TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ministrai į posėdį skrido sraigtasparniu

2007 05 15 0:00
Išvyka į uostamiestį daugeliui ministrų tapo smagia iškyla.
Autoriaus nuotrauka

Gedimino Kirkilo vadovaujami Vyriausybės nariai vakar lankėsi Klaipėdoje, kuri, jo teigimu, labai svarbi visai šalies ekonomikai

"Gyventojų nuomonė mums labai svarbi, tačiau ne mažiau svarbu žvelgti į ateitį", - savo požiūrį į naujo giliavandenio uosto statybų jūroje ties Klaipėda galimybę sakė premjeras Gediminas Kirkilas. Išvyka į uostamiestį daugeliui ministrų tapo smagia iškyla - kariniu sraigtasparniu atskridę į Klaipėdą jie gerą pusdienį plaukiojo nauju valstybės kontroliuojamos AB Smiltynės perkėla keltu po uosto akvatoriją.

Nuspręs po dviejų mėnesių

Uostamiestyje ministrai tarėsi dėl giliavandenio uosto statybos galimybių, Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos, Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros ir naujo keleivių terminalo statybų. Uostamiesčio vadovai prašė, kad būsimai universaliai sporto arenai būtų suteiktas nacionalinės svarbos objekto statusas. Pasak G.Kirkilo, nuspręsta, kad po dviejų mėnesių darbo grupė atsakys, kurioje vietoje galėtų būti statomas naujas uostas, o tada jau būtų atliekama poveikio aplinkai studija.

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros 2004 metais baigtoje studijoje siūloma Lietuvai naują uostą statyti į šiaurę nuo uosto vartų jūroje ties Melnrage. Jūroje, 350 metrų nuo pakrantės, būtų suformuota dirbtinė 1,5 km ilgio ir 700 m pločio sala, kurioje įsikurtų modernus giliavandenis uostas. Nusausinta išorinio uosto teritorija turėtų automobilių ir geležinkelio transporto privažiuojamuosius kelius, sujungtus su kranto infrastruktūra. Preliminari šio objekto vertė - per 2,2 mlrd. litų. Pasak G.Kirkilo, jam pastatyti galėtų būti pritrauktos ir Europos, ir privačių investuotojų lėšos.

Bus per ankšta

Japonijos ekspertų savo lėšomis atlikta studija tapo karštų diskusijų objektu. Vieni teigia, kad ekonominiu požiūriu uostas būtų labai naudingas Lietuvai ir Klaipėdai, kiti - kad padarytų nuostolių jautriai pajūrio gamtai ir gyventojams. Klaipėdos miesto savivaldybės užsakytos gyventojų apklausos duomenimis, uosto statybai Baltijos jūroje ties Melnrage pritaria 38 proc. klaipėdiečių, nepritaria - 42 procentai. Pasak G.Kirkilo, atskirų gyventojų nuomonė yra labai svarbi, bet neturi trukdyti įgyvendinant strateginės svarbos tikslus. "Esu tikras, kad kiekvieno politiko garbės reikalas nulemti, ar Klaipėda, drauge ir Lietuva, sustos ekonominės plėtros pusiaukelėje, ar toliau konkuruos su kitais Baltijos uostais", - sakė premjeras.

Susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus manymu, pagal Klaipėdos uosto augimo tempą po 7-8 metų dabartinėje vietoje jam bus per ankšta.

Savivaldybės reikalas

Naujame giliavandeniame uoste būtų įrengti trąšų, konteinerių bei pavojingų medžiagų terminalai. Pernai Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 24 mln. tonų krovinių. Miesto ir atskirų uosto įmonių vadovai atkreipė Vyriausybės dėmesį į Baltijos prospekto su visomis jo žiedinėmis sankryžomis rekonstrukciją ir pietinės jungties tarp Klaipėdos uosto bei vadinamojo IX transporto koridoriaus B atšakos (Klaipėda-Vilnius-Minskas) tiesimą. Preliminariais skaičiavimais, abiem šiems projektams įgyvendinti prireiks po 100 mln. litų. Klaipėdos miesto savivaldybės vadovų teigimu, tai yra ne tik Klaipėdai, bet ir visai šaliai svarbūs projektai. Susisiekimo ministerijos vadovai mano, kad tai yra vidinės miesto gatvės, kurių rekonstrukcija - Klaipėdos savivaldybės rūpestis.

Priminė senas skolas

Klaipėdiečiai taip pat prašė skirti papildomai lėšų ir keliui per vienintelės šalyje realiai veikiančios Laisvosios ekonominės zonos teritoriją į Šilutės plentą nutiesti, dar kelioms naujoms ar senoms gatvėms rekonstruoti.

Vyriausybės nariams primintos ir senos skolos: iki šiol niekaip nejudantys viaduko per geležinkelį nuo Šiaulių iki Kretingos gatvės statybos reikalai. Naują pėsčiųjų tiltą yra pažadėjusi pastatyti bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", tačiau jokių ženklų, kad šį pažadą tęsės, kol kas nėra. Miestas turi pretenzijų ir Uosto direkcijai, nevykdančiai įsipareigojimo įrengti pėsčiųjų viaduką per geležinkelį Burių gatvėje bei taką nuo Švyturio gatvės iki Melnragės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"