TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Nemokamą pagalbą siūlo teikti ir internetu

2014 04 18 6:00
L.Meškauskaitė Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Teisingumo ministerija (TM) siekia, kad valstybės garantuojama teisinė pagalba gyventojams būtų prieinama elektroniniu būdu. Teisininkai palankiai vertina tokią iniciatyvą, tačiau siūlo į šį klausimą žvelgti plačiau.

TM parengė Vyriausybės nutarimo projektą, kuriuo valstybės įmonei Registrų centrui pavedama sukurti Teisinės informacijos ir teisinės pagalbos informacinę sistemą (TEISIS). Jos kūrimo darbus koordinuoti apsiima pati TM. Naujos informacinės sistemos atsiradimas užfiksuotas ir dabartinės Vyriausybės darbų programoje. Joje numatyta užtikrinti, kad bent dalis valstybės garantuojamos teisinės pagalbos (kreipimasis dėl teisinės pagalbos, jos koordinavimas, grįžtamojo ryšio užtikrinimas) būtų prieinama elektroniniu būdu.

Tačiau Lietuvos advokatūros atstovai mano, kad TEISIS neišspręs visų įsisenėjusių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos administravimo problemų.

Mažės administracinė našta

Teigiama, kad TEISIS sudarys galimybę gyventojams gauti kvalifikuotą teisinę pagalbą elektroniniu būdu. „Įgyvendinus šį projektą būtų optimizuotas pirminės teisinės pagalbos teikimas: gyventojai galėtų gauti pradinę teisinę informaciją bei informaciją dėl tolesnių ginčų sprendimo galimybių, taip pat galėtų užsiregistruoti pas pirminės teisinės pagalbos specialistą, pareikšti nuomonę apie suteiktą pirminę teisinę pagalbą“, - pažymi Vyriausybės nutarimo rengėjai.

Informacinė sistema palengvintų darbą ir teikiant antrinę valstybės garantuojamą teisinę pagalbą. TEISIS leistų antrinės teisinės pagalbos prašymus bei kitus dokumentus pateikti elektroniniu būdu, kartu būtų suteikta galimybė preliminariai įvertinti žmogaus teisę gauti antrinę teisinę pagalbą bei pareikšti nuomonę apie jam suteiktą pagalbą. „Būtų palengvinta administracinė našta savivaldybių ir valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų darbuotojams. Antrinės pagalbos teikimo administravimas taptų ne toks biurokratiškas, būtų paprasčiau patikrinti ir vertinti paslaugų teikimo kokybę“, - teigia TEISIS projekto iniciatoriai.

Kiek lėšų pareikalaus TEISIS sukūrimas, nenurodoma, tačiau pažymima, kad informacinės sistemos kūrimui finansuoti numatoma teikti paraišką dėl Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų skyrimo, nes, ministerijos atstovų nuomone, šis projektas atitinka 2014-2020 m. Nacionalinės pažangos programos įgyvendinimo kryptis.

Palengvinimas žmonėms

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko pavaduotojas konservatorius Stasys Šedbaras sako, kad bet koks viešųjų paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę yra palengvinimas žmonėms. Todėl jis palankiai vertina siūlymą sukurti elektroninę sistemą, kuria būtų prieinamos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos paslaugos. „Esu abiem rankomis už palengvinimą neišeinant iš namų ar bibliotekos pasinaudoti tokia galimybe“, - LŽ tvirtina parlamentaras.

S.Šedbaras pripažįsta, kad atsiras žmonių, ypač vyresnio amžiaus, kuriems nebus priimtina naudotis šia elektronine paslauga. „Bet yra ir vyresnio amžiaus žmonių, kurie puikiausiai įvaldę gebėjimus naudotis informacinėmis technologijomis“, - pažymi jis.

Neišsprendžia visų problemų

Tuo metu Advokatų tarybos pirmininko pavaduotoja Liudvika Meškauskaitė teigia, kad TM ėmėsi sveikintino žingsnio. Tačiau, anot jos, sprendžiant valstybės garantuojamos teisinės pagalbos organizavimo problemas, norėtųsi didesnių pokyčių. „Ši sistema sumažintų administracines išlaidas, bet ji neišsprendžia visų problemų. Vis tiek tarp advokato ir klientų lieka tarpininkas – valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba“, - LŽ tvirtina ji.

L.Meškauskaitė pageidautų, kad į TEISIS projekto svarstymą būtų įtraukta ir advokatūra. „Galbūt prisidėję mes galėtume dar labiau patobulinti šią sistemą, kad valstybės garantuojamos teisinės pagalbos administracinės išlaidos taptų visai minimalios“, - svarsto teisininkė. Pasak jos, pavyzdį reikėtų imti iš Estijoje veikiančios elektroninės sistemos, kuri visą valstybės garantuojamą teisinę pagalbą organizuoja be tarpininkų. Taip pat L.Meškauskaitė pažymi, kad advokatūra yra parengusi ir Seime pristačiusi Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos pertvarkymo koncepciją, pagal kurią siūloma atsisakyti teritorinių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"