TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Konkurencijos tarybos akiratyje - vietos valdžia

2013 12 20 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Net 6 iš 25 šiuo metu Konkurencijos tarybos atliekamų tyrimų yra susiję su šalies savivaldybių veikla. Joms prikišama, jog merijos prieš priimdamos sprendimus turėtų labiau analizuoti, kokią įtaką jie turės rinkai, o savivaldybių atstovai aiškina, kad nesutarimai kyla dėl netobulų įstatymų.

Šį mėnesį Konkurencijos taryba nusprendė dar kartą išsiaiškinti, ar iš tikrųjų Trakų rajono savivaldybė pažeidžia Konkurencijos įstatymo reikalavimus nustatydama, kaip rajone turi būti tvarkomos atliekos. Toks sprendimas priimtas, kai Trakų taryba gruodžio pradžioje vėl pakeitė Atliekų tvarkymo taisykles: įtvirtino nuostatą, kad pats atliekų turėtojas pasirenka, kokia įmonė jas surinks.

Trūkt už vadžių - vėl ir pradžių

Tai buvo nebe pirmas minėtų taisyklių pakeitimas, padarytas Konkurencijos tarybai reikalaujant laikytis Konkurencijos įstatymo reikalavimų. Mat dar 2011-ųjų vasarį ji konstatavo, kad 2008 metų birželio 30 dieną Trakų rajono savivaldybės administracija, aštuoneriems metams pratęsdama 2004-aisiais sudarytą atliekų surinkimo iš jų turėtojų sutartį su tuomete UAB Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatu (dabar - UAB Komunalinių įmonių kombinatas) pažeidė įstatymus - privilegijavo bendrovę kitų potencialių konkurentų atžvilgiu. Taip sudarytos nevienodos konkurencijos sąlygas atitinkamoje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams.

Todėl buvo pareikalauta sutartį atšaukti arba pakeisti. Trakų savivaldybės taryba pakeitė ne tik ją, bet ir Atliekų tvarkymo taisykles. Tačiau Konkurencijos taryba vėl jas traktavo kaip diskriminacines, nes jose nustatyta, kad rinkti atliekas iš juridinių asmenų gali bet kuri sutartį su savivaldybe sudariusi atliekų tvarkymo įmonė, o rinkti atliekas iš gyventojų gali tik UAB Komunalinių įmonių kombinatas.

„Dabar dar kartą pakeitėme Atliekų tvarkymo taisykles. Jose įtvirtinome nuostatą, kad ir gyventojai galės pasirinkti bet kurią sutartį su mumis sudariusią atliekų tvarkymo įmonę. Tikimės, jog toks sprendimas Konkurencijos tarybą tenkins“, - LŽ sakė Trakų rajono meras Vytautas Zalieckas.

Nesusikalba su specialistais

Anot Trakų vadovo, daugiau kaip dvejus metus trukęs ginčas su Konkurencijos taryba kilo dėl netobulų įstatymų. „Savivaldybės siekia kaip galima maksimaliai ginti gyventojų ir ūkio subjektų interesus, kad jiems reikėtų mažiau mokėti už atliekų tvarkymą. Tačiau įstatymai nėra tobuli, surašyti prieš 20 metų ir jau ne visai atitinka šių dienų reikalavimus“, - LŽ aiškino V.Zalieckas.

Jam buvo linkęs pritarti ir Šiaulių rajono meras Algimantas Gaubas. Ši savivaldybė taip pat įtariama Konkurencijos įstatymo pažeidimais, kai atliekų tvarkymą be konkurso pavedė savivaldybei priklausančiai įmonei. „Dar ir šiandien neaišku, ar iš tikrųjų pažeidėme įstatymus. Tikimės, kad į tai atsakys Konstitucinis Teismas, jį savivaldybių ginčai su Konkurencijos taryba jau yra pasiekę“, - teigė A.Gaubas.

Rasti bendrą kalbą su Konkurencijos tarybos specialistais sunkiai sekasi ir kitų merijų atstovams. Šiuo metu jos narius yra sudominę Kaišiadorių, Molėtų, Joniškio rajonų ir Vilniaus bei Klaipėdos miestų savivaldybių tarybų priimti sprendimai. Rajonuose bandoma riboti konkurenciją surenkant komunalines atliekas, o Vilniaus ir Klaipėdos miestuose - vežant keleivius taksi bei maršrutiniais taksi automobiliais.

Girdi ne visada

Konkurencijos tarybos nuomone, nesutarimų su savivaldybėmis kyla dėl to, kad jos naudojasi Viešųjų pirkimų įstatyme numatyta galimybe pavesti tam tikrą paslaugą teikti savo įmonėms be konkurencingos procedūros ir neatsižvelgia, ar tokia praktika iškreipia konkurenciją ir ar pažeidžia tiek ūkio subjektų, tiek vartotojų interesus.

„Tyrimas yra kraštutinė priemonė, kurios imamasi, jeigu savivaldybių nepavyksta įtikinti keisti savo sprendimus gražiuoju“, - LŽ teigė Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyriaus vedėja Viktorija Urbonavičiūtė. Pasak jos, tarnybos ekspertai dažniausiai atlieka pirminį situacijos vertinimą, o nustatę pažeidimo tikimybę prevenciniu raštu kreipiasi į savivaldybes, siūlydami pakeisti sprendimus, ribojančius konkurenciją, ūkinės veiklos ir privačios iniciatyvos laisvę. Tačiau ne visos savivaldybės geranoriškai reaguoja į įspėjimus, neretai juos apskritai ignoruoja, kol pradedami tyrimai dėl galimų Konkurencijos įstatymo pažeidimų.

Šiuo metu Konkurencijos taryba vykdo tyrimus dėl šešių savivaldybių veiklos. Įtariama, jog keturios savivaldybės yra priėmusios Konkurencijos įstatymo nuostatoms prieštaraujančius sprendimus, dar du tyrimai pradėti dėl to, kad merijos nevykdo Konkurencijos tarybos nustatytų įpareigojimų. Be to, Konkurencijos taryba šiuo metu analizuoja skundą iš Šiaulių regiono vartotojų dėl galimų konkurencijos ribojimų privatiems vežėjams, norintiems įsitraukti į Šiaulių miesto viešojo transporto sistemą. Taip pat tiriama informacija dėl Šiaulių ir Mažeikių miestų savivaldybių sprendimų, galbūt ribojančių konkurenciją šilumos ūkyje.

Iš viso šiemet Konkurencijos taryba gavo 37 skundus ir paklausimus dėl savivaldybių priimtų teisės aktų ar sprendimų. Dažniausiai domėtasi išorinės reklamos reglamentavimu, prekybos alkoholiu licencijų išdavimu, viešojo transporto, atliekų tvarkymo ir šilumos ūkio klausimais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"