TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

LRT vadovų liepto galas

2010 02 25 0:00

Vakar Vilniaus miesto apylinkės prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl nacionalinio transliuotojo parduotos sublicencijos Vladimiro Romanovo televizijai "Sport1" Vankuverio olimpinėms žiemos žaidynėms transliuoti.

Vilniaus miesto apylinkės prokuroras Mykolas Girdiušas priėmė sprendimą pradėti ikiteisminį tyrimą pagal Baudžiamojo kodekso (BK) 228 straipsnį dėl galbūt nusikalstamų LRT generalinio direktoriaus Audriaus Siaurusevičiaus veiksmų suteikiant išimtines teises komerciniam kanalui "Sport1" transliuoti Vankuverio olimpines žaidynes.

Šis BK straipsnis taikomas valstybės tarnautojams, kurie piktnaudžiavo tarnybine padėtimi arba viršijo įgaliojimus, jeigu dėl to didelės žalos patyrė valstybė, tarptautinė viešoji organizacija, juridinis ar fizinis asmuo. Piktnaudžiavimas tarnyba baudžiamas teisės dirbti tam tikrą darbą arba užsiimti tam tikra veikla atėmimu arba bauda, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki ketverių metų.

Antras to paties straipsnio punktas, kai piktnaudžiauta tarnyba siekiant asmeninės naudos, numato laisvės atėmimo iki šešerių metų bausmę.

Įtartinos aplinkybės

Prokuratūra tyrimą pradėjo vasario 23 dieną gavusi Seimo Audito komiteto nario Sauliaus Stomos pareiškimą dėl nacionalinio transliuotojo. Tyrimą atliks Vilniaus miesto 2-asis policijos komisariatas.

S.Stoma prokurorų prašė ištirti, ar nacionalinis transliuotojas neviršijo savo įgaliojimų be konkurso parduodamas žaidynių transliavimo sublicenciją privačiai V.Romanovo televizijai "Sport1" ir ar sutartis dėl sublicencijos nebuvo sudaryta atgaline data.

Priminsime, kad licenciją žaidynėms transliuoti Lietuvoje galėjo įsigyti tik LRT, Europos transliuotojų sąjungos (EBU) narė. Ji valstybės biudžetui kainavo 1 mln. litų.

Televizijos kanalas "Sport1" tuos pačius žaidynių vaizdus rodo įsigijęs sublicenciją iš visuomeninio transliuotojo LRT, kurio administracija sprendimą dėl sublicencijos pardavimo priėmė neinformavusi LRT tarybos ir nepaskelbusi konkurso, todėl už sublicenciją gavusi įtartinai mažą kainą, kurią slepia nuo visuomenės.

Kada atsirado sutartis?

Abejonių kelia pati LRT ir UAB "Sporto komunikacijos" sublicencijos sutartis. LŽ išsiaiškino, kad UAB "Sporto komunikacijos", valdančios televizijos kanalą "Sport1", direktorius Eimuntas Silvestras Akromas tokios sutarties nepasirašė. Kanalo "Sport1" direktoriumi prisistatantis UAB "Sporto komunikacijos" valdybos narys Remigijus Jurgelaitis tikina, kad sutartį pasirašė jis, taip nusprendus bendrovės valdybai.

Pasibaisėtinai neskaidrus

"Matydami virtinę skandalų, susijusių su LRT veikla, visuomenė ir jos atstovai politikai turėtų imtis ryžtingų priemonių, kad nacionalinis transliuotojas dirbtų visuomenei, o ne grupelei žmonių, - vakar LŽ sakė S.Stoma. - Nacionalinio transliuotojo veikla yra pasibaisėtinai neskaidri. Ilgą laiką net nuo Seimo Audito komiteto ir nuo LRT tarybos buvo slepiami visuotinai deklaruotini dalykai - atlyginimai ir honorarai. Net ir dabar neįmanoma išsiaiškinti pagal autoriaus sutartis gaunamų atlyginimų sumų, nes slepiama dangstantis komercinėmis paslaptimis ar prodiuserinėmis programomis. LRT vyksta apskritai nesuvokiami dalykai, kai viena žiniasklaidos grupė turi tikrai neproporcingą įtaką nacionaliniam transliuotojui ir jo misija yra visiškai iškreipiama."

Pasak S.Stomos, šis ikiteisminis tyrimas, liečiantis nacionalinį transliuotoją ir keliantis didelį visuomeninį interesą, neturėtų būti slepiamas nuo visuomenės. Tačiau S.Stoma nuogąstauja, kad jau pavėluota atlikti kai kuriuos veiksmus.

"Manau, kad šiame tyrime kiekviena minutė svarbi ir tų dokumentų galėjo būti paprašyta jau vakar", - nusivylęs lėtu teisėsaugos darbu sakė parlamentaras, kuris buvo gavęs informacijos, kad, kilus skandalui dėl LRT ir privataus kanalo sandorio, užvakar galėjo būti klastojama sutartis tarp LRT ir Vladimiro Romanovo valdomos UAB "Sporto komunikacijos". Nespėję gauti UAB "Sporto komunikacijų" direktoriaus E.S.Akromo parašo, LRT vadovai ją karštligiškai pasirašė su "valdybos nariu". Teigiama, kad sutartis pasirašyta vasario 12-ąją, nors S.Stoma įtaria, kad ji galėjo būti pasirašyta tik užvakar, t. y. vasario 23 dieną, kai sandoriu susidomėjo Seimo nariai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"