TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Niujorko vyrų stilių gludina lietuvis

2011 07 09 0:00
JAV leidžiamas žurnalas vyrams "Essential Homme" patraukia dėmesį ne tik išskirtiniu skoniu ir elegancija. Įdomiausia, kad jo leidėjas - 33 metų lietuvis Algis Puidokas, dar neseniai buvo žinomas kaip mados fotografas. Dabar vyro galva pramušta nuosavo žurnalo leidybos Niujorke reikalais.
Asmeninio archyvo nuotrauka

Viename didžiausių Čikagos knygynų "Borders" dėmesį patraukė žurnalas įdomiu viršeliu ir pusiau anglišku, pusiau prancūzišku pavadinimu "Essential Homme". Pavarčiau. Skoningas, elegantiškas stiliaus žurnalas vyrams. Leidžiamas Niujorke. Tačiau didžiausia staigmena buvo lietuviška leidėjo pavardė - Algis Puidokas!

Internete apie A.Puidoką daugiausia rašoma kaip apie mados fotografą. Modelių agentūrų ir žurnalų, su kuriais jis bendradarbiavo, pavadinimai įspūdingi. Dar visai neseniai šis 33 metų buvęs vilnietis mados fotografijai skyrė daugiausia dėmesio. Tačiau pastaraisiais mėnesiais vyro galva pramušta leidybos reikalais. Ir ne bet kokiais, o nuosavo madų žurnalo!

Grožio pamokos Vilniuje ir Paryžiuje

Algis gimė Vilniuje 1977 metais. Tėvai, inžinierius ir architektė, tam tikru požiūriu "kalti" dėl sūnaus pasirinkto gyvenimo kelio: fotografuoti jis pradėjo tėvo dovanotu fotoaparatu "Zenit" būdamas dvylikos, o svajoti apie puikųjį mados pasaulį - irgi paauglystėje - vartydamas mamos žurnalus "Vogue", "Elle", Harper's Bazaar". Pirmąsias Algio nuotraukas išspausdino "Moksleivis". Nuo tada jam pradėjo rūpėti ir žurnalo maketavimo bei leidybos procesas. Baigęs Viršuliškių 45-ąją vidurinę mokyklą A.Puidokas įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) Teatro ir kino fakultetą mokytis kino bei televizijos operatoriaus specialybės. Jo kurso vadovas buvo garsusis Jonas Gricius. Studijuodamas kiną vaikinas dalyvavo madų šou, fotografavo manekenes. LMTA mokėsi trejus metus.

Nusprendęs, kad mados fotografija jį traukia labiau negu televizija ar kinas, 2001-aisiais A.Puidokas išvažiavo į Paryžių. "Mane visada domino madų žurnalai ir fotografija, o geriausia galimybė pasinerti į šį pasaulį, be abejo, buvo Paryžiuje", - tvirtina Algis. Kita priežastis pasirinkti šį miestą - graži prancūzų kalba, kuri visuomet jį viliojo. Lankyti prancūzų kalbos kursus Algis pradėjo dar Vilniuje. Po metų Paryžiuje jau laisvai šnekėjo prancūziškai, bet fotografijos institute "Speos" studijavo anglų kalba. "Buvo daug amerikiečių, o dėl to, kad anglų mokėjau geriau negu prancūzų, mane paskyrė į anglų kalbos grupę", - aiškina Algis. Šioje privačioje mokykloje jis gerai susipažino su komercine mados ir grožio fotografija bei mados menu. Kadangi turėjo fotografo patirties, dar besimokantis A.Puidokas gavo kvietimą fotografuoti žurnalams ir modelių agentūroms.

Lietuvis buvo garsaus vietnamiečių kilmės fotografo Tyen ("Christian Dior" makiažo reklamų kūrėjo) antrasis padėjėjas, dirbo itališkame, o vėliau prancūziškame "Marie Claire" žurnale, bendradarbiavo su italų leidykla "Pisani Editore". Jam labai patiko makiažo sesijos - grožio fotografija.

Verslui palankesnis Niujorkas

"Paryžiuje buvau laimingas, nes galėjau susipažinti su menu", - tikina A.Puidokas. Vien Luvras - didelis įkvėpimo šaltinis. Jo mėgstamiausi laikotarpiai - graikų menas ir Renesansas, taip pat patinka meno grynumas, minimalizmas. Algis pasakoja apie fotografus, su kurių darbais susipažino gyvendamas Prancūzijoje ir kurių fotografijų švarios, grynos linijos artimos jo paties stiliui. Vienas tokių - baltų-amerikiečių kilmės baronas George'as Hoyningen-Huene, iš carinės Rusijos pabėgęs į Paryžių, vėliau pasiekęs Niujorką ir įsidarbinęs "Vogue" fotografu. Kitas - jo protežė, taip pat "Vogue" fotografas Horstas P.Horstas. Abu šie kūrėjai, kaip ir Algis, įkvėpimo sėmėsi iš graikų bei Renesanso meno.

