TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Nugalėtojas plaukia į Klaipėdą

2010 09 04 0:00
"Kruzenshtern" laimėjo vadinamąsias Amžiaus lenktynes nuo Rostoko iki Amsterdamo.
LŽ archyvo nuotrauka

Rytoj į Klaipėdą atplauks antras pagal dydį burlaivis pasaulyje "Kruzenshtern". Įspūdingas barkas čia viešės uostamiesčio vadovų kvietimu, o jį aplankyti galės visi norintieji.

"Kruzenshtern" yra vienas didžiausių pasaulyje mokomųjų burlaivių. Jo registracijos uostas - Kaliningradas. Valstybinei Baltijos žvejybos laivyno akademijai priklausantis barkas tik keliais metrais trumpesnis už Klaipėdoje šią vasarą viešėjusį burlaivį "Sedov".

Rugpjūčio mėnesį šie du mokomieji burlaiviai dalyvavo vadinamosiose Amžiaus lenktynėse nuo Rostoko iki Amsterdamo. Abu barkai plaukė pasitelkę tik vėją. Beveik 900 kilometrų (470 jūrmylių) per 4 paras 10 valandų ir 52 minutes įveikęs "Kruzenshtern" savo varžovą aplenkė 70 jūrmylių. "Sedov" finišą pasiekė tik po 11 valandų. Šio barko pralaimėjimo priežastis - negebėjimas išskleisti viršutinių burių. Šį defektą pastebėjo ir Lietuvoje vykusio finalinio regatos "The Tall Ships Races 2009" žiūrovai. Tuomet "Sedov" per vadinamąjį burių paradą plaukė išskleidęs tik apatines tiesiąsias bures.

Anot Klaipėdos turizmo ir informacijos centro atstovo Kipro Paldausko, burlaivyje "Kruzenshtern" klaipėdiečiai ir miesto svečiai rytoj laukiami nuo 10 iki 20 valandos. "Kaip ir visiems kitiems į Klaipėdą atplaukiantiems mokomiesiems burlaiviams, šiam barkui bus suteiktos visos lengvatos. Kadangi tai yra nekomercinis laivas, jam netaikomos jokios rinkliavos, o už locmano paslaugas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai žadėjo sumokėti miesto savivaldybė", - sakė K.Paldauskas. Vasarą norėjusieji apžiūrėti burlaivį "Sedov" už galimybę patekti į laivą šiemet turėjo sumokėti po 10 litų. Ar pinigus rinks ir "Kruzenshtern" įgula, K.Paldauskas negalėjo atsakyti.

Pirmasis "Kruzenshtern" pavadinimas buvo "Padua". Jis, kaip ir "Sedov", buvo pastatytas Vokietijoje trečiajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. "Padua" buvo vienas iš penkių garsių burlaivių - kliperių "Flying P Line", kurie plaukiojo kaip prekybiniai laivai Atlanto, Indijos ir Ramiajame vandenynuose. Visų penkių burlaivių pavadinimai prasidėjo "P" raide ir tik vienintelis "Padua" iki šiol plaukioja su burėmis. "Pamir" nuskendo per uraganą prie Azorų salų, "Peking" tapo muziejiniu laivu Niujorke, "Pommeran" prišvartuotas Mariehamne Vokietijoje, o "Paesat", naudojamas kaip jaunimo nakvynės namai, prišvartuotas prie krantinės Kylio kanale.

"Padua" atiteko Sovietų Sąjungai 1946 metais kaip karo grobis. Sovietai jam suteikė žymaus Rusijos hidrografo ir jūrininko Ivano Kruzenšterno vardą. Barkas lengvai atpažįstamas pagal išskirtinius juodos ir baltos spalvų bortus. Tai buvo įprasta Rytų vandenynuose plaukiojusiems burlaiviams, nes toks dažymas imituodavo patrankų angas ir atbaidydavo piratus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"