Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
LIETUVA

Kova su rusiškos TV propaganda bejėgė prieš verslo interesus

 
2017 03 15 9:15
Rusijos kanalai skleidžia propagandą, dezinformaciją, manipuliaciją. paperpaper.ru nuotrauka

Pagrindinių Lietuvos kabelinės, skaitmeninės ir palydovinės televizijos operatorių programose iš rusiškų kanalų dominuoja propagandiniai, retransliuojami iš Rusijos. Tiesa, dalis į TV rinkinius įtraukia ir alternatyvą – kelis ar bent vieną nepriklausomą kanalą rusų kalba. Tačiau vienas operatorius siūlo tik Kremliaus propagandą. Nors yra galimybė nemokamai retransliuoti vieną iš nepriklausomų televizijų.

Kokius rusų kalba retransliuojamus televizijos kanalus, kuriuose yra naujienų, informacinių ir pokalbių laidų, gali pasirinkti Lietuvos žiūrovai iš didesnių televizijos operatorių siūlomų rinkinių? LŽ aiškinosi, kiek tarp jų yra propagandinių, dezinformuojančių žiūrovus, o kiek – nepriklausomų. Kodėl pastarųjų vis dar vengia mūsų šalyje televizijos paslaugas teikiančios įmonės?

Dėl tinklelio – nurodymai iš Švedijos?

„Viasat“ prisistato kaip didžiausia skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos regione. Žiūrovams siūlomuose pagrindiniuose rinkiniuose galima rasti Rusijos propagandinius „NTV Mir“, „Pervyj Baltijskij Kanal“, dar „Ren TV“. Nepriklausomų kanalų rusų kalba apskritai nėra.

Kaip LŽ informavo „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis, nuo kovo 29 dienos „Nastojaščeje Vremia“ pradedamas rodyti pagrindiniame „Telia“ išmaniosios televizijos rinkinyje tiek privatiems, tiek verslo klientams.

LŽ žurnalistei paskambinus į „Viasat“ ir kaip galimai klientai pasidomėjus dėl televizijos kanalų rusų kalba, darbuotas, prisistatęs Simo vardu, o pasitikslinus, kaip S. Štukėnas, išvardijo jau minėtus. Paklaustas apie nepriklausomus nuo Kremliaus propagandos kanalus, bent jau „RTV International“, darbuotojas teigė: „Šis kanalas yra tarp nemokamų nekoduotų. Kadangi mes kabiname „lėkštę“, tai vieni jį mato, kiti – ne. Mes už jį neatsakome. Priklauso nuo gyvenamosios vietos, siekia palydovas ar ne.“ S. Štukėnas sakė, kad „Dožd“, RBK ir „Nastojaščeje Vremia“ taip pat yra tarp nemokamų nekoduotų. Jis aiškino, kad už papildomą paslaugą – vienkartinį 17 eurų mokestį meistrui, galima matyti ir tuos rusiškus bei dar daug kitų – iš viso 700 kanalų.

Tokius dalykus sprendžia „aukštesnės galvos“. Kaip paskambinti vadovams? Jie yra Švedijoje, neprisiskambinsite.

Klausiamas, kodėl tokių kanalų nėra pagrindiniuose „Viasat“ rinkiniuose, S. Štukėnas tikino: „Esu tik darbuotojas, neturiu teisės ką nors keisti. Tai ne mano kompetencija. Tokius dalykus sprendžia „aukštesnės galvos“. Kaip paskambinti vadovams? Jie yra Švedijoje, neprisiskambinsite.“ Jis teigė, kad nurodymus, kokius kanalus gali matyti mūsų šalies žiūrovai, gauna iš Švedijos, tai yra, kad apie tai sprendžia ne lietuviškas padalinys. „Mes gauname nurodymus iš aukščiau“, – sakė S. Štukėnas.

„Viasat“ priklauso bendrovei „Modern Times Group“ (MTG), tarptautinei žiniasklaidos ir televizijos transliuotojų grupei, turinčiai pagrindinę būstinę Stokholme, Švedijoje.

Nemokama televizija, bet ne Lietuvoje

Televizijos ir kitas paslaugas teikiančio operatoriaus „Telia“ pagrindiniame išmaniosios televizijos pakete yra ir Kremliaus propagandinis „Pervyj Baltijskij Kanal“, ir nepriklausomas Rusijos kanalas „Dožd“ bei Kremliui kritiškos pozicijos „RTV International“, transliuojantį ir sovietmečio filmus. Užsisakydami papildomus paketus ir už tai primokėdami žiūrovai gali matyti „RTR Planeta“, „NTV Mir“ ir TVCI.

Įdomu tai, kad „Nastojaščeje Vremia“ yra nemokamas kanalas, bet ne „Telia“ vartotojams, kurie naudojasi pagrindiniu paketu.

