TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

L. Bielinis: abejingi rinkėjai bandomi išjudinti skandalais

2016 09 27 8:49
Politologas Lauras Bielinis. Rasos Pakalkienės nuotrauka

Politinių idėjų badas, menka agitacija ir rinkėjų abejingumas bei pasyvumas – tokie šio rudens rinkimų į Seimą kampanijos bruožai. Kodėl taip yra ir kokiu būdu visuomenę siekiama išjudinti, svarstė politologas, Vytauto Didžiojo universiteto profesorius Lauras Bielinis.

L. Bielinis pažymėjo, kad politinių debatų laidų reitingai labai žemi, jas žiūri tik keli procentai televizinės auditorijos. Žiūrovai nesidomi net tomis laidomis, kurias veda populiarūs žurnalistai. O ir rinkiminė agitacija beveik nepastebima. „Susitikimai su politikais tarsi yra, bet mes jų nepastebime“, – sakė L. Bielinis.

Politologas teigė, kad partijų programose nepateikiama beveik nieko naujo. Strategijų užmačiose nėra to, kas būtų ryšku, jaudintų žmones. Politiniai sprendimai kelia abejonių, ne visai atitinka rinkėjų lūkesčius. Nėra išsiskiriančio charizmatinio lyderio. Pasak politinio gyvenimo žinovo, norinčiųjų užimti aukštas pozicijas yra, bet galinčiųjų mažai.

„Visuomenė turi interesą ir nori, kad politikai veiktų efektyviai, bet to nesulaukia“, – mano L. Bielinis.

Būdas pritraukti dėmesį

Žiniasklaida ir politikai vis dėlto ieško priemonių, kurios pritrauktų dėmesį rinkimams į Seimą. Tai bandoma daryti per skandalus. Politologas teigė dar pavasarį perspėjęs, jog šie rinkimai bus skandalų rinkimai. Ir tikino, kad per likusį laiką iki tos dienos, kai žmonės rinks naują Seimą, dar kils triukšmo. Kaip naują skandalų kryptį jis įvardijo Seimo opozicijos rengiamą interpeliaciją dviem ministrams – Žemės ūkio ministerijai vadovaujančiai Virginijai Baltraitienei ir Krašto apsaugos ministerijos galvai Juozui Olekui. „Dėl to galimas visos Vyriausybės virsmas. Interpeliacijas galbūt atmes ir Vyriausybė išsilaikys, bet skandalas bus“, – įsitikinęs L. Bielinis.

Politologo teigimu, politinių idėjų trūksta ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse, Amerikoje, Rusijoje. Todėl einama tokiu keliu – ieškoma, kuo nustebinti, šokiruoti.

L. Bielinis tvirtino, kad skandalų taktikos laikomasi ir kitapus Atlanto per rinkimų kampaniją į JAV prezidento postą. Ypač tuo pasižymi respublikonų kandidatas Donaldas Trumpas. Jis sudomina rinkėjus juos šokiruodamas. Naudojasi triukais, kad į savo pusę patrauktų daugiau žmonių. Siekia skandalingo dėmesio, nes tik tada galima priversti juos ateiti prie balsadėžių. „Nemanau, kad jis elgsis taip, kaip dabar kalba“, – kas būtų, jei D. Trumpą išrinktų JAV prezidentu, prognozavo politologas.

Trys rinkėjų tipai

L. Bielinis pasakojo, kad potencialūs rinkėjai būna trijų tipų. Pagal britų sociologus, vaizdas susideda iš trijų dalių: 10, 30 ir 60 proc. žmonių. Pasak Lietuvos politologo, tai tinka bet kurios šalies visuomenei. 10 proc. žmonių supranta, kas vyksta, turi idėjų ir valios keisti tai, kas vyksta, jie kūrybingi, aktyvūs, pilietiški, eina balsuoti. Dar 30 proc. gyventojų supranta, kas vyksta, turi idėjų, bet jiems trūksta valios, reikia stūmoklio, kad ateitų prie balsadėžių, juos būtina įtikinti, jog reikia būti aktyviems. O 60 proc. visuomenės nesupranta, kas vyksta; neturi nei idėjų, nei valios, tai – pasyvūs individai, kuriuos sunku išjudinti, to pasiekti geriausia juos šokiruojant.

L. Bielinio nuomone, Lietuvoje gyvenantiems potencialiems rinkėjams taip pat taikytinas toks skirstymas. Nesiskiria ir išeivija – ji irgi tokia pat.

Pasak politologo, iš esmės politikai galvoja ne apie tuos 10 ir 30 proc. potencialių rinkėjų, bet apie likusiuosius 60 proc. gyventojų. Reikia motoro, kuris juos užvestų. Šiuos paveikti geriausia, jei sukuriama šoko situacija. Politikai eina būtent tokiu – lengviausiu keliu, kai pasyvi didesnė visuomenės dalis išjudinama skandalais. L. Bielinis sakė, kad politikų kova vyksta būtent dėl 60 proc. inertiškų, pasyvių žmonių.

Tarsi narkotikai

Skandalus, nukreiptus prieš oponentus, paprastai kelia politikai. Tikslas – sutriuškinti politinius priešininkus. Kartais, pasak L. Bielinio, tai daro žiniasklaida, nes jai naudinga. „Žiniasklaida neturi politinio intereso, – sakė politologas. – Priežastis – verslo interesas. Mat ten, kur skandalas, ten – dėmesys, reklama ir taip toliau.“

Politologas svarstė, ar skandalai yra gerai valstybės saugumo, patvarumo, socialinės, ekonominės, politinės ramybės požiūriu, jis teigė, kad tai – negerai. Jei politikai ir žiniasklaida mano, kad sukėlus šoką galima išjudinti visuomenę, o vėliau ją nuraminti, esą turėtų suprasti, jog skandalai gali veikti kaip narkotikai, kai jų reikia vis daugiau ir daugiau.

Apie tai L. Bielinis kalbėjo per Lietuvos žurnalistų sąjungos surengtą seminarą „Profesinių žurnalistikos standartų paieška propagandos ir informacinių karų fone“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"