Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
LIETUVA

Komisija lauks rusiškos televizijos paaiškinimų dėl neapykantos kurstymo

 
2017 02 22 17:23
pixabay.com nuotrauka

Lietuvos radijo ir televizijos komisija lauks Rusijos televizijos programos TVC paaiškinimų dėl jos transliuotoje laidoje nustatyto neapykantos kurstymo bei valstybės šmeižto.

Trečiadienį komisija nusprendė kreiptis į Rusijoje registruotą programos transliuotoją „TV Centr“, prašydama iki kovo vidurio pasiaiškinti dėl padarytų pažeidimų.

Kaip BNS sakė komisijos vadovas Edmundas Vaitekūnas, sulaukusi paaiškinimų komisija spręs dėl konkrečių nuobaudų taikymo.

Komisija šią savaitę sulaukė Lietuvos kariuomenės strateginės komunikacijos departamento išvadų, kad sausio pabaigoje rodytoje laidoje „Įvykių centre su Anna Prochorova“ kurstyta neapykanta, skleista dezinformacija, šmeižta valstybė.

Kariuomenės ekspertų nuomone, laidoje nebuvo kurstomas karas, tačiau kurstyta neapykanta, o joje pateikta informacija priskirtina pilkosios propagandos tipui.

Išvadoje nurodoma, kad laidoje išsakytais naratyvais „savi šaudė į savus“, „Lietuvos valdžia 1991 metais buvo nacionalistai“ ir „1991 metais Lietuvos valdžia liepė žudyti rusakalbius piliečius“ buvo „kryptingai siekiama paveikti ir įtikinti mases, kad Lietuvos išėjimas iš Sovietų sąjungos buvo neteisėtas bei Sovietų sąjungos kariai tuo metu siekė tik gero“.

Taip pat teigiama, jog laida buvo žalinga Lietuvos piliečiams – rusakalbei ir rusiškai suprantančiai auditorijai, kadangi manipuliuota pateiktais duomenimis, formuota šališka nuomonė, iškraipyti istoriniai faktai siekiant paveikti skirtingo amžiaus auditorijos suvokimą, nuomonę ir elgseną, „naudingą Rusijai bei jos veiklos kryptims, siekiant savų geopolitinių interesų“.

Radijo ir televizijos komisija po Rusijos įvykdytos Krymo aneksijos iki šiol buvo apribojusi keturių rusiškų kanalų transliaciją, pastarąjį kartą sankcijos taikytos kanalui „RTR Planeta“. Šio kanalo trijų mėnesių retransliacijos ribojimai baigėsi antradienį. Europos Komisija praėjusią savaitę konstatavo, kad šis Lietuvos sprendimas neprieštaravo Europos Sąjungos teisei.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"