TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Legendinė jachta grimzta užmarštin

2012 04 06 6:04

Vakar Klaipėdoje kukliai paminėtas garsiausios mūsų krašto jachtos "Lietuva" išplaukimo į kelionę aplink pasaulį dvidešimtmetis. Jau 37-ąjį sezoną pasitiksiančio laivo ateitis kelia nerimą - šiemet jis gali paskutinį kartą skrosti vandenyno bangas.

Šlovingą praeitį menanti legendinė "Lietuva" šiuo metu iškelta iš vandens stovi bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" teritorijoje ir yra tvarkoma ruošiantis birželį vyksiančioms tarptautinėms lenktynėms "The Tall Ships Races".

Jachtos remontas kasmet reikalauja vis daugiau lėšų, o uostamiesčio savivaldybės, kuriai šis laivas priklauso, skiriamų pinigų nepakanka.

"Lietuvos" išlaikymas per metus atsieina nuo 60 iki 150 tūkst. litų - tiek kainuoja vien būtina įranga ir medžiagos.

Jachta remontuojama tik savanorių rankomis. Šiemet prisidėti prie laivo įgulos panoro daugiau kaip 40 jaunų žmonių. Jie pakaitomis buriuos iki Kadiso miesto Ispanijos pietuose krantų ir atgal.

Jachtos kapitonas Osvaldas Kudzevičius, vakar LŽ aprodęs laikinais namais per buriavimo sezoną virstantį laivą, nuogąstavo, kad jį išlaikyti tampa itin sunku. "Savivaldybės rėmimas, palyginti su 2004 metais, sumažėjo ketvirtadaliu. Šiemet mums skirta 26 tūkst. litų. Žinoma, esame merijai dėkingi, nes ekonomikos sunkmečiu ir tai yra didelė parama. Vis dėlto jachta jau sena, tad ją prižiūrėti labai brangu. Pavyzdžiui, vien baigiančiam susidėvėti deniui pakeisti reikėtų apie 200-250 tūkst. litų", - teigė O.Kudzevičius.

Šiemet savo jėgomis jau sutvarkytas laivo variklis, keičiamos pasenusios detalės. Paklaustas, kodėl nėra aktyviai stengiamasi pritraukti privačių rėmėjų lėšų arba neužsiimama komercine veikla, jachtos kapitonas pabrėžė, jog tuomet "Lietuva" prarastų savo tikrąją paskirtį.

"Jachta ypatinga tuo, kad ji - mokomoji. Savanoriai, kurie prieš navigacinį sezoną ją tvarko ir prižiūri, plaukia nemokamai. O žmogui, nemokančiam buriuoti ir samdančiam įgulą, dvi savaitės plaukimo kainuotų apie 5 tūkst. litų. Jaunuoliai, kurių daugumą sudaro savanoriai, tokių pinigų neturi. Be to, mums reikėtų atsisakyti dalyvavimo lenktynėse, nes nebeliktų laiko joms pasirengti. Žinoma, galima būtų plaukti tik reprezentaciniais tikslais, uosto akvatorijoje, tačiau tada jachta nebeatliktų mokomojo buriavimo funkcijos", - aiškino O.Kudzevičius.

Kapitonas neatmetė galimybės, kad šiųmetis "Lietuvos" žygis vandenynu bus paskutinis. "Būtų gaila, jei ši jachta vien dėl lėšų stygiaus taptų muziejumi, kaip uostamiesčio simbolis "Meridianas", - sakė jis. O.Kudzevičius pabrėžė, kad jachta yra Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, simbolis, o jūra be burės - kaip žmogus be sielos. "Jachtoje jau išugdyti tūkstančiai buriuotojų, jie dabar turi savo laivus.

"Lietuva" kartu yra ir laisvės simbolis, nes ši jachta 1989 metais kartu su "Audra" ir "Daile" plaukė per Atlanto vandenyną skelbdamos žinią apie mūsų krašto nepriklausomybės siekį. Dar ir dabar mūsų jachtoje kabo tais laikais pakabintas herbas su Vyčiu", - pažymėjo kapitonas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"