TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Ministro iniciatyva stebina Seimo narius

2013 09 27 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Povilas Andriukaitis sumanė iš viešosios erdvės beveik visiškai išguiti alkoholio reklamą. Tokie jo užmojai Seimo nariams panėšėja į populizmą, mat abejojama, kad valdantieji ryžtųsi keisti esamą svaigalų reklamos tvarką.

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) vadovo V.P.Andriukaičio iniciatyva siūlomos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, kuriomis siekiama riboti alkoholio reklamą, iš esmės ją visiškai uždraustų viešojoje erdvėje. Parlamentarai pripažįsta, kad šis ministro sumanymas panašus į dar praėjusios kadencijos Seime itin karštų diskusijų sulaukusį alkoholio reklamos uždraudimą, kuris nespėjo įsigalioti ir buvo atšauktas. Skeptikai tikina, kad ir šįsyk tokio drastiško žingsnio šalininkų neatsiras, o V.P.Andriukaičio pastangos tėra viešųjų ryšių akcija.

Laukia diskusijos

SAM įregistruotos įstatymo pataisos pateikiamos derinti su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene. Siūloma apskritai uždrausti išorinę alkoholio reklamą, naikinant išimtis, kurios iki šiol taikomos alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro reklamai.

Alkoholio reklamos draudimą siūloma taikyti ir visuomenės informavimo priemonėse, išskyrus naktį transliuojamas programas ir tiesiogines transliacijas, kurių metu rodomi tarptautiniai meno, kultūros ar sporto renginiai.

Iki šiol alkoholio reklama yra draudžiama laikraščių, žurnalų ir knygų viršeliuose, dabar gi siūloma reklamą visiškai išguiti ir iš vidinių leidinių puslapių.

LŽ paklaustas, ar į alkoholio reklamos draudimo sąrašą paklius ir internetiniai naujienų portalai, kaip visuomenės informavimo priemonės, pataisų iniciatorius konkretaus atsakymo nepateikė, nes šį klausimą esą reikės „su specialistais aptarti iki galo“. „Vyks derinimai, diskusijos, todėl akivaizdu, kad galutinis variantas po derinimo bus labai įvairus, bet vis tiek turime judėti šia kryptimi“, - sakė V.P.Andriukaitis

Argumentai – statistiniai duomenys

Griežčiau ribojant alkoholio reklamą, kaip rašoma pataisų aiškinamajame rašte, siekiama mažinti bendrą alkoholio suvartojimą ir piktnaudžiavimą svaigiaisiais gėrimais, alkoholio prieinamumą, ypač nepilnamečiams, jo daromą žalą sveikatai ir ūkiui.

V.P.Andriukaičio teigimu, reklama turi didžiulę įtaką alkoholio pasirinkimui, o jos formuojamas palankus požiūris į alkoholio vartojimą jaunimą skatina vartoti svaigalus nesulaukus nepilnametystės.

Sveikatos apsaugos ministras teigė, kad alkoholio reklamos apribojimai turi būti griežtinami atsižvelgiant į ekspertų, mokslininkų, Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas. „Geriausi argumentai - statistiniai duomenys, rodantys, kaip didėja alkoholio vartojimas. Šiais metais turime 13 litrų galvai, kai Europos vidurkis – 7 litrai. Privalome visi kartu atsakyti, ar mums tas pats, ar ne, kad kas ketverius metus į kapus per anksti nueina iki 34 tūkst. žmonių,“ - aiškino V.P.Andriukaitis.

Priminus, kad prieš dvejus metus Seimas atšaukė 2012-aisiais turėjusį įsigalioti visišką alkoholio reklamos draudimą, sveikatos apsaugos ministras išvengė tiesaus atsakymo, ar šįsyk parlamentarams užteks politinės valios ir ryžto žengti tokį žingsnį. „Politinė valia gimsta iš visuomenės – diskutuokime, nes toliau taip būti nebegali!”, - pareiškė SAM vadovas.

Ministras reklamuojasi?

LŽ kalbinta Seimo Sveikatos reikalų komiteto (SRK) pirmininkė „darbietė“ Dangutė Mikutienė pabrėžė, kad dabar esanti alkoholio reklamos tvarka buvo pasiekta tik po ilgų diskusijų radus bendrą sutarimą. Ji, anot parlamentarės, iki šiol tenkino ir politikus, ir alkoholinių gėrimų pramonės atstovus.

„Jeigu dabartinė sistema palaiminta visų sutarimu ir niekam nekelia jokių problemų, nemanau, kad ją reikėtų keisti“, - sakė D.Mikutienė.

Griežtesnės alkoholio kontrolės politikos šalininkas, Seimo SRK vicepirmininkas Antanas Matulas tikino palaikysiantis ministro V.P.Andriukaičio iniciatyvą dėl griežtesnių alkoholio reklamos apribojimų. Konservatorius pripažino, kad dabar SAM teikiamas projektas panašus į praėjusios kadencijos Seime jo inicijuotas ir priimtas Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, pagal kurias nuo 2012-ųjų turėjo įsigalioti visiškas alkoholio reklamos draudimas.

„Iniciatyvą palaikau, bet sunku patikėti, kad ministrui pavyko įtikinti dabartinę valdančiąją daugumą, kurios balsais prieš dvejus metus ir buvo atšauktas ankstesnis įstatymas. Kyla įtarimas, kad tai – tik ministro sumanymas. Jei nebus palaikymo iš dabartinės daugumos, aš tai vertinčiau kaip V.P.Andriukaičio viešuosius ryšius“, - pabrėžė A.Matulas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"