Paryžiuje A.Puidokas daug suprato apie eleganciją, gyvenimo kokybę ir įvaizdį. Išmoko techninių dalykų, reklamos paslapčių - ir mintis apie žurnalą vis labiau nedavė ramybės. "Tačiau Prancūzijoje nėra verslo dvasios. O užsieniečiui imtis ko nors savo būtų dar sudėtingiau, - sako Algis. - Niujorke yra kur kas daugiau galimybių. Be to, nesijaučiau esąs šimtaprocentinis menininkas, man visuomet buvo svarbus ir verslas." Lietuvis norėjo suburti į vieną vietą talentingus žmones - fotografus, stilistus, redaktorius - ir parodyti, kokią kokybę jie gali sukurti. Niujorke jau gyveno Algio mama - tai irgi padėjo apsispręsti. Tik atvykęs, 2008-ųjų pradžioje, jis sukūrė amerikietišką "Essential Homme" svetainę (prancūzišką versiją "L'Homme Essentiel" buvo sukūręs dar 2006 metais gyvendamas Prancūzijoje) ir pradėjo tirti žurnalo leidimo galimybes, gilintis į svetainės skaitytojų poreikius.

Lankydamas verslo vadybos kursus "Baruch College" Algis sutiko būsimą verslo partnerį Terry Lu. Jie parengė planą, įsteigė kompaniją "Essential Publications U.S. LLC" ir 2010 metų rugsėjį išleido pirmąjį žurnalo "Essential Homme" numerį. A.Puidokas - leidėjas, T.Lu - vyriausiasis redaktorius ir meninis direktorius. Žurnalas išeina kas du mėnesius. Jau pasirodė penki numeriai, rengiamas šeštasis. Tiražas - 85 tūkst. egzempliorių. Nuo penktojo numerio "Essential Homme" platinamas ne tik JAV, bet ir Vakarų Europoje, Azijos šalyse, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Australijoje, Meksikoje. Netrukus pasirodys žurnalo "iPad" versija.

Vyrams įvaizdis taip pat svarbus

Ar jaunas lietuvis rado Niujorke dar neužimtą nišą? A.Puidokas sutinka, kad prieš 10 ar 20 metų toks projektas Amerikoje būtų buvęs neįmanomas, nes "vyrai čia pripažino tik mėlynus džinsus, šviesius marškinėlius ir sportbačius". Šiandien situacija kitokia, ypač Niujorke ir Los Andžele. "Šiais laikais vyrai pasikeitė, nebijo svajoti. Jie vis labiau atsiveria, ieško galimybių, kaip geriau atrodyti ir jaustis. O mada suteikia tokią galimybę. Todėl atsiranda vis daugiau dizainerių, kuriančių specialiai vyrams, ir vis daugiau jiems skirtų produktų", - kalba Algis. Konservatyviai mados požiūriu nusiteikusių amerikiečių, be abejo, yra - tokie nesirengs nieko, kas neapsmukę. Tačiau nemaža dalis vyrų ne tik vertina madą, bet ir nekantriai laukia žinių iš pirmų lūpų apie naujausias tendencijas. Kai kuriems jų įvaizdis - vienas svarbiausių dalykų. "Vyrams sekti madą yra ne mažiau svarbu, kaip išmanyti moderniausią technologiją. Naujas "Balmain" švarkas jiems simbolizuoja tokį patį statusą kaip ir "iPhone 4", - tvirtina A.Puidokas.

Didžiausias Algio kompanijos konkurentas - sindikatas "Conde Nast", leidžiantis daugybę žurnalų, tarp jų "Vogue" (tiražas 1 215 027) ir "Gentlement's Quarterly", trumpinys GQ (tiražas 947 519). Anot leidėjo, apie "Essential Homme" skaitytojai atsiliepia labai teigiamai. "Pagrindinis dalykas, kuris jiems patinka, kad 90 proc. turinio skiriama vyrų madai", - sako Algis. Likusią dalį sudaro straipsniai apie kūno priežiūrą ir sveikatą. Beje, jai ateityje planuojama skirti daugiau dėmesio. Apklausos rodo, kad žurnalo skaitytojai - 28-32 metų universiteto išsilavinimą turintys asmenys, kurių metinės pajamos siekia 60-80 tūkst. dolerių. Moterys sudaro apie 10 proc. skaitytojų. Bet Algis tvirtina, kad žurnalas taikomas kiekvienam, ir jo pavadinimas - "Essential Homme" ("Vyro

