TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Neišsisklaidęs rūkas varė neviltin

2006 11 29 0:00
"Atidėta", "Atšaukta" - tokie užrašai Vilniaus oro uoste buvo prie daugumos reisų pavadinimų.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Dėl dvi paras didelę Lietuvos dalį apgaubusio rūko buvo smarkiai sutrikdytas Vilniaus ir Kauno oro uostų darbas. Vieni niekaip negalėjo išskristi iš Lietuvos, kiti - grįžti.

"Nusileido..? Ne, bando leistis... O, vienas pakilo!" - grupelė vyrų vakar apie vidurdienį Vilniaus tarptautiniame oro uoste emocingai stebėjo kilimo ir tūpimo takus.

Patys laukdami atidėto reiso išvykimo salėje jie rengė lažybas dėl virš Vilniaus sukančių lėktuvų. Tačiau kiti keleiviai nebuvo taip linksmai nusiteikę. Daugelis jų stovėjo eilėse prie aviakompanijų biurų, kad sužinotų, ar pavyks iškeliauti, kada tai galės padaryti ir panašiai.

Palanga perkrauta

Dėl prasto matomumo Vilniaus ir Kauno oro uostai neveikė beveik dvi dienas.

Jau nuo sekmadienio 21 val. dėl tiršto rūko lėktuvai negalėjo leistis. Jie suko į Palangą arba Taliną. Naktį Vilniuje priimti vos du orlaiviai. Pirmadienį nuo 5.30 val. iki pietų įprastas darbo ritmas buvo atkurtas, tačiau popiet rūkas vėl paralyžiavo skrydžius. Nuo tada iki vakar vakaro lėktuvai Vilniuje beveik nesileido.

Antradienio rytą tik nusileido lėktuvas iš Dublino, keli išskrido. Pakilti pavyko lėktuvams, skridusiems į Amsterdamą, Stokholmą, Milaną, Hurgadą. Kiek vėliau - į Kijevą ir Frankfurtą.

Airijos pigių skrydžių bendrovės "Ryanair", Latvijos aviakompanijos "airBaltic" ir lietuvių "flyLAL" lėktuvai vakar daugiausia leidosi Palangoje.

"Oro uostas perkrautas, žmonės pavargę ir dirba "ties riba". Negalime pasakyti, kad nepriimsime orlaivių, tokia mūsų pareiga", - LŽ sakė Palangos oro uosto direktorius Leonas Kvietkauskas.

Anot jo, lėktuvų keleiviai iš Palangos autobusais vežami į sostinę, Kauną, tuo rūpinasi aviakompanijos.

Trūko informacijos

"Didžiausias rūpestis dabar užgulė skrydžių bendrovių pečius, keleviai yra jų klientai", - tvirtino Vilniaus tarptautinio oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius. Vilniuje įstrigusiems keleiviams aviakompanijos siūlė nakvynę, maisto talonus.

"airBaltic" ir "flyLAL" kai kuriuos skrydžius organizavimo iš Palangos. Dalis keleivių iš viso atsisakė planų skristi, kiti sutiko pakeisti bilietus kitai dienai.

Nors lėktuvai iš sostinės beveik nekilo, visi keleiviai, įsigiję bilietus, kviesti vis tiek atvykti į oro uostą. Jų eilės driekėsi prie aviakompanijų, kelionių agentūrų biurų. Žmonės norėjo sužinoti, kas jų laukia, nes skrydžių švieslentė skelbė, kad reisas arba atšauktas, arba atidėtas.

"Trūksta informacijos, kur nukreiptas skrydis, kada apytiksliai nutūps lėktuvas", - LŽ skundėsi artimųjų grįžtant laukianti moteris.

Sraigtasparniui netrukdė

Dėl rūko į Lietuvą grįžti niekaip negalėjo Švedijoje viešėjęs premjeras Gediminas Kirkilas. Vilniuje jis turėjo nusileisti dar pirmadienio vakarą. Vakar rytą dar kartą susirengus skristi į Vilnių, lėktuvas iš Stokholmo ir vėl nepakilo numatytu laiku.

"Kol oro uostas nėra pasiruošęs priimti lėktuvo, jis svetur negali pakilti. Manau, premjerą skraidinantį bendrovės "flyLAL" lėktuvą galėtų priimti Palangos oro uostas", - vakar svarstė Marcinkevičius. Vis dėlto popiet lėktuvas su Vyriausybės vadovu pakilo iš Stokholmo. Kirkilas parskrido į Palangą ir automobiliu parvyko į Vilnių.

Būta abejonių, ar dėl labai prasto matomumo galės pakilti ir karinis sraigtasparnis, turėjęs gabenti šalies pirmąją ponią Almą Adamkienę, Lietuvos kariuomenės vadą Valdą Tutkų bei krašto apsaugos ministrą Juozą Oleką į Rygoje vykstantį NATO viršūnių susitikimą.

Tačiau Vilniaus oro uosto atstovas teigė, kad rūkas tikrai nesukliudė sraigtasparniui pakilti. "Jam nereikalingas kilimo takas. Sraigtasparniai kyla ir leidžiasi vertikaliai. Deja, taip kylančių keleivinių lėktuvų dar nesukurta", - juokavo Marcinkevičius.

Beje, prezidentas Valdas Adamkus keliauti į Rygą nusprendė automobiliu.

Retas atvejis

Skrydžius valdanti valstybės įmonė "Oro navigacija" duoda leidimus lėktuvams tūpti. Anot jos generalinio direktorius Algimanto Raščiaus, esant rūkui sprendimą tūpti ar ne priima aviakompanija arba lėktuvo pilotas.

"Iš savo patirties galiu pasakyti, kad jei dar kas keisis, tai tik apie penktą valandą vakaro", - vakar sakė Raščius.

Iš tiesų tuomet oras truputį pagerėjo. Po 17 val. nusileido orlaiviai iš Milano ir Hurgados. "Dievo dovana", - džiaugėsi oro uosto darbuotojai.

Padėtį Lietuvoje sunkino ir tai, kad tirštas rūkas tvyrojo ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, Baltarusijoje, dalyje Ukrainos. Dėl to orlaivių nepriėmė Varšuvos, Rygos oro uostai.

"Lietuvoje retai būna, kad oro uostai dėl rūko nedirbtų taip ilgai", - sakė Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"