TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lietuva Davose išgirsta ir įvertinta

2013 02 14 6:00
Ryšių su visuomene specialistas A.Jonkus Davose vykusiame Pasaulio komunikacijos forume vedė vieną iš diskusijų. / Linos Petrauskienės (ELTA) nuotrauka

Po garsiojo ekonomikos forumo Davose rengiamas ir Pasaulio komunikacijos forumas. Jame praėjusią savaitę dalyvavę Lietuvos atstovai džiaugiasi, kad pasaulio komunikacijos elitui esame įdomūs ir jo vertinami.

Šveicarijoje vykusiame Pasaulio ekonomikos forume šiemet Lietuvai nebuvo atstovaujama, o kiek vėliau į Davosą nuvykę mūsų šalies komunikacijos specialistai gali pasigirti ne tik tuo, kad dalyvavo šios srities elitą sutraukusiame renginyje, bet ir pasiekė gerų rezultatų.

Apie mūsų šalies įvaizdį ir diskusijas Pasaulio komunikacijos forume LŽ kalbino ryšių su visuomene kompanijos "Meetpoint" savininką Artūrą Jonkų ir Vilniaus universiteto docentą, advokatų kontoros LAWIN advokatą partnerį Andrių Smaliuką.

Patrauklios idėjos

- Komunikacijos forumas Davose sutraukia viso pasaulio komunikacijos ir žiniasklaidos lyderius. Kuo jis reikšmingas šios srities profesionalams? - LŽ teiravosi Artūro Jonkaus.

- Per šį renginį aptariamos naujausios pasaulio komunikacijos tendencijos. Patirtimi dalijasi specialistai iš daugiau kaip 20 valstybių - Didžiosios Britanijos, JAV, Kinijos, Indijos, Japonijos, Rusijos ir kitų.

- Kokios buvo svarbiausios šiųmečio forumo temos? Galbūt kai kuriose jų figūravo ir mūsų šalies vardas?

- Be kita ko, buvo kalbama apie verslo interesų gynimą Briuselyje. Šią diskusiją teko vesti man pačiam, o per ją keliais klausimais labai domėjosi ne Europos Sąjungos (ES) šalių komunikacijos ir verslo atstovai. Bendrijos reguliavimas verslo požiūriu turi ir teigiamų, ir neigiamų aspektų. Jei kompanijos iš ES nepriklausančių šalių nori ateiti į Senojo žemyno rinką, jos privalo atitinkamai pasirengti dirbti joje.

- Kokias dar esmines forumo temas, jų rezultatus ir tendencijas galėtumėte akcentuoti?

- Labai aštriai buvo keliamas klausimas, ar komunikuoti galima globaliai, viską valdant iš vieno taško, visiškai nekreipiant dėmesio į vietos specifiką. Pasaulio ryšių su visuomene guru Paulas Holmesas akcentavo, kad komunikacija gali būti efektyvi tik tuo atveju, jei ji bus lokalizuota. Taip pat galima paminėti, kad vis didesnį pagreitį įgyja skaitmeninio miestų ir vietovių prekių ženklo sklaida.

- Kuo šių diskusijų kontekste Lietuva galėjo pasigirti prieš kitas valstybes?

- Šiemet per forumą pristatėme "IQPolls" sistemą, kurią lietuviai sukūrė specialiai renginių organizatoriams. Ji sudomino daugelį forumo dalyvių. Galime tuo pasidžiaugti kaip puikiu laimėjimu. Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad lietuviai turi inovatyvių idėjų.

Mato unikalumą

- Kokį įspūdį paliko apsilankymas turbūt didžiausiame ir svarbiausiame metų komunikacijos renginyje? - LŽ paklausė Andriaus Smaliuko.

- Auditorija buvo neeilinė. Forume dalyvavo geriausi komunikacijos specialistai. Ne mažiau įspūdingas ir pats renginio formatas. Šiuo požiūriu labai pasistengta, nes viskas buvo organizuota moderniai ir interaktyviai.

- Dalyvavote įdomioje diskusijoje apie verslo interesų gynimą ES. Kuo ši diskusija aktuali Europai ir konkrečiai Lietuvai?

- Klausytojams buvo įdomu, ką teisininkai veikia Briuselyje. Mūsų kontora pirmoji iš Baltijos šalių atidarė ten savo biurą, todėl galėjau viską iliustruoti praktiniais pavyzdžiais. ES yra dvi pagrindinės teisinio darbo kryptys. Tai teisminiai procesai ir teisininkų atstovavimas klientų interesams europinėse institucijose. ES įprasta, kad suinteresuotos šalys dalyvautų vykstant sprendimų priėmimo procesui. Tačiau tai turi būti daroma skaidriai, prieš tai užsiregistravus vadinamajame Lobistų registre. Tik tuomet su klientu apsilankius Europos Taryboje, Europos Komisijoje ar Europos Parlamente galima pristatyti tam tikrą požiūrį į sprendžiamą klausimą. Teisininkai dažnai klientų interesams atstovauja drauge su komunikacijos specialistais. Tad Davoso auditorijai ši tema buvo labai įdomi, nes net didžiausių kompanijų atstovai nesupranta, kaip sudėtingai ES institucijose priimami sprendimai.

- Kokiose kitose diskusijose jums teko dalyvauti?

- Dauguma diskusijų buvo susijusios su komunikacijos verslo specifika. Komunikatoriai vertino, ar ateitis jų rinkoje priklauso globaliems žaidėjams, ar specializuotiems regionams. Tai primena advokatų kontorų realybę. Rinkoje matomas advokatų kontorų stambėjimas. Nedidelės kontoros sprendžia rimtą dilemą, ar joms jungtis, ar atstovauti klientams išliekant nedidelėmis. Komunikacijos specialistai mano, kad per artimiausią dešimtmetį specializuotų rinkos dalyvių poreikis išliks. Mes pasaulį matome labai panašiai.

- Vis dėlto, ar dažnai ir kokiame kontekste per forumą skambėjo Lietuvos vardas?

- Lietuvos vardas buvo girdimas labai garsiai. Komunikacijos verslas dar kartą patvirtino visiems gerai žinomą, tik gal primirštą taisyklę, kad Lietuva užima unikalią geografinę padėtį tarp Rytų ir Vakarų. Galimybių tuo pasinaudoti turi ir komunikacijos profesionalai, ir teisininkai. Esame unikalūs, nes puikiai suvokiame Rytų kultūros mentalitetą ir drauge esame tikri europiečiai. Susidarė įspūdis, kad po šio forumo tai buvo suprasta ir įvertinta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"