TV programa

Horoskopai

SEKITE MUS Registruotiems varototojams
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lietuvių keliautojų grupės Nepale vadovas: mums pasisekė

2015 04 28 11:45
Nepaliečiai iš Katmandu keliauja net ant autobusų stogų.  AFP/Scanpix nuotrauka

Šiandien į Lietuvą grįžta keliautojų klubo „Hihike“ grupė. Prasidėjus 7,8 balo žemės drebėjimui Nepale balandžio 25-ąją, jie buvo pakeliui į kalnuose esantį Nugarkot kaimelį, 30 kilometrų į Rytus nuo sostinės Katmandu. Nė vienas iš vienuolikos grupės narių nenukentėjo.

Kelionės Nepale vadovas bei keliautojų-bendraminčių klubo įkūrėjas Tadas Jeršovas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje rašo, jog grupei pasisekė, nes buvo gana toli nuo „blogiausių įvykių centro“,nenukentėjo nei jie, nei aplinkiniai, turėjo pakankamai informacijos apie tai, kas vyksta.

„Balandžio 25 d. mūsų planas buvo aplankyti Baktapuro senamiestį, esantį apie 17 kilometrų nuo Katmandu ir važiuoti poilsiui bei nakvynei į Nagarkot kaimelį 2200 m aukštyje – iš ten esant geram orui atsiveria gražūs Himalajų vaizdai. Iš Baktapuro išvažiavome apie 11.40 val. ryte, žemės drebėjimo smūgius pajutome važiuodami į Nagarkot – pradėjo skilinėti ir griūti prie kelio stovinčių namų sienos, byrėti plytos, judėti stulpai. Išbėgome iš autobusiuko ir likusį laiką praleidome atviroje vietoje be namų, stulpų, laidų ar medžių. Aplinkui subyrėjo senesnių namų sienos, bet vietiniai gyventojai spėjo išbėgti. Panikos nebuvo nei mūsų, nei vietinių gyventojų tarpe, tačiau vykstant pakartotiniams smūgiams, jautėsi nemaža įtampa“, – įspūdžiais dalinasi T. Jeršovas.

Po kelių valandų, susisiekus su vietine kelionių agentūra, grupė nusprendė tęsti kelionę į kaimelį, į sostinę negrįžti: „Nagarkot tiek mes, tiek keliautojai iš kitų šalių, tiek viešbučio personalas leidome laiką lauke. Atvėsus orui buvo užkurti du laužai, parūpinta antklodžių, iš viešbučio gavome kėdžių, maisto, vandens. Žemė kartas nuo karto virpėdavo, į pastatus nėjome. Nakvojome kas prie laužo, kas autobusiuke – jokios panikos ar ekstremalios situacijos nebuvo. Viename viešbučio pastate matėsi keli įtrūkimai, kiti atrodė nepažeisti, bet būnant viduje dundančio pastato garsas tikrai motyvuodavo bėgti lauk. Aplinkui nei sužeistų, nei žuvusių nebuvo. Turėjome vietinę telefono kortelę, kartais veikė tik telefono, kartais tik interneto ryšys“.

„Sekmadienį aiškėjo nelaimės mastas, buvo nuspręsta jau vakare važiuoti į oro uostą, nors (skrydis buvo suplanuotas pirmadienį ryte su „Turkish Airlines“) ir nakvoti autobusiuke prie oro uosto – kaip vėliau paaiškėjo, planas buvo tikrai geras. Pakeliui matėme apgriuvusių namų, daug žmonių gyveno atvirose vietose palapinėse ar laikinose pastogėse. Pravažiuojant Baktapurą matėsi, kad labiausiai sugriautas senamiestis su senais plytiniais pastatais. Kelias iki Katmandu oro uosto buvo praktiškai tuščias, kai kur asfalte buvo matyti plyšiai, – pasakoja T. Jeršovas. – Oro uoste buvo keli tūkstančiai žmonių, aš asmeniškai labai džiaugiausi, kad turime autobusiuką. Kadangi mūsų pagrindinis bagažas buvo likęs viešbutyje turistiniame Thamel rajone, nuvažiavome jo paimti. Pakeliui vaizdas nesikeitė – sugriuvę ar apgriuvę senesni pastatai ir daug žmonių įsikūrusių atvirose vietose. Viskas uždaryta, veikė viena kita prekybos vieta. Mūsų viešbutis atrodė nenukentėjęs – pasiėmę bagažą ir pakeliui nupirkę vaisių bei vandens grįžome į oro uostą, kur praleidome naktį, ir pirmadienio rytą išskridome į Stambulą“.

Pasak Užsienio reikalų ministerijos, Nepale įvykusio žemės drebėjimo metu Lietuvos piliečiai nenukentėjo. Paskutiniais duomenimis, šalyje yra 36 Lietuvos piliečiai, su visais susisiekta.

DALINKIS:
LIETUVA
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"