TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lėktuvas sudegė per kelias minutes

2007 06 04 0:00
Lengvas iš plastiko pagamintas lėktuvas (toks pat, kaip šis nuotraukoje) atsitrenkė į žemę ir użsidegė.
Autoriaus nuotrauka

Nedidelio lėktuvo tragiškos avarijos priežastis tiriantys specialistai kol kas negali jų nurodyti. Manoma, kad nelaimė įvyko dėl techninio gedimo arba piloto klaidos.

Netoli Klaipėdos aerodromo šeštadienį apie 16 valandą nukrito ir visiškai sudegė nedidelis sportinis lėktuvas "TL Sting 2000". Du juo skridę vyrai - 31 metų lėktuvo savininkas klaipėdietis Nerijus Narvilas ir 39-erių vilnietis Audrius Sinkevičius žuvo liepsnose.

Tiria komisija

Anot Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojo Alvydo Šumsko, pasaulinė oro transporto avarijų statistika rodo, kad apie 80 proc. tokių nelaimių įvyksta dėl pilotų klaidų. "Kol kas dar negalime pasakyti tikrosios nelaimės priežasties. Greičiausia tai techninis gedimas arba piloto klaida", - sakė A.Šumskas. Vakar buvo apklausti įvykio liudininkai.

Avarijos priežastis tiria speciali komisija. Specialistų teigimu, nelaimė įvyko lėktuvui vos atsiplėšus nuo tūpimo-kilimo tako ir atliekant pirmąjį posūkį nedideliame aukštyje. Tik 450 kilogramų sveriantis iš plastiko pagamintas lėktuvas atsitrenkė į žemę ir užsidegė. Apdegę vyrų kūnai rasti už trylikos metrų nuo smūgio vietos. Jų tapatybes būtų galima nustatyti tik pagal išlikusias metalines drabužių dalis ir aksesuarus - laikrodžius žiedus ir kita.

Nepatyrusiajam galėjo padėti

Lėktuvą galėjo pilotuoti verslininkas A.Sinkevičius, dirbantis bendrovėje "Oro navigacija" ir turintis piloto licenciją. Neatmetama galimybė, kad jis mokė lėktuvo savininką N.Narvilą pilotuoti. Pastarasis lėktuvėlį buvo įsigijęs prieš mėnesį iš klaipėdiečio Dino Kavaliausko.

Tokio tipo lėktuvuose yra dvi vietos, o pilotuoti orlaivį galima sėdint bet kurioje jų. Tad versija, kad lėktuvą valdė ir klaidą padarė įgūdžių neturintis N.Narvilas, atmestina. "Net jei taip ir būtų buvę, patyręs pilotas A.Sinkevičius galėjo ištaisyti kolegos klaidą", - teigė A.Šumskas.

Kylantis lėktuvas jau buvo pasiekęs 122 kilometrų per valandą greitį. Anot A.Šumsko, jo pakako, kad orlaivis sėkmingai pradėtų kilti į saugų aukštį.

Pirminiais duomenimis, prieš 2,5 metų pagamintas lėktuvas buvo techniškai tvarkingas. Tokio lėktuvo eksploatacijos terminas 15-20 metų. Jau nustatyta, kad žuvusieji lemtingą dieną juo skraidė 47 minutes vadinamuoju konvejeriniu kilimo-tūpimo būdu. "Taip skraidant lėktuvas visiškai nesustoja, tik sumažina greitį, ratais paliečia tako dangą, vėl staigiai didina greitį ir pradeda kilti", - kalbėjo A.Šumskas.

Žuvo dėl netvarkos

Šeštadienį įvykusi katastrofa - ne prima Lietuvoje. 2006-ųjų spalį Prienų rajone, Pociūnų aerodrome, per nelaimingą atsitikimą žuvo radijo stočių grupės savininkas Hubertas Grušnys.

Jo pilotuojamas nedidelis lėktuvas "Diamond" nukrito užkabinęs mechaninio prietaiso trosą, kuris išsviedžia sklandytuvus į orą. H.Grušnys lėktuvu skrido vienas. Jis mirė iš karto.

Kaip metų pabaigoje paskelbė Orlaivių avarijų ir incidentų nepriklausomų tyrimų vadovas Kęstutis Povilonis, H.Grušnio žūties priežastimi tapo sisteminė netvarka Pociūnų aerodrome.

Iki šiol Lietuvoje yra registruota 619 orlaivių, 34 jų priklauso oro bendrovėms, o 1993-2005 metais įvyko 78 aviakatastrofos, žuvo 29 žmonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"