TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Nusipirktas medicinos aparatas gadina sveikatą

2013 11 21 16:27

Vaistinėje nusipirkusi kraujospūdžio matavimo aparatą ir namie supratusi, kad jis rodo neteisingus duomenis, moteris norėjo jį grąžinti. „Tikiuosi, mano istorija bus naudinga bent kitiems“, – vėliau teko ištarti nusivylusiai pirkėjai.

Vaistinėje jai buvo pasakyta, kad nekokybiško aparato nei priimti atgal, nei pakeisti negali, reikia kreiptis į gamintojo atstovybę.

Reikia pažymėti, kad pirkėja gyvena Vilniaus rajone. „Microlife“ gamintojo atstovybės yra tik Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, tad tenka tik įsivaizduoti, ką reikia daryti pirkėjams, kurie jų gaminius įsigyja gyvendami kuriame kitame mieste. „Kiekvienas važiavimas miesto transportu man kainuoja kepalą duonos, kurio nenusipirksiu“, – sakė „Microlife“ aparato pirkėja Joana, išgirdusi, kad turėtų važiuoti į atstovybę. Senjorė gauna 800 litų pensijos, pirkiniui taupė dvejus metus.

Redakcijai susisiekus su įmonės atstove Vilniuje, didelę dalį pokalbio laiko buvo bandoma įtikinti, kad tikriausiai pirkėja pati kažką daro neteisingai. Argumentas, kad pirkėja pati yra medikė ir turi 40 metų darbo patirtį, interpretuotas gana savotiškai.

„Jeigu aparatas yra naujas, pirmiausia turime jį pamatyti ir įsitikinti, kad jis yra blogas. Pirkėjas turi atvykti į garantinį servisą, kuriame jį patikrins. Jeigu įsitikiname, kad aparatas nekokybiškas, keičiame jį į naują. Šiaip aparatai priklauso tai kategorijai prekių, už kurias pinigai negrąžinami“, – aiškino „Microlife“ atstovė Vilniuje Ramutė Zabarauskienė.

Paklausta, ar nusipirkusiems nekokybiškus aparatus pirkėjams kompensuojamos kelionės į ir iš serviso, atstovė atsakė „Ne, tikrai ne“. „O tai kaip, jeigu sugenda koks kitas elektroninis pritaisas, argi kas nors kompensuoja transporto išlaidas? Nesusidūrėme su šituo“, – sakė R.Zabarauskienė. Jos teigimu, dažnai būna, kad pirkėjai patys klaidingai naudoja aparatą. „Jeigu pirkėja yra medikė, ji tikrai turėtų žinoti, kaip užsidėti manžetę. Susiduriame, kad net medikai ją uždeda ant alkūnės, o ne tame aukštyje, kuriame reikia. Pusiau automatinis yra toks aparatas, į kurį pūsdamas orą pats su balionėliu turi galvoti, kiek jo pūsti, jis ne pilnas automatas. Medikė turėtų žinoti, – pati sau prieštaravo įmonės atstovė. – Spaudimas yra nepastovus dydis, jeigu daro tris matavimus iš eilės, gauna skirtingus rezultatus. Tokia žmogaus fiziologija, medikas juo labiau turėtų žinoti. Bet turime įsitikinti, kad aparatas blogas“.

R.Zabarauskienės teigimu, kompanija sulaukia daug ir įvairių skambučių, bet 95 proc. pokalbių metu, kai pirkėjas „daro tris matavimus iš eilės ir pamato, kokie yra skirtumai“, problema išsprendžiama nevykstant į servisą. „Tai yra retenybė, kad problema būtų aparate“, – teigė atstovė.

Grąžinami ten, kur įsigyti

Vartotojų teisių apsaugos specialistės teigimu, pirkėja ne tik teisėtai tikėjosi, kad galės grąžinti aparatą ten, kur įsigijo, bet ir visos dėl to patirtos išlaidos jai turi būti kompensuotos. Dabar jai reikės kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą (VASPVT), kad ji nešališkai patikrintų aparatą. Patvirtinta ir tai, kad gamintojo atstovė neteisingai interpretavo Daiktų grąžinimo ir keitimo taisykles, sakydama, kad aparatai yra negrąžinamų daiktų kategorijos – absoliučiai visi daiktai yra grąžinami, jeigu yra parduoti nekokybiški.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nėra gavusi vartotojų skundų dėl kraujospūdžio matavimo aparatų „Microlife“. Tačiau, jei vartotojas mano, kad įsigijo galimai nekokybišką spaudimo matavimo aparatą ir jei su pardavėju nepavyksta ginčo išspręsti taikiai, jis turėtų kreiptis į VASPVT prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kuri nagrinėja skundus dėl medicinos prietaisų kokybės, atlieka medicinos prietaisų atitikties vertinimą, informavo tarnybos Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorė Neringa Ulbaitė. VASPVT nustatytų, ar parduotas spaudimo matavimo aparatas buvo pagamintas kokybiškai, ar ne. Tuo atveju, jei VASPVT nustatytų, kad spaudimo matavimo aparatas buvo pagamintas nekokybiškai, su šios institucijos išvada vartotojas gali kreiptis į VVTAT, kuri išnagrinėtų kilusį ginčą vartotojų ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Visais atvejais, kai pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:

- pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;

- atitinkamai sumažinti prekės kainą;

- per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;

- atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pats pirkėjas ar trečiųjų asmenų padedamas;

- vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Taigi, vadovaujantis minėta teisės nuostata, vartotojas turi teisę grąžinti nekokybišką spaudimo matavimo aparatą ten, kur jį ir įsigijo – šiuo atveju vaistinėje, komentavo specialistė.

Ir galiausiai, Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 5 dalis nustato, kad visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. „Tarnybos nuomone, nustačius, kad gaminys yra netinkamos kokybės, vartotojas turi teisę pardavėjo reikalauti, kad jis kompensuotų jo patirtas kelionės išlaidas. Šios išlaidos turi būti pagrįstos tinkamais įrodymais“, - teigiama N.Ulbaitės komentare.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"