TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Neįgaliųjų privilegija apkarpyta

2011 01 13 0:00
Važinėjantieji į Kaliningrado sritį jau seniai piktinasi, kad privilegiją turintys neįgalieji ja naudojasi "komerciniais" tikslais.
LŽ archyvo nuotrauka

Kelerius metus neįgalieji pasienyje turėjo atskiros eilės privilegiją ir į Kaliningrado sritį kursuodavo itin dažnai, tačiau krašto valdžia apsižiūrėjo, kad tokia lengvata piktnaudžiaujama.

Neįgaliesiems valdžios suteikta malonė atsisuko prieš ją pačią. Dalis šių asmenų ėmėsi savotiško verslo - į Lietuvą dideliais kiekiais gabenti kontrabandinius rūkalus ir degalus. Dėl to kenčia valstybės biudžetas.

Tačiau Vyriausybei vakar pakeitus Pasienio kontrolės punktų veiklos taisykles, netrukus neįgalieji be eilės kirsti Lietuvos ir Rusijos sieną galės tik kartą per parą.

Teisę be eilės kirsti valstybės sieną neįgalieji įgijo dar 2006-ųjų pavasarį. Taip tikėtasi palengvinti jų sunkią dalią. Naudotis lengvata leista ne tik patiems automobilį vairuojantiems neįgaliesiems, bet ir sveikiems asmenims, vežantiems negalios ištiktą žmogų. Tokia tvarka pradėta piktnaudžiauti užklupus sunkmečiui. Tačiau "versliuko" atstovai iki šiol tikina, kad tai tėra būdas prasimaitinti.

"Manote, iš gero gyvenimo važinėju? Mano invalido pensija nedidelė. Už buto šildymą kaip tik šiomis dienomis gavau sąskaitą - daugiau kaip 500 litų. Pensijos tam neužtenka. Iš valstybės nieko neprašau, noriu, kad ji man netrukdytų pačiai užsidirbti", - LŽ aiškino neįgali marijampolietė Irena.

Neįgaliesiems sudarytomis išskirtinėmis sąlygomis nepatenkinti kiti į Kaliningradą dažnai važinėjantys asmenys. "Mes pasienyje stovime kartais po tris, keturias ar net penkias valandas, o neįgalieji truputį pastovi savoje eilėje ir kerta sieną. Kai kuriuos jų net iš matymo pažįstame. Kokie jie invalidai, jei gali keliskart per dieną leistis į tokią kelionę", - piktinosi marijampolietis Juozas.

Pasienio pareigūnų teigimu, kai kuriais mėnesiais neįgaliųjų vairuojami automobiliai sudaro apie 20 proc. visų kertančiųjų valstybės sieną, kai kuriomis dienomis jų būna iki trečdalio, todėl kitų vairuotojų pasipiktinimas pareigūnams suprantamas.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Lazdijų rinktinės Kybartų užkardos vadas Audrius Šantaras LŽ pabrėžė, kad dalis neįgaliųjų ne tik patys itin dažnai važinėja į Kaliningrado sritį įsigyti pigesnių rūkalų ir degalų, bet ir siūlosi už 100 litų palydėti privilegijų neturinčius asmenis, kurie nenori laukti bendroje eilėje. Mokestį už paslaugas pasiėmę "palydovai" į Lietuvą grįžta pėsčiomis.

Pasieniečiai ir muitininkai tikina iki šiol negalėję pažaboti tokios praktikos, nes "komerciniai" neįgalieji gerai žino savo teises.

"Kartais net susidaro eilutė tų, kurie nori be eilės kirsti valstybės sieną. Akivaizdu, kad dalis jų į gretimą valstybę vyksta ne vien asmeniniais reikalais. Tačiau ne mums spręsti, kaip tą situaciją keisti", - LŽ teigė VSAT Pagėgių rinktinės štabo viršininkas, laikinai einantis rinktinės vado pareigas Vytautas Dabulskis. Tikimasi, kad po vakarykščio Vyriausybės sprendimo problemos neliks.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"