TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Negirdomis nuleista grėsminga žinia

2009 08 14 0:00
E.Masiulis nematė reikalo atsisakyti planuotų atostogų.
LŽ archyvo nuotrauka

Atsakingi pareigūnai liepos pabaigoje negalėjo nežinoti, kad Rusija rengia akciją, nukreiptą prieš Lietuvos vežėjus ir visą Lietuvos verslą apskritai. Tačiau gresiančios bėdos jiems nepasirodė rimtas pagrindas atsisakyti atostogų.

LŽ gavo laikinai Rusijos muitinės vadovo pareigas einančio Vladimiro Malinino pasirašytą raštą regioninių muitinių vadovams, kuriame raginama imtis priemonių prieš vežėjus iš Lietuvos. Šį raštą LŽ nesunkiai rado internete. Dokumente primenama, kad užfiksuota 16 atvejų, kai lietuviai nepristatė prekių į muitinę ir nesumokėjo mokesčių. V.Malininas įsako papildomai tikrinti lietuvius: įsitikinti, ar tinkamai užpildytos TIR knygeles, ar jos apskritai tikros, nepraleisti automobilių, nesulaukus elektroninio patvirtinimo apie krovinių judėjimo kryptį, reikalauti prekių iškrovimo ir t. t.

"Neatsirado poreikio"

V.Malininas šį dokumentą pasirašė liepos 23 dieną. Po kelių dienų - liepos 27-ąją - Vyriausybės vadovas Andrius Kubilius išvyko važinėtis dviračiu, o rugpjūčio 3-iąją atostogų (dviem savaitėms) išėjo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jis vakar LŽ sakė, kad liepos pabaigoje dar negirdėjęs apie V.Malinino pasirašytą raštą ir apie Maskvos ketinimus apskritai. "Ministerija informaciją gavo rugpjūčio 4 dieną. Lietuvos Muitinės departamentas informavo, kad gavo raštą iš Rusijos muitinės, - aiškino jis. - Kodėl nenutraukiau atostogų? Todėl, kad Rusijos transporto ministras, pas kurį aš norėjau iš karto vykti, išėjęs atostogų. Pasikonsultavau su laikinai einančia premjero pareigas Ingrida Šimonyte, skambinau prezidentės patarėjams ir sutarėme, kad kai tik atsiras poreikis nutraukti, būčiau jas ir nutraukęs."

Pateikė "juodąjį sąrašą"

Vakar Maskvoje įvykusiose derybose sutarta, kad Rusija atšauks sugriežtintą vežėjų iš Lietuvos patikrinimą. Kad taip įvyktų, turi būti apribota 29 rusų "juodajame sąraše" esančių įmonių, vežančių krovinius į Rusiją, veikla. Teigiama, kad jie nusitaikė į stambiausias. "Muitinės departamento pareigūnai sutiko, kol nebus gauta papildomos informacijos apie konkrečių vežėjų įmonių padarytus nusižengimus, siūlyti TIR komitetui sustabdyti šių įmonių dalyvavimą krovinių pervežime pagal TIR konvencijos reikalavimus", - teigia Muitinės departamentas. Kada sumažės vilkikų Rusijos pasienyje eilės, nežinia. Rusijos muitininkai sugriežtinto patikrinimo tvarką atšauks tik tuomet, kai įmonės grąžins skolas už nesumokėtus mokesčius. Tikslios sumos jie neįvardijo. Terechovo-Burački pasienio punkte, kuriame jau daugiau nei savaitę driekiasi bene didžiausia vilkikų eilė, vakar stovėjo per 1000 krovininių automobilių

Išvyko atostogų

Derybose su Rusijos muitinės laikinuoju vadovu V.Malininu taip pat dalyvavo Lietuvos ambasadorius Rusijoje Antanas Vinkus. Jam draugiją palaikė Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas J.Miškinis. Pastarasis dabar priverstas laikinai vadovauti departamentui, nes jo laikinoji vadovė Ramutė Liupkevičienė taip pat išdūmė atostogauti. Muitinės departamentas nuolatinio vadovo neturi jau pusantrų metų, o Finansų ministerija, turinti paskelbti konkursą eiti šias pareigas, klausimą nuolat vilkino. I.Šimonytė yra žadėjusi, kad konkursas bus paskelbtas rugsėjį.

Susisiekimo ministerijos atstovas į Maskvą nevyko. "Mes siūlėmės į delegaciją, bet Lietuvos muitinės vadovai pasakė, kad nereikia mūsų atstovavimo. Išsiaiškinome, kad iš Rusijos pusės buvo pageidaujama, kad prie derybų stalo susėstų Lietuvos ir Rusijos muitininkai", - kalbėjo ministras E.Masiulis. Komentuodamas pasiektą susitarimą, ministras pabrėžė, kad lietuvių vežėjų asociacija "Linava" turės peržiūrėti kiekvienai iš 29 įmonių Rusijos muitininkų pateiktas pretenzijas. "Preliminari "Linavos" pozicija tokia - didžioji dalis vežėjų turėtų turėti galimybes gabenti krovinius į Rusiją ir per Rusiją", - kalbėjo E.Masiulis. Jis atkreipė dėmesį, kad 29 įmonės - nėra daug, nes Lietuvoje veikia 698 tokios bendrovės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"