pagrindai") - geriausiai nusako leidinio idėją. "Manau, kiekvienas turi išlikti savimi, tačiau būti geros formos ir stilingas, - įsitikinęs A.Puidokas. - Jeigu nežinote, kaip to pasiekti, prenumeruokite "Essential Homme". Mūsų redaktoriai pasiūlys daug stiliaus idėjų ir praktiškų patarimų, kaip puikiai atrodyti." Be to, anot lietuvio, nebūtina išleisti daug pinigų: 3000 dolerių kainuojantis kostiumas - dar ne garantija, kad gerai atrodysite.

Tarp svajonės ir realybės

Algis teigia, jog Europoje mados žurnalų vyrams yra gerokai daugiau. Ir leidiniai kitokie - daugiau koncentruojamasi į meną, arba, kaip jis sako, ten daugiau svajonių. Amerikoje žurnalai praktiškesni, realesni. Tokia ir reklama.

Vyras pasakoja, kad fotografuodamas leidiniams susidūrė su dviem pasauliais. Vienas - fotografuoti dizainerius, kurie pateikia svajonių pasaulį: tuomet žiūri į gražias nuotraukas. Kitas - daugiau praktiškas fotografavimas, kai dirbi su dizaineriais, kurių drabužius vilkėdamas gali išeiti į gatvę. "Savo žurnale stengiamės sujungti šias dalis, atrasti vietos ir svajonei, ir realybei", - aiškina A.Puidokas.

"Essential Homme" puslapiuose galima pamatyti ir paties Algio nuotraukų. Pirmame numeryje jų ypač daug. Tačiau vyras prisipažįsta, kad ėmęsis leidybos vis mažiau laiko turi fotografijai. Be to, rūpintis verslu jam dabar įdomiau: daugiau iššūkių, patinka dirbti su žmonėmis. Čia net kūrybos, jo teigimu, daugiau negu fotografuojant. "Nutariau vykti į Niujorką, nes jaučiau, kad turiu atsiduoti žurnalų leidybos verslui. Tai mane kiekvieną rytą "užveda", priverčia judėti, sukelia gerą jaudulį, kai reikia tartis dėl reklamos projektų. Radau būtent tai, ko man trūko Paryžiuje. Tas miestas puikus dėl meno, o Niujorkas reiškia verslą", - tvirtina lietuvis.

Amžinasis Armani

Algis sako, kad mada grįžta, bet šiek tiek pakitusi. Todėl iš tikrųjų nerekomenduojama pirkti daug tuo metu madingų daiktų. Per sezoną užtenka įsigyti vieną kitą "iškalbingą" drabužį, o mados vėjui pasisukus reikėtų pakabinti juos į spintą - taip bus išvengta mados "faux pas". Apskritai vyrams geriausia investuoti į kelis pagrindinius dalykus, kurie niekada nesensta: baltus prigludusius marškinius, sportinį švarką, gerus džinsus ir porą "brogų" ("brogue" - odinių batų stilius), nes jie visada bus madingi. Pagrindinės vyrų daromos klaidos, anot A.Puidoko, kai yra rengiamasi per dideliais arba per mažais drabužiais. Kitas "faux pas" - persistengti. Kiekvienas turi atsižvelgti į tai, kas jam tinka.

Kas madinga šią vasarą? Bretono dryžiai (jūreiviško stiliaus dryžuota palaidinė), kuriuos galima derinti su baltais šortais arba švarku. Spalva, pasak Algio, šį sezoną taip pat labai svarbus elementas. Nereikia būti neoniniams, kaip manekenams ant podiumo, bet galima pasirinkti ryškesnius aksesuarus - rankinę ar batus. Populiarios skrybėlės. Vyrai dažnai nekreipia dėmesio į laikrodį. A.Puidokas pataria: "Įsigykite senoviškai atrodantį auksinį laikrodį. Net nebrangus "Swatch" ar "Timex" firmos laikrodis padės jums išsiskirti iš minios!"

Paklaustas, kas kabo jo spintoje, lietuvis nusijuokia: "Daug džinsų ir odinių švarkų." Kai reikia, Algis rengiasi kostiumą. Turi ir smokingą. "Juodą", - pabrėžia pašnekovas. Lietuviui labiausiai patinka Giorgio Armani, jo klasikinis ir minimalistinis dizainas. "Elegancija, paslaptingumas ir amžinumas - tai stilius, kurį mėgstu", - prisipažįsta A.Puidokas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"