TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ministrę klampina reklama televizijoje

2015 09 23 6:00
Vaizdo klipo fragmentas.

Vaizdo klipo apie profesinį mokymą heroje tapusi švietimo ir mokslo ministrė "darbietė" Audronė Pitrėnienė galėjo supainioti viešuosius ir privačius interesus, nes reklamą užsakė jos vadovaujamai ministerijai pavaldi įstaiga. Aštuoni profesinį mokymą reklamuojantys siužetai, transliuojami per televiziją visą mėnesį, atsiėjo apie 174 tūkst. eurų.

Viename vaizdo klipų ministrė pasakoja apie jauną žmogų, norėjusį pasirinkti kulinaro-konditerio profesiją. Ji aiškina, jog tuomet šeimoje įvyko "tragedija", visi buvo sutrikę. Galiausiai A. Pitrėnienė jausmingai ištaria, kad tas jaunuolis - jos sūnus, o ji - motina, kadaise neparėmusi savo atžalos sprendimo rinktis tokią profesiją. Tai vienas iš aštuonių vaizdo klipų, kviečiančių rinktis profesinį mokymą. Juos užsakė Švietimo ir mokslo ministerijai (ŠMM) pavaldus Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras (KPMPC).

Reikalavo nugrimuoti

Kaip matyti iš šios įstaigos paskelbtų viešųjų pirkimų konkursų, aštuonių klipų sukūrimas ir transliavimas KPMPC kainavo 174 tūkst. eurų. Konkursą laimėjo bendrovė "Euroreklama".

KPMPC sukurti vaizdo klipai turėjo būti skirti profesiniam mokymui populiarinti. Viešojo pirkimo konkurso nuostatuose pabrėžiama, kad vaizdo klipų turinys privalo būti aiškiai susietas su profesinio mokymo populiarinimu visuomenėje, akcentuojant mokinių ir tėvų tikslines grupes. Tiesa, čia pat kažin kodėl nurodoma, jog „tiekėjo stambiu planu filmuojami asmenys turi būti nugrimuoti visažisto“. Vaizdo medžiagos kūrėjai, kaip teigiama, klipų koncepciją ir temą turėjo derinti su KPMPC atstovais.

Ministrę pasiūlė kūrėjai?

ŠMM pavaldaus KPMPC vadovas Tadas Tamošiūnas LŽ pripažino, kad viename iš aštuonių vaizdo klipų švietimo ir mokslo ministrė pasirodo neatsitiktinai. Esą įstaiga siekė, jog apie profesinį mokymą kalbėtų žymūs žmonės, o ministrė – vieną jų. „Pakvietėme ministrę, nes ji geriausiai žinoma. Juk neimsi kokio departamento direktoriaus ar biurokrato, kurio niekas nepažįsta. Visa tauta pažįsta ministrus, tad A. Pitrėnienė, pasinaudodama autentiška patirtimi, populiarina tokį mokymą“, - aiškino T. Tamošiūnas.

Pasak jo, organizuodami švietimo ir mokslo ministrės filmavimą KPMPC atstovai spėliojo, kad gali būti įžvelgta politinė reklama, todėl konsultavosi su specialistais. „Klipe nieko nekalbama apie Darbo partiją, kad ji nuveikė didžiulius žygius. Ir derindami techninę pirkimo specifikaciją diskutavome dėl ministrės pasirodymo. Sakėme, kad jokių žinių apie politiko nuveiktus darbus negali būti“, - nurodė T. Tamošiūnas.

KPMPC vadovas teigė, jog filmuoti būtent švietimo ir mokslo ministrę A. Pitrėnienę pasiūlė patys klipų kūrėjai. „Mums buvo pateikta 15-20 įvairiausių scenarijų, galėjome jiems pritarti arba nepritarti. Peržiūrėjome, kaip minėjau, kad nebūtų politinės reklamos“, - pridūrė jis.

T. Tamošiūnas sakė jokio interesų konflikto ar etikos pažeidimo A. Pitrėnienės filmavimo istorijoje nematantis. Jo manymu, kaip tik gerai, kad apie profesinį mokymą pradėjo diskutuoti ir politikai.

Neįžvelgia nieko bloga

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė vakar LŽ patikino klipo filmavimo detalių iš anksto nežinojusi. Esą į ją kreipėsi keli asmenys ir pasiūlė papasakoti istoriją apie sūnų. „Atvažiavo kūrėjai, pakvietė dalyvauti. Organizatoriai, tokie jauni vyrukai, pateikė man siūlymą, pasikalbėjome ir tiek. Tie filmavimai vyko vasaros pradžioje“, - dėstė A. Pitrėnienė.

Ministrė vakar tvirtino dar nemačiusi vaizdo klipo galutinio varianto, bet nieko bloga jame neįžvelgianti. „Ar tai savireklama? Net nemąsčiau apie tai. Manęs tiesiog pasiteiravo, ar esu kaip nors susijusi su profesiniu ugdymu, tad ir papasakojau savo šeimos istoriją. Tuomet pasakė, jog tai - įdomu, naudinga. Beje, filmuotoje medžiagoje manęs kaip ministrės niekas neįvardija. Taigi tik kūrėjų reikėtų klausti, kodėl pasirinko mane“, - dėstė ji.

Tiesa, A. Pitrėnienė nutylėjo, kad vaizdo klipų filmavimą ir rengimą organizavęs KPMPC pavaldus jos vadovaujamai ministerijai. „Jokių interesų konflikto nėra. Čia profesinio mokymo dalykai, o ne mano, kaip ministrės, iškėlimas. Ten neminimas joks postas“, - pabrėžė ministrė.

Įžvelgia savireklamą

Tačiau politikai apie šią istoriją mano kitaip. Opozicinio Liberalų sąjūdžio atstovas Gintaras Steponavičius dėl A. Pitrėnienės pasirodymo mokesčių mokėtojų ir Europos Sąjungos lėšomis kurtame klipe vakar žadėjo kreiptis į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją (VTEK). „Akivaizdu, kad visų mūsų pinigai naudojami savireklamos tikslais, o dar blogiau, kai visa tai daroma panaudojant asmeninės istorijos aspektus. Tai tikrai prasilenkia su elementariomis etikos normomis“, - kalbėjo buvęs švietimo ir mokslo ministras.

VTEK atstovai, išgirdę A. Pitrėnienės klipo istoriją, sakė kol kas neanalizavę situacijos. „Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas draudžia naudotis galiomis, vardu ir pareigomis siekiant paveikti kitų asmenų sprendimą. Tačiau ne bet kokiu atveju, o tiek, kiek tai susiję su asmeniniais privačiais interesais. Tad kyla klausimas, kiek šioje istorijoje esama vieno ar kito pareigūno, dalyvaujančio socialinėje reklamoje, privataus intereso“, – aptakiai paaiškino VTEK vyresnysis patarėjas Tomas Čaplinskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"