TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Lietuvos jūrininkai - piratų nelaisvėje

2009 08 05 0:00
Užsienio reikalų ministerija ir "Limarko" grupė aiškinasi, kur šiuo metu galėtų būti piratų pagrobti "Saturno" jūrininkai.
"Limarko" nuotrauka.

Antradienio naktį iš Lietuvos transportinio laivo "Saturnas", priklausančio bendrovei "Limarko laivininkystės kompanija", siekiant išpirkos, pagrobti penki budėję jūrininkai.

Uostamiesčio jūrinę bendruomenę vakar sukrėtė naujiena apie Lietuvos jūrininkų pagrobimą. Iki šiol Lietuvos krantą pasiekdavo žinios apie skendusius ar pradingusius laivus, plėšikų užpuolimus, jūrininkų areštus įtarus kontrabanda, mirtis nuo ligų ar nelaimingų atvejų. Piratai daugeliui atrodė tolimi lyg senų pasakų herojai.

Dar prieš keletą mėnesių Lietuvos laivų savininkų asociacijos atstovai LŽ tikino, kad Lietuvos laivams nebaisūs net Somalio piratai - esą Arabijos jūroje jie nedirba, o iš Indijos vandenyno į Sueco kanalą stengiasi patekti nebent su karinių laivų saugomais karavanais.

URM kreipėsi pagalbos

Atostogaujantis Lietuvos užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas vakar skubiai turėjo nutraukti poilsį. Po pietų kartu su "Limarko" grupės vadovu Vytautu Lygnugariu jis aiškinosi laivo užgrobimo aplinkybes. Tačiau valandą trukusio pokalbio metu vyrai nebuvo daugiakalbiai ir sutartinai pareikalavo žurnalistų atidumo rengiant pranešimus apie šį išskirtinį Lietuvai atvejį. Atsisakymą įvardyti pagrobtųjų jūrininkų ar laivo kapitono pavardes jie teisino informacijos konfidencialumu.

"Užsienio reikalų ministerijoje suburta Krizės valdymo grupė, į kurią įeina visos suinteresuotos diplomatinės tarnybos. Kreipėmės į Nigerijos valdžią ir Europos Sąjungą, pagalbos paprašėme ir Jungtinių Valstijų. Dėsime visas pastangas, kad žmonės būtų išlaisvinti. Prie Nigerijos tokių atsitikimų apstu, tad tarptautinė bendruomenė reikalauja šios valstybės valdžios atsakomybės. Naudojamasi visais diplomatiniais kanalais", - tikino V.Ušackas.

"Su laivu susisiekėme, dabar jis nutolęs saugiu atstumu nuo Nigerijos krantų. Nei pats laivas, nei jo krovinys nenukentėjo, o penkių įgulos narių pagrobimo motyvai - nežinomi. Jūrininkai išgabenti nežinoma kryptimi. Kiti įgulos nariai nesužeisti. Krovinys - šaldytos žuvys - skirtas Nigerijai, liko neiškrautas, - komentavo įvykį V.Lygnugaris. Paklaustas, ar jūrininkai priešinosi, retoriškai atsakė: "Ar galima plikomis rankomis priešintis automatiniams ginklams?"

"Limarko" vadovas pasakojo, kad laivas buvo užgrobtas antradienio naktį, 1.45 val. Lietuvos laiku. Jis stovėjo Escravos reide laukdamas ryto, kad galėtų plaukti į uostą iškrauti krovinio. Iš viso įgulą sudarė keturiolika jūrininkų, o pamainoje budėjo penki. Jo įsitikinimu, pagrobtieji jūrininkai yra netoliese ir saugūs. Tikėtina, kad jie nugabenti į artimiausią nuo įvykio Nigerijos uostą.

Paklaustas, ar gauti išpirkos reikalavimai, V.Lygnugaris nutylėjo ir nutraukė komentarus. Neatsakė jis ir į LŽ klausimą, ar laivas apdraustas nuo užgrobimo atvejo.

"Limarko laivininkystės" kompanija yra didžiausia šiuo metu Lietuvos laivyno įmonė, kurioje dirba 467 jūrininkai. Motorlaivis "Saturnas" - vienas iš 17 kompanijos laivų. Jis pastatytas 1982 metais Japonijoje. Beveik 153 tūkst. kubinių pėdų (per 4,324 mln. litrų) tūrio laive įrengtos šešios šaldymo sekcijos, jose telpa 1,34 tūkst. konteinerių.

Buvo užgrobę laivą

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža LŽ sakė nežinąs panašaus atvejo, kad būtų pagrobti tik žmonės. "Paprastai grobiamas laivas, jame esantis turtas. Bet, matyt, šįkart nuspręsta įkaitais paimti žmones, kad išpirka būtų garantuota", - mano jūrininkas. Jo teigimu, Nigerija įtraukta į valstybių, pro kurias pavojinga plaukti, sąrašą. Laivų puldinėjimo atvejai tose vietose gana dažni.

Lietuvos jūrų laivininkystės įmonės vadovas Vytautas Vismantas supranta padėties, į kurią pakliuvo "Limarko", rimtumą. "Iš kitų šalių praktikos su Somalio piratais spėju, kad už penkis žmones gali pareikalauti apie 2,5 mln. JAV dolerių išpirkos. Iki šiol vienintelis su piratais susijęs atvejis - kai 1998 metais prie Singapūro buvo užgrobtas Lietuvos laivas "Algirdas". Piratams tai buvo nesėkmingas bandymas, nes mechanikas ilgai delsė atidaryti patalpas, o švintant užpuolikai išsigando ir pabėgo. Tąkart įgula buvo surakinta, laivas apiplėštas, vienas žmogus peršautas. Patirta materialinių ir moralinių nuostolių. Tačiau to įvykio nepalyginsi su nutikusiu dabar", - prisiminė vienintelį Lietuvos laivo susidūrimą su piratais V.Vismantas. Jis sakė svarstęs, ar verta draustis nuo piratų užpuolimo. Atbaidė kaina - vienkartinis praplaukimas gali būti įvertintas 200 tūkst. JAV dolerių ar dar brangiau. "Draudimo kaina - kintamas dydis, priklausantis nuo rizikos. Šiuo metu Somalis nebeskamba plačiai. Pernai gruodį pro jį praplaukti mums padėjo rusų kariniai laivai, šiemet kovą laivas prisijungė prie laivų karavano. O Nigerija visada buvo pavojingas laivybos rajonas. Gal gerai, kad neužgrobė laivo, jis gali dirbti ir uždirbti bendrovei pinigų", - svarstė valstybės kontroliuojamos laivybos įmonės vadovas.

Manoma, kad išpirkos ar įgulų išvadavimo procesas bus ilgas, truks apie mėnesį. Greitesnių rezultatų galima tikėtis tik iš diplomatinių pastangų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"