TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Neduokdie būti lietuviu skęstančiame laive

Užsienio reikalų ministerija (URM), naujai sukurtame interneto tinklalapyje, dar užvakar skelbusi ne itin išsamią ir ne itin tikslią informaciją, kaip turėtų elgtis keliautojai nelaimės atveju, suskubo tobulinti valstybės lėšomis finansuojamą projektą. 

Tačiau tai daryti susigriebta tik po to, kai paaiškėjo, kad su ambasados Italijoje darbuotojais negalėjo susisiekti nei katastrofą patyrusio kruizinio laivo "Costa Concordia" keleivis lietuvis Tomas Romikaitis, nei juo besirūpinantys gelbėtojai. Tuo metu, kai iš skęstančio laivo išsigelbėjusiems kitų valstybių piliečiams jau buvo teikiama konsulinė pagalba, T.Romikaitis beviltiškai bandė susisiekti su mūsų konsulinės tarnybos atstovais. Šie tikina nieko nežinoję apie lietuvio buvimą skęstančiame laive.

Vaikinas atsitvėrė tylos siena

Kauno maisto pramonės mokyklą baigęs ir vienoje iš miesto maitinimo įstaigų dirbantis T.Romikaitis su žiniasklaida bendrauti atsisakė ir vakar. Sekmadienį į Lietuvą iš Italijos parskridęs vaikinas pats susisiekė su vieno naujienų portalo žurnalistu ir papasakojo jam apie tai, kad po laivo katastrofos nesulaukė Lietuvos konsulato pagalbos. Jis tvirtino ne vieną kartą bandęs prisiskambinti oficialiems Lietuvos atstovams Italijoje, bet nesėkmingai. Nukentėjusysis žurnalistui sakė, jog apie savo kelionę "Costa Concordia" laivu ambasadai galėjęs pranešti tik pirmadienį.

Apie tai, ką vienintelis kruize buvęs lietuvis patyrė, vakar sužinoti buvo nebeįmanoma. T.Romikaitis, atsiliepęs mobiliuoju telefonu, patvirtino buvęs "Costa Concordia" laive, 29-erių vyras sakė jame atostogavęs. 

Su kuo ilsėjosi, Tomas taip pat pasakoti nesutiko. Jis tvirtino nekomentuosiąs ir internete pasklidusios informacijos apie jo neva turėtą dokumentą. T.Romikaičio nenoras pasakoti ir apie grįžimą į Lietuvą, kai nuskendusiame laive liko jo turimi pinigai, kai kuriems LŽ pašnekovams sukėlė dvejonių, ar kaunietis sako tiesą, ir ką jis galėtų slėpti. Jų nuomone, vaikinas už išskirtinį pasakojimą galėjo gauti finansinį atlygį arba turėjo kitokio pagrindo nesakyti visos tiesos. 

"Atostogavau. Tačiau nieko nekomentuosiu", - vakar ir LŽ sakė T.Romikaitis. 

Klaidūs URM puslapiai 

Apie tai, kad URM interneto svetainėje sunku rasti informacijos apie būtinąją pagalbą, pasakojo ir daugiau į keblias situacijas patekusių turistų. Štai gruodį Kuboje ilsėjęsis Vaidas G. likus dienai iki kelionės namo sužinojo, kad skrydis atšaukiamas neribotam laikui. Anot vaikino, tuomet atostogos jam virto košmaru, kai nebedžiugina net papildomos poilsio dienos. Priešingai, jos tik sukėlė rūpesčių. 

"Ministerija didžiuojasi turinti interneto puslapį keliautojams, jame esą paaiškinta kaip elgtis. Tačiau valdininkai pamiršta, kad streso ištiktas žmogus neturi laiko ir sąlygų naršyti internete. Jam pateikiama informacija turėtų būti aiški ir suprantama", - LŽ teigė Vaidas. 

Vyras pastebėjo, kad svetainė www.urm.lt sukurta taip, kad joje nelaimės atveju greitai rasti gyvybiškai svarbios informacijos paprasčiausiai neįmanoma. Dažnai po pasaulį keliaujantis vyriškis tikino, kad svarbiausios nuorodos turi būti išskirtos iš bendro konteksto. Jos turi būti aiškios ir lengvai suvokiamos. 

