TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Klaipėdoje laukiama naujo kelto

2006 08 10 0:00
Smiltynės perkėla pelningai dirbti gali tik vasarą.
LŽ archyvo nuotrauka

Bendrovė Smiltynės perkėla po mėnesio klaipėdiečius ir miesto svečius pradžiugins moderniu keleiviniu keltu, kuris netrukus bus nuleistas į vandenį Bulgarijoje, Burgo laivų statykloje

Karšta vasara lėmė rekordinius bendrovės Smiltynės perkėla rezultatus - šiemet planuojama gauti pelno. Įmonės vadovas Algirdas Žukauskas tvirtino, kad liepą per vieną dieną perkeltų automobilių skaičius (3900) parodė, jog Smiltynės perkėla pajėgi dirbti našiai ir greitai. Jis prisipažino, kad sėkmingą veiklą paskatino ir investuotos didžiulės lėšos į laivyno atnaujinimą, elektroninės kasų apskaitos modernizavimą, apsaugos tarnybos darbuotojų samdymą, aplinkos tvarkymą.

Kainos gali didėti

Per dieną keltai atlieka 86 reisus. Liepą dėl didesnio keleivių ir automobilių srauto perkėlos keltai papildomai kursavo 557 kartus. Praėjusį mėnesį perkelta 137 tūkst. mašinų, t. y. 41 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį. Keleivių skaičius, palyginti su ankstesniais metais, išaugo 24 procentais.

Liepą bendrovė uždirbo 2,2 mln. litų nepajamuotų lėšų. Tokie rezultatai džiugina, mat Smiltynės perkėla pelningai dirbti gali tik vasarą. Kitu laiku patiriama nuostolių, nes sumažėja keleivių srautai, o sąnaudos lieka didelės.

Žukausko teigimu, šiemet keltų naudojami degalai pabrango 41 proc., tad neatmetama galimybė, kad ateityje bilietų kainos bus peržiūrimos ir veikiausiai didės. Nuo 2003 metų bilietas automobiliui į keltą kainuoja 32 litai, keleiviui - 1,50 lito (keliantis į abi puses).

2002 metais, kai kėlimasis keltais buvo nemokamas, buvo perkelta 2 mln. žmonių. Kai keltai tapo mokami, keleivių ir automobilių srautas nemažėjo.

Atnaujina laivyną

Per pastaruosius keletą metų Smiltynės perkėlai pavyko atnaujinti net 75 proc. turimo keltų laivyno. Vyriausybei pritarus bendrovei buvo leista įsigyti du naujus modernius keltus automobiliams. Netrukus į uostą atplauksianti "Nida" - trečiasis Bulgarijos Burgo laivų statykloje pastatytas keltas. Šiuo metu Smiltynės perkėla eksploatuoja 6 keltus. Keleivius plukdo du keltai - 35 metų senumo "Nida" ir 27-erių "Kintai". Kai uostą pasieks naujas keltas, senoji "Nida" bus nurašyta ir supjaustyta dalimis, o jos pavadinimas atiteks naujam laivui.

Keleivinis keltas "Nida" gali kelti 700-800 keleivių. Dėl savo dydžio laivas Danės krantinėje švartuosis ne laivagaliu, o šonu. Keleiviai iš laivo išlips per šoninius tiltelius.

Vyriausybė keltui pirkti skyrė 12 mln. litų, tačiau pinigai bendrovę pasieks tik kitais metais. Laivas įsigytas išperkamąja nuoma, kaip ir kiti du nauji keltai. Apskaičiuota, kad visi keltai turėtų atsipirkti per 7 metus. Nuo kitų metų bus pradėti remontuoti ir modernizuoti seni keltai. Remontui bus naudojamos lėšos, sukauptos iš amortizacijos atskaitymų.

Bendrovės vadovo teigimu, automobilių ir žmonių eilių perkėlose nebeliko būtent dėl modernių keltų ir gerai organizuoto kolektyvo darbo.

Problemų nėra

Kai kurie užsienio turistai nesupranta, kodėl II perkėloje automobiliams įvažiuoti į keltą yra skirtos dvi eismo juostos, o viena jų numatyta mašinoms, turinčioms leidimus. Turistai įsitikinę, kad visi turi vienodą teisę įvažiuoti į keltą ir nepripažįsta niekieno pirmumo. Žukauskas tvirtino, kad eismo juosta turintiesiems leidimus skirta Neringoje gyvenamąją vietą deklaravusiems mūsų ir užsienio piliečiams.

Bendrovės vadovas sakė neprisimenantis, kada buvo sulaukęs skambučio klausiant: "Ar dirba keltai?" Anot Žukausko, įsigijus du modernius keltus blogų oro sąlygų problema išnyko. Keltai gali plaukti net per audrą bei speigą ir laužyti ledus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"