TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lėktuvas liks jūroje, pagalba paspartės

2015 06 18 6:00
A. Paulauskas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritusio lėktuvo An-2 avarijos bei įgulos gelbėjimo operacijos detales aiškintis baigiantys parlamentarai siūlys trumpinti biurokratinę grandinę. Tą patį klausimą nagrinėjusi Vyriausybė nutarė neiškelti lėktuvo iš jūros.

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) savo išvadose ketina siūlyti trumpinti reakcijos į galimą nelaimę laiką. Vakar komitetas apsvarstė pirminį išvadų projektą, prie jo grįžti planuojama penktadienį. Seimas NSGK yra suteikęs laikinosios komisijos įgaliojimus, kad šis galėtų išsiaiškinti lėktuvo avarijos, paieškos ir gelbėjimo operacijos aplinkybes. NSGK įpareigotas baigti darbą iki birželio 30 dienos. Tačiau Seimo nariai ketina tyrimą baigti greičiau.

Prasta komunikacija

Pasak Seimo NSGK pirmininko Artūro Paulausko, komisija aiškinosi beveik kiekvieną nelaimės minutę, “žiūrėjo, kas ką padarė ir ką privalėjo daryti”. “Manome, kad tokią ilgą biurokratinę grandinę reikėtų trumpinti. Ir reagavimo laiką reikėtų trumpinti. 16.40 val. lėktuvas neatsiliepė į šaukinius, suskaičiuota, kad daugiau kaip 200 kartų bandė Palangos skrydžių centras susisiekti. Natūralu, jog buvo nuojauta, kad įvyko nelaimė, galbūt galima buvo greičiau aktyvinti mūsų sraigtasparnius, galbūt greičiau švedus aktyvinti, bet buvo laukiama pusvalandį, kuris formaliai yra (nustatytas), ir tik tada pradėta gelbėjimo operacija“, - po posėdžio sakė A. Paulauskas.

Jau pradėjus paieškos ir gelbėjimo operaciją, komiteto pirmininkas turėjo priekaištų ne dėl pačios operacijos, o dėl jos paaiškinimo, pirmiausia - artimiesiems, paskui ir visuomenei. „Komunikacija su artimaisiais buvo visai prasta“, - tvirtino komiteto pirmininkas. A. Paulauskas taip pat sakė, kad sprendimas sekmadienį nutraukti pilotų gelbėjimo operaciją buvo tikslingas. „Sekmadienio vakarą realiai išgelbėti šių žmonių nebuvo galima. Tačiau reikėjo tai paaiškinti, pasakyti, kodėl nutraukiama gelbėjimo operacija, bet lėktuvo, palaikų paieška vykdoma. Reikėjo atskirti tuos du dalykus, nes vieną dieną nutraukiama, kitą dieną vėl atnaujinama“, - kalbėjo komiteto vadovas.

Taisyklių prašoma negriežtinti

Vertindamas reikalavimus vadinamajai mažajai aviacijai, A. Paulauskas pažymėjo, kad bendros taisyklės ir reglamentavimas atitinka Europos Sąjungos reikalavimus. Taip pat pasakojo sulaukiantis daug aviatorių skambučių, kurie prašo negriežtinti reikalavimų ir sako patys prisiimantys riziką. Vis dėlto komiteto vadovas mano, kad skrendant per jūrą reikalavimai galėtų būti ir pakeisti, labiau atsižvelgiant į gamtos sąlygas, taip pat ir Lietuvos pajėgumą vykdyti gelbėjimo operacijas. „Mūsų pilotai tikrai yra drąsūs žmonės ir mėgta riziką, skristi per jūrą vienmotoriu lėktuvu yra drąsu. Tai, kaip reglamentuojama skrydžių sauga, reglamentuojamas oro erdvės valdymas Lietuvoje, atitinka ES reikalavimus. Tačiau, mūsų nuomone, žinant Lietuvos pajėgumą įvykus nelaimei suteikti pagalbą, reikia kai ką reguliuoti“, - sakė A. Paulauskas.

Iškėlimas brangus

Premjeras Algirdas Butkevičius vakar pranešė, kad An-2 nebus iškeltas iš jūros. Pasak jo, prireikus tai bus daroma tik dviem atvejais. “Jei lėktuvo savininkai panorėtų ir matytų priežastį jam iškelti ir jei Generalinė prokuratūra, atlikdama tyrimą, pasakytų, kad jiems reikia papildomos informacijos tyrimui. Tokiu atveju lėktuvas būtų iškeliamas“, - sakė A. Butkevičius. Jo teigimu, ekspertai turi visą reikalingą informaciją apie lėktuvą, todėl iškėlimas jokios papildomos informacijos nesuteiktų.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tvirtino, kad visiškas lėktuvo iškėlimas kainuotų apie 1 mln. eurų. Pirminius orlaivio iškėlimo darbus atlikusios bendrovės „Mammoet Baltic“ vadovas Edvinas Ivanauskas po Vyriausybės posėdžio teigė, kad iškėlimas būtų labai sudėtingas ir truktų ne trumpiau nei savaitę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"