TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lenkijos vilkikai priversti ilsėtis

2011 01 26 0:00

Didžiuosiuose krašto miestuose prie transporto krovinių terminalų nusidriekė ilgos Lenkijos vilkikų eilės. Kaimynų valstybės krovinių vežėjai per Rusiją į trečiąsias šalis gabenamas prekes perkrauna į Lietuvos įmonėms priklausančias mašinas, nes vilkikų su lenkiškais valstybiniais numeriais Rusija neįsileidžia.

Lenkų krovinių vežėjai pasienio postuose su Rusija pradėjo strigti sausio viduryje, kai nustojo galioti Lenkijos ir Rusijos sutartis dėl tranzitinio gabenimo. Jai pasibaigus Rusijos muitininkai į savo valstybę kelias dienas dar įsileido Lenkijos vilkikus, jei vairuotojai sumokėdavo apie 150-180 zlotų. Tačiau nuo praėjusio penktadienio vakaro šie leidimai jau neparduodami.

"Ieškodami išeities Lenkijos vairuotojai pradėjo prašyti lietuvių pagalbos. Jie samdo mūsų krašto įmones, kad nugabentų krovinius jų užsakovams", - LŽ sakė Kauno teritorinės muitinės atstovė spaudai Kristina Vasiukevičiūtė. Anot jos, muitinėse ir krovinių terminaluose vilkikų pradėjo sparčiai daugėti užvakar, o vakar jau driekėsi ilgiausios eilės.

Pamoka ir Lietuvai

"Krovinius per mūsų kraštą gabenantieji tranzitu muitinėje privalo atlikti eksporto procedūrą. Ji paprastai ilgai neužtrunka. Tačiau šiuo metu eilės susidarė dėl to, kad kroviniai iš vilkikų su lenkiškais numeriais perkraunami į mašinas lietuviškais valstybiniais numeriais", - sakė K. Vasiukevičiūtė. Jos tvirtinimu, kol kas neaišku, kiek tokia padėtis truks, nes nežinoma, kada bus pasirašytas naujasis susitarimas tarp dviejų valstybių. Nesėkmingos Rusijos ir Lenkijos derybos dėl tranzitinio gabenimo kvotų pradėtos rugsėjį, tačiau abi šalis tenkinančių rezultatų nepasiekta iki šiol.

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos "Lineka" prezidentas Edmundas Daukantas LŽ sakė, kad susiklosčiusi padėtis palanki mūsų krašto bendrovėms. "Reikia pagalvoti, kaip mūsų vežėjams ir terminalų valdytojams vienkartinę sėkmę paversti ilgalaikėmis sutartimis. Juk bendradarbiauti su Lenkijos vežėjais galėtume ir dažniau", - LŽ teigė pašnekovas. Anot jo, kaimynės Lenkijos situacija turėtų tapti gera pamoka ir mūsų valstybės politikams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"