TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Muitininkų akcija baigiasi, problemos lieka

2014 12 27 6:00
Dažniausiai vairuotojai muitininkams aiškindavo, kad per klaidą deklaracijoje nurodė netikslius duomenis. Muitinės departamento nuotrauka

Baigiantis griežtesnio degalų vilkikų bakuose tikrinimo akcijai, šalies muitininkai dešimtimis skaičiuoja įkliuvusius nesąžiningus vairuotojus ir tūkstančiais litų - į valstybės biudžetą mokėtinas sumas.

Degalinių atstovai tikina, kad tokį griežtumą, kokį muitininkai rodė pastarąsias tris savaites, jie turėtų demonstruoti visus metus, o politikams derėtų apsispręsti dėl įvežamo degalų kiekio vilkikų bakuose ribojimo. Mat tik taip pavyktų sumažinti šešėlinę prekybą kontrabandiniais degalais.

Mėgindavo išsisukinėti

Lietuvoje muitais neapmokestinti iš trečiųjų šalių įvežti degalai negali būti išpilami parduoti, panaudoti kitose transporto priemonėse, sandėliuojami. Gruodžio 8 dieną muitininkams paskelbus apie sugriežtintą degalų kontrolę pasienio punktuose, pasienyje su Latvija ir Lenkija bei šalies viduje, tikrindami iš Lietuvos išvykstančių krovininių automobilių degalų deklaracijų duomenis ir bakuose esančių degalų likučius, vien Kauno teritorinės muitinės pareigūnai užfiksavo 37 pažeidimus, kai vairuotojai, siekdami pasipelnyti, deklaracijoje nurodė klaidingus rodmenis ir degalų kiekį. Krovininiuose automobiliuose trūko 700-800 litrų, o vienu atveju stigo net 1000 litrų degalų.

Anot Kauno teritorinės muitinės vyriausiosios inspektorės ryšiams su visuomene Ramunės Nagelienės, vien vilkikų patikra neapsiribota - buvo tikrinami ir tranzitu vykstantys lengvieji automobiliai. Kai kurių jų bakuose nustatytas 30-80 litrų degalų trūkumas.

Pažeidimų užfiksuota įvairiuose pasienio su Kaliningrado sritimi postuose ir per mobiliųjų muitinės grupių reidus, tačiau daugiausia jų registruota Kybartų kelio poste ir tikrinant krovininius automobilius su Rusijos registracijos numeriais.

„Dažniausiai vairuotojai aiškindavo, kad per klaidą deklaracijoje nurodė netikslius duomenis. Tačiau nuo atsakomybės tai negelbėjo - iš viso per dvi savaites nuo sugriežtintos patikros pradžios Kauno teritorinės muitinės pareigūnų apskaičiuotų ir surinktų mokesčių už degalus suma siekia daugiau kaip 25 tūkst. litų“, - teigė R. Nagelienė.

Per tą patį laiką Vilniaus teritorinės muitinės pareigūnai nustatė 42 degalų gabenimo pažeidimus, Klaipėdos teritorinės muitinės pareigūnai - 4.

Legalus pardavimas auga

Muitinės pareigūnams pradėjus atidžiau tikrinti vilkikų bakus, pasienio su Kaliningrado sritimi degalinėse degalų pardavimas padidėjo. Anot Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomojo direktoriaus Vido Šukio, nuolat auga ne tik benzino, bet ir dyzelino pardavimas. Todėl daugiau pridėtinės vertės mokesčio bei akcizų surenkama į šalies biudžetą.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė LŽ teigė, kad vien dyzelino kai kuriose degalinėse parduodama net keletą kartų daugiau. „Tai rodo, kad šešėliniai degalai galėjo užimti apie 20-25 proc. visos rinkos“, - sakė ji.

Tiesa, anot D. Jokšienės, legalios prekybos degalais augimui įtakos gali turėti ne tik griežta muitininkų patikra pasienyje, Rusijos embargas, bet ir prasidedanti tikra žiema. Atvėsus orams daugelis vairuotojų dažniau yra linkę rinktis Lietuvoje parduodamus žieminius degalus, nes abejoja atvežtinių kokybe.

Griežtumas turi tapti norma

V. Šukys įsitikinęs, kad lengvaisiais automobiliais į Lietuvą iš Rusijos ar Baltarusijos įvežamų degalų kiekis įtakos prekybai Lietuvoje degalais beveik nedaro. Tačiau jis mano, kad jei tik muitininkai sumažins dėmesį kontrolei, vairuotojai vėl pradės piktnaudžiauti. Mat būtent vilkikais į mūsų šalį atvežami degalai ir sudaro didžiausią dalį Lietuvoje parduodamų šešėlinių degalų.

„Lietuvoje vis dar gaji nuomonė, kad tokius degalus į mūsų šalį atsiveža lietuviai. Tačiau taip dabar jau nėra“, - sakė V. Šukys. Anot jo, lietuviai iš Kaliningrado srities degalų atsiveždavo ir čia juos nelegaliai parduodavo tik iki vasaros pabaigos, kai Rusija įvedė sankcijas Lietuvoje registruotiems automobiliams. Dabar degalus į Lietuvą gabena patys rusai. Ir ne lengvaisiais automobiliais, bet vilkikais be puspriekabių. Jie atvažiuoja į Lietuvą pilnais dyzelino bakais. Čia degalus išpila ir grįžta į Kaliningrado sritį.

„Taip jie atveža apie 1,5 tonos dyzelino. Muitininkų akcija kiek pristabdė jų važinėjimus, tačiau kai tik ji baigsis, važinėjančiųjų vilkikais su rusiškais numeriais tik dar padaugės, nes jiems dabar vienintelė kliūtis pasienyje ir yra Lietuvos muitininkai“, - teigė V. Šukys.

Pirkti dyzeliną šešėlinėje rinkoje vis dar apsimoka. Kaliningrado srities degalinėse jo litras kainuoja apie 1,7 lito, o Lietuvoje jis parduodamas po 3-3,50 lito ir yra pristatomas kone į pirkėjo kiemą.

V. Šukio tikinimu, pažaboti prekybą šešėliniais degalais galėtų ne tik griežta kontrolė, bet ir į Lietuvą įvežamų degalų kiekio vilkikų bakuose ribojimas. Taip padaryta Lenkijoje, tad tokį sprendimą turėtų priimti ir mūsų politikai. Tačiau taip pasielgti vis nesiryžtama, nes tokioms užmačioms priešinasi Lietuvos vežėjų atstovai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"