TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Medikai panoro „savos“ telefono linijos

2013 09 05 6:00
A.Kedavičius: "Tokie ketinimai - ne kas kita, kaip separatizmas."

Kai kurių greitosios medicinos pagalbos įstaigų užmojus steigti atskirą liniją vien medikams iškviesti LŽ kalbinti specialistai vadina separatizmu, žingsniu atgal ar net privačių interesų tenkinimu.

Lietuvos greitosios medicinos pagalbos (GMP) įstaigų asociacija kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM) bei Vyriausybę, kad naikinant iki šiol esamus greitosios medicinos pagalbos iškvietimo numerius 03, 103, 033 būtų pereinama ne prie bendrojo policijai, ugniagesiams ir medikams iškviesti telefono 112, o prie telefono numerio 113. Iniciatoriai tikina, esą taip gyventojai greičiau sulauks medikų pagalbos.

Tokiais užmojais pasipiktino Bendrojo pagalbos centro (BPC) kūrėjai, bet ir kai kurie iniciatorių kolegos. Jie tikina, kad tokie ketinimai prieštarauja dabar galiojantiems teisės aktams, o už šių siūlymų slypi privataus verslo ausys.

A.Dirsė pabrėžė, kad pagal dabar Lietuvoje galiojančius įstatymus visos pagalbos tarnybos turėtų būti integruotos į BPC./Kazio Kazakevičiaus nuotrauka

Būtų greičiau

Vilniaus GMP stoties direktorius Tadeušas Rodzas LŽ teigė, jog mintis įkurti atskirą liniją tam, kad gyventojai medikus galėtų išsikviesti visos šalies telekomunikacijų tinkluose veikiančiu bendruoju telefono numeriu 113, kilo prieš dvejus metus. „Atsiradus BPC telefonui 112, liko galioti ir trumpieji numeriai, kurie kiekvienoje bendrovėje yra skirtingi. Žmonėms tai neparanku. Todėl bendrojo telefono numerio 113 atsiradimas būtų kur kas patogesnis“, - tikino T.Rodzas. Jo teigimu, BPC tėra tarpininkas, jo darbuotojai surašo pagalbos ieškančiojo informaciją ir ją persiunčia į GMP dispečerinę, o šios darbuotojai vėl renka visą informaciją – klausinėja skambinančiojo tų pačių dalykų, apie kuriuos žmogus jau kartą papasakojo. Todėl esą pagelbėtų 113 numeris, tos pačios informacijos nereikėtų kartoti keletą kartų, o prašantieji greičiau sulauktų kvalifikuotos pagalbos.

T.Rodzas tvirtino, kad vienodos telefono linijos 113 atsiradimo programa turėtų būti parengta iki lapkričio, ją dar turėtų tvirtinti Vyriausybė. „Toks pat 113 numeris veikia ir Latvijoje. Kitose šalyse medikus išsikviesti taip pat galima ne tik bendruoju pagalbos numeriu 112“, - tikino pašnekovas. Tačiau kiek kainuotų GMP įstaigų asociacijos sumanymas, Vilniaus GMP stoties direktorius T.Rodzas atsakyti negalėjo. Pasak jo, kol kas sumanymo piniginė išraiška neapskaičiuota.

Apie piniginę sumanymo "išraišką" nenoriai kalbėjo ir Klaipėdos GMP stoties direktorius Rimvydas Juodviršis. „Mūsų asociacijos pateiktuose projektuose nekalbama apie lėšas. Bet nemanau, kad tai būtų dideli pinigai“, - tvirtino jis, aiškindamas, kad tai greičiau būtų techninis darbas ir jį būtų galima daryti pamažu, naikinant senuosius trumpuosius numerius. R.Juodviršio teigimu, šiuo metu visose telekomunikacijų bendrovėse s 113 numeris yra rezervuotas ir apie jo naudojimą sprendžia Vyriausybė.

R.Baniulis primena, kad į BPC jau investuota daugiau kaip 76 mln. litų./Oresto Gurevičiaus nuotrauka

Įžvelgia interesus

Užmačias įsteigti telefono liniją vien greitosios medicinos pagalbos medikams iškviesti palaiko ne visų šalies miestų GMP stočių vadovai. Marijampolės GMP stoties direktorius Alvydas Dirsė LŽ pabrėžė, kad pagal dabar Lietuvoje galiojančius įstatymus visos pagalbos tarnybos turėtų turėtų būti integruotos į BPC. „Suprantama, kol kas BPC ne viskas įrengta, yra tobulintinų dalykų, tačiau pats principas jau įgyvendintas. Kolegų užmojuose įkurti atskirą telefono liniją įžvelgiu kai kurių verslo sričių atstovų suinteresuotumą“, - aiškino A.Dirsė.

