TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Nesąžiningus miško vežėjus žadama sutramdyti

2014 07 23 6:00
Medieną vežančios sunkiasvorės mašinos suniokoja miško kelius. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Kelios ministerijos, siekdamos apsaugoti vietinės reikšmės kelius nuo niokojimo, derina miško vežėjų veiklą reglamentuojančių įstatymų pataisas. Tikimasi, kad jas priėmus bus sustabdyti nesąžiningi, atsakomybės prisiimti nenorintys verslininkai.

Kapčiamiesčio (Lazdijų r.) seniūnas Vidmantas Dambrauskas nelaukia nei rudens, nei pavasario. Jis tvirtina negalįs žiūrėti į lietaus nulaistytus ir miškavežių suniokotus miestelio prieigose esančius kelius. Kaskart, kai prasideda darganoti orai, seniūnas net kelis rytus per savaitę įsitikina, kad išvakarėse ar net naktį iš privačių miškų buvo gabenama mediena - sunkiasvorės mašinos keliuose palieka didžiulius įspaudus. Sužinoti, kas tai daro, anot V. Dambrausko, yra neįmanoma.

Niekam nepraneša

„Privačiuose miškuose dirbantys vežėjai apie tai niekam nepraneša. Kadangi jų neregistruojame, nežinome, kas turėtų padengti sugadinto kelio remonto išlaidas“, - pažymėjo Kapčiamiesčio seniūnas. Jo teigimu, miškavežiai vietinės reikšmės kelius „paženklina“ visoje Lietuvoje.

V. Dambrausko nuomone, žmonės, dirbantys privačiuose miškuose, apie savo veiklą turėtų informuoti savivaldybes, seniūnijas ar bent girininkijas. Esą tuomet tas, kuris vežtų medieną nepalankiomis keliui oro sąlygomis, sumokėtų už jo remontą. „Kai nėra atitinkamos tvarkos, daugelis stengiasi tuo naudotis ir žalos valstybei neatlyginti“, - kalbėjo seniūnas.

Nesinaudoja esama galimybe

Generalinis miškų urėdas Benjaminas Sakalauskas LŽ teigė, kad jam šios problemos yra gerai žinomos. „Neabejoju, kad toks nereguliuojamas miškavežių važinėjimas keliais turi būti pažabotas“, - įsitikinęs urėdas.

Jo teigimu, padėtis ne kartą aptarta Aplinkos ir Susisiekimo ministerijose. Savo nuomonę šiuo klausimu yra išdėstę ir Generalinės miškų urėdijos atstovai. B. Sakalauskas tvirtino, esą įstatymai jau dabar suteikia galimybę reguliuoti vietinės reikšmės keliams nepalankią situaciją. Kai matoma, kad sunkiasvorėms transporto priemonėms nereikėtų leisti važinėti pažliugusiais keliais, tiek savivaldybės, tiek seniūnijos atsakingi asmenys galėtų juos uždaryti. „Tačiau tokia teise pasinaudota tik keletą kartų“, - pabrėžė generalinis miškų urėdas.

Griežtins tvarką

Aplinkos ministerijos Miškų departamento Privačių miškų skyriaus vedėja Vilija Masaitienė LŽ tikino, kad yra rengiamas Apvaliosios medienos gabenimo tvarkos aprašo projektas. Nemažai miško kelių nėra inventorizuoti ir neturi aiškaus savininko. Tačiau didžioji dalis vietinės reikšmės vidaus kelių priklauso savivaldybėms ir dažniausiai jos yra atsakingos už susisiekimo galimybę tarp atskirų kaimų, vienkiemių, į kuriuos kelias dažnai eina miškais.

„Siekiant išsaugoti miško kelių būklę ir užtikrinti, kad sugadintus miško kelius remontuotų tai padarę asmenys, projekte numatyta, kad tais atvejais, kai savivaldybių vykdomosios institucijos nustato laikotarpį, kurio metu ypač didelė kelių sugadinimo tikimybė, medienos siuntėjai privalės jas informuoti apie planuojamą gabenti apvaliąją medieną savivaldybės teritorijoje esančiais vietinės reikšmės vidaus (miško) keliais“, - sakė V. Masaitienė.

Medienos siuntėjas savivaldybę, kurioje yra apvaliosios medienos pakrovimo vieta, turės informuoti ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki numatyto medienos gabenimo - raštu, faksu ar elektroniniu paštu pateikti informacinį pranešimą, kuriame būtų nurodytas medienos siuntėjas, vežėjas, transporto priemonė, pakrovimo vieta, planuojamas maršrutas ir įsipareigojimas suremontuoti sugadintą kelią.

Rengiamas projektas jau derintas su Lietuvos savivaldybių asociacija.

V. Masaitienė taip pat pabrėžė, kad yra rengiami Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pakeitimai - numatoma įtvirtinti atsakomybę ir už miško kelių gadinimą bei naikinimą, taip pat padidinti baudas. Šiuo metu ATPK miško keliai, kaip atskiras administracinio pažeidimo objektas, neišskiriami.

Atsakomybės nevengs

Maždaug aštuonerius metus medienos gabenimu užsiimančios individualios įmonės vadovas Gytis Morūnas LŽ sakė kol kas nežinantis, kaip vertinti rengiamus pakeitimus.

Dešimt miškavežių turinčios organizacijos atstovas patikino, jog sąžiningiems verslininkams problemų dėl to, kad reikės apie planuojamus darbus pranešti valdininkams, neturėtų kilti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"