininkams, o iš tiesų savo užmojais atbaido lankytojus, žlugdo verslą. "Senamiesčio verslininkai ir taip jau piktinasi, kad šioje teritorijoje apmokestintas automobilių stovėjimas, nes prarandami potencialūs klientai. Žmonės nebevažiuoja apsipirkti į senamiestį, tuštėja maitinimo įstaigos", - LŽ sakė A.Barbšys.

Pirmenybę teikia ekologijai

Vicemeras A.Šulcas tokiems argumentams prieštarauja. Anot jo, senamiesčio verslininkai skundėsi ir prieš įvedant rinkliavą, įteisinus ją, skųsis ir ateityje. "Senamiestis - ne automobilių statymo aikštelė. Gidai nepatenkinti, kad dėl mašinų senamiestyje neįmanoma normaliai praeiti, užterštas oras. Daugiausia, matyt, skundžiasi tie verslininkai, kurie nemoka pritraukti klientų. Jiems viskas blogai. Mes pirmiausia mąstome apie žmonių sveikatą ir ekologiją", - LŽ dėstė jis.

Pajūryje - brangiau

Be kita ko, pagal siūlomą naująją tvarką būtų įvestas ir tam tikras užmaršumo mokestis. Vairuotojai, nesusimokėję už automobilio statymą ir radę ant priekinio stiklo priklijuotą lapelį, galėtų išvengti administracinės atsakomybės ir sumokėti rinkliavą už visą dieną: 30 litų raudonojoje zonoje, 20 litų geltonojoje ir 7 litus žaliojoje (aikštelės pajūryje).

Pasak vietinę rinkliavą administruojančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, taip būtų galima išvengti įrašo apie administracinę baudą, kitų nepatogumų. "Daugiausia nesutarimų tarp kontrolierių ir vairuotojų kyla dėl vėlavimo sumokėti pastačius automobilį. Pagal naująją tvarką tokiais atvejais būtų ne protokolas rašomas, o tiesiog suteikiama galimybė susimokėti rinkliavą - kaip už visą stovėjimo dieną", - teigė jis.

Žaliojoje zonoje, kurioje mokestis renkamas vasaros sezono laikotarpiu, dviem savaitėmis būtų paankstinta mokesčio rinkimo pabaiga - iki rugsėjo 15 dienos. Šioje zonoje taip pat planuojama nustatyti didesnę rinkliavos sumą - 1 litas už 1 valandą (dabar - 1 litas už 1,5 valandos).

Siekiant sureguliuoti transporto srautus dabartinėje keleivių kėlimo į Smiltynę vietoje, siūloma apmokestinti ir Šiaurinio rago teritoriją, priskirti ją raudonajai zonai ir taikyti sezoniškumo principą. Nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 dienos rinkliavą rinkti kasdien nuo 8 iki 22 val., o nuo rugsėjo 16 iki balandžio 30 dienos - kasdien nuo 8 iki 18 valandos.

Šiuo metu už automobilį, pastatytą 1 val. raudonojoje zonoje, reikia mokėti 3 litus, geltonojoje - 2 litus. KKT duomenimis, pernai surinkta daugiau kaip 1,7 mln. litų rinkliavos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"