TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Nelegalių degalų prekybai - laisvė internete

2010 03 24 0:00
Nelegaliai Lietuvoje parduodami degalai net litu pigesni nei degalinėse.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nebeišgalintieji įpirkti brangių degalų Lietuvos degalinėse aplenkia jas ir suka pas nelegalius prekiautojus, kurie be baimės skelbiasi internete. Ten pat siūlomos visos priemonės ir paslaugos norintiesiems įsilieti į kontrabandininkų gretas.

Litras iš gretimų šalių atvežto benzino juodojoje rinkoje kainuoja apie 3 litus, o degalinėse jis jau perkopęs 4 litų ribą. Nors daugelis vairuotojų baltarusiškų arba rusiškų degalų kokybę vertina skeptiškai, bet sunkmečiu degalinėms nuolat keliant kainas ieškoti pigesnio benzino jau nesigėdija ir prabangių automobilių šeimininkai.

Ir pigiau, ir "su pristatymu".

Pastaruoju metu juokaujama, kad pigesnių degalų "taškų" Lietuvoje yra daugiau nei oficialiai veikiančių degalinių. Rusiško ar baltarusiško benzino perpardavinėtojai nesibaimina, kad už nelegalią prekybą bus sučiupti - jie savo paslaugas atvirai siūlo internete. Tereikia paskambinti skelbime nurodytu telefonu, susitarti su pardavėju dėl kainos ir susitikimo.

Kartais tai padaryti net paprasčiau nei nuvažiuoti į degalinę. Drąsesni degalų verteivos nebijo jų pristatyti ir tiesiai į pirkėjo namus.

LŽ nesunkiai susisiekė su internete rastais degalų perpardavėjais (pirmais pasitaikiusiais). Prisistačius ieškančiaisiais pigesnio benzino, jo įsigyti buvo pasiūlyta už 3 litus, dyzelino - 2,6 lito už litrą. Tai maždaug litu pigiau nei šiuo metu degalinėse.

Savo paslaugas skelbimuose siūlė ir jauni, ir garbaus amžiaus prekeiviai ne tik Vilniuje, bet ir Kaune, Šakiuose, Šalčininkuose ir kituose miestuose.

Kokybę garantuoja

Paskambinus skelbime nurodytu telefonu ilgai laukti nereikia. Atsiliepęs pašnekovas nesidomi, iš kur skambinantysis žino apie pigiau nelegaliai parduodamus degalus. Paklausęs "kiek reikia", iš karto atsako, kokia bus kaina. "Šiandien benzino jau nėra, turėsiu penktadienį po pietų. Skambink tada. Benzinas iš Baltarusijos, bet geras, iki šiol niekas nesiskundė. Litrą atiduodu už 3,1 lito, bet jei imsi daugiau, bus po 3 litus. Kiek reikia?" - greitakalbe išpyškino vaikinas, internete pasivadinęs Žanetos vardu.

Kitas pašnekovas, prisistatęs Vincu, siūlė įsigyti pigesnio dyzelino. Sprendžiant iš balso, tai buvo garbaus amžiaus vyras, kuris telefonu murmėjo, kad perkant litras bet kuriuo atveju kainuos 50 centų pigiau nei degalinėse. Šio pašnekovo pasiūlyta kaina pasirodė kiek per didelė - kiti dyzelino pardavėjai baltarusiškos produkcijos siūlė įsigyti dar pigiau.

"Parduodu gerą dyzeliną, Baltarusijoje jį ne iš žmonių perku, bet piluosi normalioje degalinėje. Taigi būk ramus, automobiliai Lietuvoje puikiai "virškina" šiuos degalus ir nespringsta. Dabar jau po 2,6 lito parduodu, nors neseniai buvo 2,4-2,5 lito už litrą", - produkciją gyrė Šakiuose gyvenantis dyzelino pardavėjas.

Į Lietuvą - pilnais bakais

Tikslios statistikos, ar didėja nelegali prekyba degalais ir kokie yra tikrieji jos mastai, nėra. Tačiau kad paklausa ir pasiūla yra nemenka - neneigia niekas. Iš Rusijos ir Baltarusijos degalai plaukia ne tik krovininių, bet ir lengvųjų automobilių bakuose. Tai patvirtina ir pernai rudenį Muitinės departamento atliktas tyrimas.

