TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Kova dėl rinkėjų keliasi į internetą

2010 09 18 0:00
Seimo narys "darbietis" V.Gapšys atkakliai neigia, kad minėti portalai - partijos ruporas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Rinkėjų širdis Darbo partija (DP) bandys užkariauti internetu. Šiai politinei jėgai artima bendrovė vieną po kitos steigia interneto svetaines. Apžvalgininkai neabejoja, kad artėjant savivaldos rinkimams tokie portalai taps propagandos įrankiu.

Jau kurį laiką veikia bent 10 vienodo dizaino interneto svetainių, skirtų atskirų šalies rajonų gyventojams. Portaluose Plungiskis.lt, Marijampolietis.lt, Kedainietis.lt ir panašiuose skelbiamos vietos naujienos, tačiau matyti, kad DP atstovams čia rodomas išskirtinis dėmesys.

Šių interneto svetainių savininkė - bendrovė "Interneto žinios", jose darbuojasi visas būrys po DP sparnu susikūrusios jaunimo organizacijos "Darbas" narių. Rengiantis kovai dėl mandatų savivaldybių tarybose, minėti tinklalapiai veikiausiai taps "darbiečių" rinkimų agitacijos kanalais.

Reklamuojami politikai

Rajonų gyventojams skirtuose portaluose kasdien dedami straipsniai, nušviečiantys vietos aktualijas. Juose aprašomi konkrečios savivaldybės tarybos sprendimai, krašte nutikusios nelaimės. Šiuose portaluose taip pat galima rasti autobusų ir traukinių tvarkaraščius, skelbimų ir net susikurti asmeninį tinklaraštį.

Tačiau patyrinėjus portalus įdėmiau tampa akivaizdu, kad juose reklamuojami "darbiečiai". Pavyzdžiui, svetainėse siūloma paskaityti, kaip, parėmęs Lietuvos studentų delegaciją Europos Parlamento simuliacijoje (renginys, per kurį studentai varžosi tarsi būdami politikai - aut.), DP lyderis Viktoras Uspaskichas "džiaugėsi jaunimo iniciatyva ir rezultatais". Portalas Kaunietis.lt aprašo, kaip žiedinių mini lenktynių kvalifikacinių važiavimų nugalėtojui buvo įteikta DP taurė. Šiame portale įdėta reklama, kurioje siūloma užduoti klausimus Kauno rajono tarybos nariui "darbiečiui" Antanui Makarevičiui.

Portale Kedainietis.lt galima pažiūrėti reportažą apie įvykusį jaunimo organizacijos "Darbas" tarybos posėdį. Jame veikia virtualus Seimo pirmininkės pavaduotojos Virginijos Baltraitienės priimamasis.

"Darbiečių" projektas

Viešųjų ir privačių interesų deklaracijoje Seimo narys "darbietis" Vytautas Gapšys nurodęs, kad jo sutuoktinė Justė Pečeliūnaitė yra bendrovės "Interneto žinios" akcininkė ir valdybos pirmininkė. Parlamentaro žmona - taip pat DP narė.

Daugelyje šiai bendrovei priklausančių interneto svetainių nurodoma, kad jų vyriausioji redaktorė - jaunimo organizacijos "Darbas" valdybos vicepirmininkė Indrė Bitkovaitė. Interneto portaluose įvairias pareigas eina ir kiti šios organizacijos nariai.

Viena pirmųjų buvo įregistruotas Kėdainių krašto gyventojams skirta interneto svetainė Kedainietis.lt. Šį interneto adresą jau anksčiau įregistravo organizacija "Darbas" ir dabartinis jos garbės pirmininkas Viktoras Fiodorovas. Vienas jauniausių šio projekto "kūrinių" - interneto svetainė Sakiskis.lt, įregistruota šių metų birželį. Formaliai jis priklauso ne "darbiečių" jaunimui, o bendrovei "Interneto žinios". Interneto svetainių adresų registracijos duomenų bazėje nurodytas kontaktinis asmuo - tas pats V.Fiodorovas.

Tikslas - pinigai?

"Darbietis" V.Gapšys LŽ tikino, kad minėti portalai nėra įsteigti tam, kad reklamuotų DP prieš artėjančius savivaldos rinkimus. Esą interneto svetaines kuriančios bendrovės tikslas - uždirbti pinigų, o ne padėti partijai laimėti rinkimus.

"Apie juos daug pasakyti negaliu. Kartais juose pasirodo ir vienas kitas mano straipsnelis, bet į jų veiklą nesikišu. Jie sėkmingai dirba, daro verslą", - sakė Seimo narys. Jo teigimu, šiuose portaluose reklamą gali nusipirkti bet kuri partija ar politikas.

"V.Baltraitienė reklamuojasi ne už ačiū - ji perka reklamos plotą. Tai neuždrausta. Portale Kedainietis.lt esu matęs ir Lietuvos valstiečių liaudininkų sąjungos, socialdemokratų reklamą", - tvirtino V.Gapšys.

Partijos atranda internetą

Politologas Algis Krupavičius nesistebi, kad partijos žiūri į priekį ir rinkėjų simpatijas bando užsitikrinti naudodamosi internetu. "Nereikia pamiršti, kad artėjame prie elektroninių rinkimų. Savivaldos rinkimai bus tik įvadas, o po poros metų vyksiantys Seimo rinkimai greičiausiai vyks elektroninėje erdvėje. Partijos tam ruošiasi, kova dėl rinkėjų taip pat keliasi į internetą", - LŽ sakė jis.

Politologas įsitikinęs, kad internetu pirmiausiai bandoma pasiekti jaunus rinkėjus. "Problemų gali atsirasti, jeigu partijos skelbs paslėptą, o ne tiesioginę reklamą. Apibendrinant galima pasakyti, kad pamažu keičiasi rinkimų technologijos ir šiuos pokyčius iliustruoja jūsų minimi faktai", - teigė A.Krupavičius.

Jis nesiėmė vertinti, ar atsiradę interneto portalai, kuriuose bus agituojama, pateisins juos įkūrusiųjų viltis, mat rinkėjai - neprognozuojami. "Klausimas, ar žmonės mokės atsirinkti, kas yra kas, amžinas. Vieni rinkėjai balsuoja racionaliai, kitus veikia emocijos. Lietuvoje trūksta bendro politinio išprusimo. Kadaise manėme, kad mūsų visuomenė politiškai išsilavinusi, bet demokratija parodė, jog taip, deja, nėra", - dėstė politologas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"