Už papildomą mokestį užsisakę rinkinį „Mano“ ar „Žinių“, gauna galimybę matyti ir nepriklausomą Rusijos kanalą RBK, orientuotą į verslo naujienas, bei „CurrenTime HD“ („Nastojaščeje Vremia“), bendrą „Radio Svoboda“ „Svobodnaja Evropa“ ir „Golos Ameriki“ projektą. Įdomu tai, kad „Nastojaščeje Vremia“ yra nemokamas kanalas, bet ne „Telia“ vartotojams, kurie naudojasi pagrindiniu paketu.

Skaitmeninė „Telia“ televizija transliuoja „Pervyj Baltijskij“ ir TVCI. Mokant papildomai galima matyti „Dožd“, bet „Nastojaščeje Vremia“ vis tiek nepavyks žiūrėti.

Telekomunikacijų bendrovė „Init“ televiziniuose rinkiniuose iš rusiškų kanalų su naujienų, informacinėmis ir panašaus pobūdžio laidomis siūlo „RTR Planeta“, „RTV International“ ir „Mir“. Užsisakant papildomai – propagandinį „Rossia 24“ ir tik vienintelį nepriklausomą – RBK.

„Balticum“ pagrindiniuose paketuose irgi siūlo rusiškus „Pervyj Baltijskij Kanal“, „NTV Mir“, „RTR Planeta“, be to, iš esmės buvusiai sovietinei erdvei skirtą „Mir“, dar „Rossia 24“, papildomuose rinkiniuose – „Vremia“. Alternatyva viena – brangesniame pakete RBK kanalas.

Visagino miesto kabelinė televizija „Sugardas“ savo rusakalbiams žiūrovams be kitų televizijų suteikia galimybę matyti ir nepriklausomus kanalus.

Interneto ir televizijos paslaugų teikėja „Cgates“ siūlo rinktis keturis kanalų paketus ir galimybę užsisakyti papildomų. Mažiausiame pakete iš rusiškų televizijų žiūrovai gali matyti „Pervyj Baltijskij Kanal“, „NTV Mir“, „Ren TV Lietuva“. Norint matyti alternatyvas rusų kalba – „Dožd“ ir „Nastojaščeje Vremia“ – vėlgi reikia užsakyti didesnį ar papildomą rinkinį ir mokėti brangiau.

Atkreipiame dėmesį, kad Visagino miesto kabelinė televizija „Sugardas“ savo rusakalbiams žiūrovams be kitų televizijų suteikia galimybę matyti ir nepriklausomus kanalus: „Nastojaščeje Vremia“ pagrindiniame rinkinyje, RBK – papildomame.

pixabay.com nuotrauka

Naujas rusakalbiams skirtas projektas

Galimybė Lietuvoje matyti „Nastojaščeje Vremia“ atsirado neseniai. Šios žiniasklaidos priemonės vyr. redaktorius Kenanas Alijevas LŽ sakė, kad tai yra rusiškai suprantantiems žiūrovams skirtas kanalas, pasiekiamas per palydovinės, kabelinės ir skaitmeninės televizijos operatorius, internetą ir socialinius tinklus. 24 valandas per parą transliuojantis kanalas „Nastojaščeje Vremia“ – bendras „Radio Svoboda“ „Svobodnaja Evropa“ ir „Golos Ameriki“ projektas, 2014 m. pradėtas kaip viena televizinė laida. Pagrindinis turinio gamintojas yra „Radio Svoboda“. Kanalo redakcija yra Čekijos sostinėje Prahoje. Biurus turi Vašingtone ir kituose pasaulio miestuose.

Visiems mūsų partneriams turinys yra nemokamas. Bet kuri televizija ar televizijos operatorius gali į mus kreiptis, sudaryti sutartį ir retransliuoti.

K. Alijevas informavo, kad televizijos kanalas „Nastojaščeje Vremia“ startavo šių metų vasario pradžioje. Tarp įvairių programų yra ir apie mūsų regioną. Tai savaitinė laida „Baltija Nedelia“, rengiama Lietuvos, Latvijos ir Estijos žurnalistų.

Pasak K. Alijevo, už „Nastojaščeje Vremia“ retransliavimą mokėti nereikia. „Visiems mūsų partneriams turinys yra nemokamas, – tvirtino jis. – Bet kuri televizija ar televizijos operatorius gali į mus kreiptis, sudaryti sutartį ir retransliuoti. Mūsų organizacija nekomercinė. Rusijos televizijose – daug melo ir dezinformacijos. O mūsų kanalas nepropagandinis. Mūsų tikslas – objektyviai teikti informaciją apie regionus ir pasaulį.“

Tačiau televizijos paslaugų tiekėjas „Telia“ ir „Cgates“ kanalą „Nastojaščeje Vremia“ įtraukė į papildomų rinkinius, už kuriuos reikia primokėti. Pagrindiniame rinkinyje, tai yra be papildomo mokesčio, jį rodo tik Visagino kabelinė televizija „Sugardas“ .

Kaip LŽ informavo „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis, nuo kovo 29 dienos „Nastojaščeje Vremia“ pradedamas rodyti pagrindiniame „Telia“ išmaniosios televizijos rinkinyje tiek privatiems, tiek verslo klientams.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"