Tąsyk Klaipėdos teritorinės muitinės Panemunės kelio poste nustatyta, kad vidutiniškai per parą į Lietuvą įvažiuodavo 454 krovininės transporto priemonės, iš kurių daugiau nei pusė buvo be krovinio. Kiekviena krovininė transporto priemonė stacionariuose bakuose vidutiniškai gabena apie 1 toną degalų. Muitininkai daro prielaidą, kad per parą vidutiniškai buvo įvežta 30 tonų neapmokestintų degalų. Tiesa, ar jie vėliau buvo nelegaliai parduoti, ar juos sunaudojo tos pačios transporto priemonės, kuriose jie buvo įvežti, taip pat niekas negali atsakyti. Galima tik įtarti, jog pilnais bakais į Lietuvą iš Baltarusijos ar Kaliningrado mašinos grįžta neatsitiktinai.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis LŽ teigė, kad kol apsimokės vežti degalus iš gretimų šalių ir brangiau juos parduoti Lietuvoje, tol šis nelegalus verslas klestės.

Nors nelegali degalų prekyba duoda mažesnį pelną nei cigarečių ar alkoholio kontrabanda, norinčiųjų pasipelnyti minimaliai rizikuojant netrūksta.

Populiariųjų "pasatų" migracija

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius neslėpė nuolat girdintis kalbų apie Lietuvoje vykstančią nelegalią degalų prekybą, tačiau jos masto negalėjo įvardyti. Jis LŽ teigė žinantis, kad pigesnis benzinas ar dyzelinas vilioja ne tik mažiau pasiturinčius vairuotojus, bet ir brangių automobilių savininkus.

"Labai sunku pasakyti, koks degalų kiekis nelegaliai parduodamas juodojoje rinkoje, o galbūt ir apskritai neįmanoma suskaičiuoti. Tačiau kad iš Baltarusijos bei Kaliningrado benzinas ir dyzelinas į Lietuvą teka upeliais, akivaizdu. Nuolat girdžiu kalbų apie tai, kad kažkas kažkur pilasi pigesnius degalus. Be to, kalbama, kad padaugėjo per valstybės sieną itin dažnai migruojančių senų "Volkswagen Passat" automobilių. Kaip žinia, šių modelių degalų bakai - vieni talpiausių lengvųjų transporto priemonių segmente. Todėl galima tik įtarti, kodėl išaugo tokių automobilių srautas", - dėstė L.Vosylius.

Pašnekovas neklydo. LŽ išsiaiškino, kad šiuo metu naudotų automobilių detalių rinkoje padidinti "Volkswagen Passat" degalų bakai - labai populiari prekė. Internete savo paslaugas siūlo ir specialiai "Volkswagen Passat" automobiliams pritaikytų degalų bakų gamintojai.

Jie skelbiasi galintys pagaminti didelės talpos bakus tiek benzininiams, tiek dyzeliniams šio automobilio modeliams. 180 litrų talpos baką galima įsigyti maždaug už 1000 litų.

Pelnas garantuotas, rizika minimali

Pigesnių degalų atvežimu ir nelegalia jų prekyba užsiima ne tik organizuotos kontrabandininkų gaujos. Tuo dabar verčiasi ir paprasti žmonės, dažniausiai tie, kurie neturi darbo arba nori prisidurti pragyvenimui. Juoba kad šis darbas nėra pernelyg sunkus. Tereikia per dieną padaryti kelis reisus į Baltarusiją ar Kaliningradą ir atsivežti pilną automobilio baką degalų.

Be to, tai daryti nėra rizikinga, nes per valstybės sieną galima įsivežti ne tik pilną baką, bet ir papildomus 10 litrų degalų. Tik gabenant didesnį degalų kiekį, nei numatyta techniniame transporto priemonės dokumente, taikomas papildomas mokestis. Akistata su teisėsauga gresia tik už nelegalią prekybą.

Gabenti į Lietuvą degalus nuosavo automobilio bake, o vėliau juos parduoti juodojoje rinkoje dabar tikrai apsimoka. Mat Baltarusijoje "Lukoil" tinklo degalinėse litras benzino be nuolaidos kainuoja 2,7 lito, o dyzelinas - 2,16 lito už litrą. Mažesnėse baltarusiškose degalinėse šių degalų galima įsigyti dar pigiau.

Kontrabandinių degalų pardavėjai uždarbiu nesiskundžia. LŽ šaltinių duomenimis, minimaliai rizikuodami per mėnesį jie uždirba apie 2-3 tūkst. litų. Tiesa, daugiau pelno gauna tie, kurie iš Baltarusijos ar Kaliningrado atsiveža ne vien degalų, bet ir vadinamąjį "džentelmeno krepšelį": pigesnių rūkalų, degtinės, automobilio detalių, šokolado bei kitų prekių, turinčių paklausą Lietuvoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"