TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ministras bando taikyti uosto bendroves

2007 07 13 0:00
Uosto bendrovių ginčas labiausiai iškilo į viešumą joms kovojant dėl krantinių.
LŽ archyvo nuotrauka

Laivų krovos bendrovių "Klaipėdos Smeltė" ir Birių krovinių terminalas nesutarimų ratilai pasiekė tarptautinius vandenis - Jungtinių Amerikos Valstijų ambasada nerimauja, ar saugu į Klaipėdą įplaukti šios šalies laivams.

Vakar Europos Komisija atsiuntė Birių krovinių terminalui (BKT) laišką, kuriame teigiama, jog bendrovės skundas dėl konkurencijos pažeidimų Klaipėdos uoste yra priimtas ir gali būti nagrinėjamas. Įmonės samdoma advokatė Loreta Gončiarovienė šią žinią pranešė prie vieno stalo ginčo šalis susodinusiam susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui ir uosto direkcijos vadovybei.

Taikytis neketina

Sovietinių laikų draugišką teismą priminęs posėdis, į kurį kaip visuomenės ruporas buvo pakviesti uosto peripetijas narpliojantys žurnalistai, baigėsi audringomis diskusijomis. Jos pranašavo, kad karo kirviais abi bendrovės mosuos tol, kol viena jų kitai perleis mažiausiai vieną BKT akciją.

Krovos kompleksas pajėgus perkrauti 1,5 mln. tonų birių trąšų per metus, jo vertė gali siekti, pačių akcininkų manymu, 30 mln. litų.

"Klaipėdos Smeltę" privatizavusi Vakarų Lietuvos pramonės ir finansų korporacija bei jos partneris Igoris Udovickis steigdami BKT 2001 metais akcijas pasidalijo po lygiai.

Akcininkams pastačius terminalą dėl investicijų dalies įsiplieskusi ugnis glaudžiai susijusias dviejų įmonių teritorijas pavertė mūšio lauku. Dėl valdymo, žemės nuomos, leidimų statyti, krantinių naudojimo, geležinkelio paslaugų, turto naikinimo ir kitų dalykų abiejų šalių iškeltos bylos kelis kartus jau apsuko visas Lietuvos teismų instancijas ir dabar pasiekė Briuselį.

Bendrovės kaltina viena kitą trukdymais įgyvendinti tarpusavyje nederančius verslo planus ir į ginčą nuolat įtraukia Klaipėdos uosto direkciją. Uosto vadovybės teigimu, įmonių nesutarimai trukdo tvirtinti teritorijos detalųjį planą ir stabdo vidurinės uosto dalies plėtrą.

Stebi amerikiečiai

Paskutinis žibalo lašas, pakurstęs bendrovių nesantaikos ugnį ir atitraukęs ministrą A.Butkevičių nuo įprastų reikalų, - antras BKT kolektyvo skundas premjerui Gediminui Kirkilui dėl esą neteisėtai "Klaipėdos Smeltės" statomo šaldytuvo, kuriame naudojamas amoniakas pakenks jų ir kitų klaipėdiečių sveikatai.

"Nebūsiu nei teisėjas, nei advokatas, nei antstolis. Nekomentuosiu teismo sprendimų, tačiau norėčiau, kad jūsų ginčai teismuose būtų išspręsti greičiau. Man neramu, jog dėl šios temos eskalavimo žiniasklaidoje jie pakilo į tarptautinį lygį. Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadorius manęs jau dukart klausė, ar gali plaukti į Klaipėdos uostą Amerikos laivai, ar jiems nekils problemų", - aiškino ministras. Jis prašė įmonių vadovų nebekelti nesutarimų į viešumą, santykius aiškintis tarpusavyje ir nevengti bendrauti su ministerija.

A.Butkevičius su BKT direktoriumi Dmitrijumi Belovu, kurio įgaliojimus vieni teismai pripažįsta, kiti - ne, susitiko pirmąkart. Buvo sutarta, kad kitas jų pokalbis įvyks Susisiekimo ministerijoje, nes, anot ministro, jis nori būti visoms krovos kompanijoms objektyvus ir siekia vienodų konkurencijos sąlygų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"