Pasak jo, šiuo metu GMP stočių dispečerinės naudojasi vienos privačios bendrovės teikiamomis skaitmeninio ryšio paslaugomis, kurios leidžia nustatyti konkrečią vietą, kur yra GMP automobilis, ir jo judėjimą. Panaši sistema kuriama ir valstybiniu lygiu, tačiau į ją turėtų būti sujungtos policijos, ugniagesių tarnybos ir GMP. Šis ryšys bus gerokai saugesnis – šifruotas, todėl juo negalės naudotis privačios bendrovės. „Bandymas kurti 113 liniją yra ne kas kita, kaip bandymas išsaugoti erdvę privačių bendrovių veiklai“, - teigė A.Dirsė.

Vilniaus GMP stoties direktorius T.Rodzas negalėjo atsakyti , kiek kainuotų telefono numerio 113 įvedimas./Tomo Bauro (ELTA) nuotrauka

Bandymas grįžti į sovietinius laikus

Siekius įdiegti atskirą 113 telefono liniją BPC viršininkas Artūras Kedavičius pavadino bandymu grįžti į sovietinius laikus. „Visa Europa eina priešingu keliu – pagalba gyventojams kaip tik centralizuojama, kad gyventojai jos sulauktų kaip galima greičiau ir kuo efektyvesnės. Tai ne kas kita, kaip separatizmas“, - tiesiai rėžė A.Kedavičius. Pasak jo, pagal suderintą su SAM tvarką, būna atvejų, kai BPC darbuotojai apie įvykį turi informuoti ne tik medikus, bet ir policiją, gelbėtojus, ir jie iš karto išvyksta. Tačiau kartais BPC skambinančiuosius sujungia su medikais ir šie gali žmogaus išsamiau išklausinėti apie ligonio būklę, duoti patarimų. „Tai ne skambučio „permetimas“, bet sujungimas į „konferenciją“ tam, kad ir BPC darbuotojai girdėtų, kas ir kaip atsitiko“, - tvirtino BPC vadovas.

A.Kedavičius pripažino, kad BPC darbas tebėra tobulintinas, nes kol kas galutinai neįgyvendintas visas projektas, pavyzdžiui, Vilniuje naujasis centras dar neveikia. „Tačiau teisės aktuose numatyta, kad tiek mūsų operatoriai, tiek GMP dispečeriai turi dirbti išvien, kad paskambinęs žmogus gautų visapusišką paslaugą. Tokia sistema privalo būti įgyvendinta iki 2016 metų“, - LŽ patikino A.Kedavičius.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius Remigijus Baniulis bandymus kurti atskirą liniją medicinos pagalbai, kai į BPC jau investuota daugiau kaip 76 mln. litų, pavadino žingsniu atgal. „Privačios struktūros šiame žaidime tikrai gali vaidinti nemenką vaidmenį. Vis dėlto neabejoju, kad galutinį sprendimą turėtų lemti valstybinis požiūris. Beje, mums neaiški ir SAM pozicija. O kai kurių GMP stočių vadovai, kurie naudojasi ne privačių skaitmeninio ryšio teikėjų paslaugomis, o valstybiniu Vidaus reikalų ministerijos (VRM) ryšiu, jau sulaukė gąsdinimų, kad ligonių kasos jiems nutrauks finansavimą. Tikinama, kad jų turimas ryšys neva neatitinka kažkokių reikalavimų. Taip neturėtų būti“, - įsitikinęs R.Baniulis.

Sveikatos apsaugos viceministras Erikas Mačiūnas LŽ patikino, kad ministerijoje GMP įstaigų asociacijos iniciatyva turėti atskirą telefono liniją 113 kol kas net nesvarstoma. Kaip tik priešingai, VRM sudaryta darbo grupė, kurioje dirba ir SAM atstovai, rengia planus, kaip patobulinti dabar veikiančios BPC linijos 112 veiklą.

Beje, antradienį Vyriausybėje vykusiame pasitarime buvo nutarta SAM duoti mėnesį susiklosčiusiai dviprasmiškai situacijai išanalizuoti ir savo pozicijai pateikti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"