"Ar streso ištiktam jums kiltų mintis pagalbos ieškoti tokiose skiltyse kaip "Išvykstantiems", "Gyvenantiems užsienyje", "Atvykstantiems"? Man - tikrai ne. Pabandykite skubėdami atsidaryti anksčiau nematytą interneto svetainę ir rasti joje tai, kas taip gudriai "paslėpta", - mintimis su LŽ dalijosi pašnekovas. 

Vaido G. teigimu, svarbi informacija turėtų būti pavadinta aiškiai, pavyzdžiui, žodžiu "Pagalba". Užrašas privalėtų būti ryškios spalvos ir įdėtas centrinėje tinklalapio vietoje. "Labai tiktų toje vietoje, kur dabar yra ministro nuotrauka", - dar pajuokavo vaikinas. 

Naujasis tinklalapis keliautojams

Vaidas G. pastebėjo, kad ne itin funkcionalus ir naujas URM tinklalapis keliaujantiesiems - http://keliauk.urm.lt. Jame svarbi informacija taip pat išdėstyta neaiškiai. Nors pagalbos telefonas skelbiamas, tinklalapio viršuje nėra jokios nuorodos, kad fiksuoto ryšio numeriu galima prisiskambinti visą parą. Vaidas G. įsitikinęs, kad retas naršantis puslapyje žmogus supras, kad Vilniuje registruotas numeris yra budėtojo, ir mėgins juo skambinti. 

Be to, pašnekovo teigimu, valdininkai privalėtų atsižvelgti į tai, kad streso atveju žmonės informaciją vertina kitaip nei būdami ramūs ir saugūs. Nelaimės ištikti, jie neturi laiko spręsti galvosūkių ir bandyti spėti, kur tinklalapio kūrėjai galėjo "paslėpti" jiems aktualias žinias. 

"Ir kodėl manoma, kad nelaimės atveju nukentėjusysis turės kompiuterį ir internetą? Juk net išmanusis telefonas gali būti nuskendęs, pamestas ar pavogtas", - stebėjosi Vaidas G. 

Jis mano, kad būtų daug naudingiau, jei valdininkai įregistruotų paprastą, lengvai įsimenamą pagalbos užsienyje telefono numerį. Šį telefono numerį atmintinai galėtų išmokti kiekvienas keliautojas.

Supranta ne visi

URM Visuomenės informavimo skyriaus vedėjas Mindaugas Lašas LŽ patikino, kad tinklalapis http://keliauk.urm.lt pradėjo veikti visai neseniai, tik po Naujųjų metų, todėl dar nėra tobulas. Jis buvo sukurtas būtent norint atskirti keliautojams svarbią informaciją nuo kitos, kurią privalo skelbti ministerija. "Pastebėjome tokio tinklalapio poreikį ir būtinybę konsulatų informaciją skelbti atskirai nuo kitos", - sakė M.Lašas. Jo teigimu, šiuo metu jame vis dar taisomos programavimo klaidos, tad jų greitai neturėtų likti. Pasak valdininko, URM ragina keliautojus jiems aktualią informaciją perskaityti dar prieš išvykstant ir būtiniausius kontaktus išmokti atmintinai arba užsirašyti. 

"Būtinai aiškiai parašysime, kad skambinti nurodytu telefonu galima visą parą. Esame dėkingi už pastabas, nes tobulumui ribų nėra", - tvirtino URM Visuomenės informavimo skyriaus vedėjas. 

Jis paaiškino, kad pagalbos telefono numerio viešinimo kampanija numatyta ambasadose. 

"Kiek leidžia galimybės, tiek apie jį skelbsime. Tačiau tikimės, kad ir žmonės bus aktyvūs", - tikėjosi pašnekovas. 

Naująjį tinklalapį keliautojams kūrė URM užsakymų anksčiau nevykdžiusi UAB "Inveta". Kiek kainavo šie darbai, vakar LŽ nepavyko sužinoti.

Informacija keliautojams, skelbiama URM tinklalapyje http://keliauk.urm.lt

Konsulinė informacija ir konsulinė pagalba nelaimės atveju (ministerijos darbo laiku): +370 5 2362400, el. paštu: kod@urm.lt

Pirminė informacinė konsulinė pagalba nelaimės atveju (pasibaigus ministerijos darbo laikui): +370 5 2362444, el. paštu: pilieciai@urm.lt

Bendroji informacija (ministerijos darbo laiku): +370 5 2362444, el. paštu: pilieciai@urm.lt 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"