TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ministras nelinkęs keisti įsakymo

2007 11 24 0:00
Susisiekimo ministras A.Butkevičius nelinkęs atsitraukti.
LŽ archyvo nuotrauka

Jei Seimo nariai vis dėlto privers susisiekimo ministrą Algirdą Butkevičių švelninti savo poziciją dėl senų automobilių techninės apžiūros, atsakomybę už žuvusiuosius keliuose jis siūlys dalytis perpus.

Susisiekimo ministrui A.Butkevičiui Seimas pasiūlė peržiūrėti sprendimą dėl Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimo. Vos prieš savaitę ministro pasirašytos pataisos įtvirtino, kad nuo kitų metų senesniems nei 13 metų automobiliams techninė apžiūra būtų privaloma kasmet.

Nieko išskirtinio

Ketvirtadienį vakariniame posėdyje palaiminęs naująją Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakciją, Seimas kartu priėmė ir trijų A.Butkevičiaus kolegų iš Socialdemokratų frakcijos parengtą protokolinį nutarimą. Juo ministras paragintas palikti galioti senąją apžiūrų tvarką, kai automobiliai, nelygu senumo, tikrinami kas dvejus metus.

Pagrindiniai motyvai, kurie paskatino parlamentarus nepritarti Susisiekimo ministerijos naujovėms, yra dabartinė šalies socialinė padėtis ir tai, kad dauguma gyventojų neturi finansinių galimybių įsigyti naujų automobilių. Seimo narių nuomone, todėl dauguma senesnių mašinų prižiūrimos tinkamai.

"Asmeniškai savo įsakymo keisti nesu nusiteikęs. Jeigu politikai privers tai padaryti, tuomet ir atsakomybę už sužeistuosius ir žuvusiuosius keliuose turėsime dalytis su jais", - vakar LŽ sakė A.Butkevičius. Ministro teigimu, šiuo metu yra būtina imtis ryžtingų priemonių, kad keliuose sumažėtų aukų. "Tai, ką siūlome, nėra kažkas išskirtinio. Vienintelė Lietuva iš visų Europos šalių techniškai automobilius tikrina kas dvejus metus", - priminė A.Butkevičius. Jis įsitikinęs, kad važinėjant naujesniais, techniškai tvarkingais automobiliais aukų skaičius tikrai būtų mažesnis. Anot ministro, Lietuvoje avarijų skaičius yra panašus kaip ir kitose valstybėse, tačiau sužeistųjų ir žuvusiųjų pas mus dvigubai daugiau.

Nevykdo politikų valios

Vienas iš parlamente priimto nutarimo iniciatorių Algimantas Salamakinas vakar LŽ sakė, kad tokiu būdu Seimas išsakė savo nuomonę, kurios nebūtina reglamentuoti įstatymu, ir pasiuntė signalą ministrui. Jei šis nereaguos, bus imtasi kitokių priemonių. "Galima ministrą pakviesti į Vyriausybės valandą. Gal jis pateiks įtikinamų argumentų, kodėl nevykdo Seimo valios. Jei nesugebės įtikinti, galvosime, ką daryti", - sakė A.Salamakinas.

Keisdama techninės apžiūros taisykles Susisiekimo ministerija vylėsi, kad tokios priemonės padės sumažinti nuolat augantį avarijų keliuose skaičių ir skatins žmones įsigyti kuo naujesnius automobilius. Išanalizavusi šalies automobilių parką, ministerija konstatavo, kad į taisyklių naujoves būtų atsižvelgta maždaug 70 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių. Svarstyta ir galimybė po poros metų automobilių senumo kartelę pakelti dar aukščiau. Remiantis pasauline praktika, kasmetinę techninę automobilio apžiūrą turėtų atlikti senesnių nei devynerių metų automobilių savininkai.

Pasenęs autoparkas

Daugelyje Europos šalių pirmoji automobilio techninė apžiūra atliekama po trejų eksploatacijos metų, antroji - dar po dvejų metų. Po to automobilis yra tikrinamas kasmet. Latvijoje pirmą kartą automobilis turi būti tikrinimas po dvejų eksploatacijos metų, vėliau - kasmet. Visose Skandinavijos šalyse, Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje techninė automobilių būklė tikrinama kasmet po penkerių eksploatavimo metų. Pasak technikos ekspertų, sąlygiškai seni (apie 10 metų) automobiliai, net ir sėkmingai įveikę techninę apžiūrą, po gana trumpo laiko vėl reikalauja priežiūros.

"Regitros" duomenimis, Lietuvoje yra per 1,4 mln. automobilių. Dauguma jų yra senesni nei 10 metų. Apskaičiuota, kad naujoji tvarka, kuriai pritarė susisiekimo ministras, iš surenkamų mokesčių už techninę automobilių apžiūrą valstybės biudžetą kasmet galėtų papildyti 61,6 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"